Mammanoek en Baby Bel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Natascha

Mammanoek en Baby Bel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 19:55

Omdat mijn NAS merrie Anouk nu alweer 8 maanden drachtig is maak ik ook maar eens een buikjes topic aan.
Sinds mevrouw drachtig is heeft ze de bijnaam Mammanoek gekregen en sinds ze 7 maanden is zie je haar gewoon groeien. Lekker bitchy op z'n tijd naar haar mannelijke weidegenoot en naar mij toe super kroelerig
Vandaag precies 8 maanden drachtig:
Afbeelding
8 maanden terug is ze uit daten geweest met haar Spaanse lover Manchego (PRE van Fincalinda)
Afbeelding
Lekker een vakantie op de Veluwe met happy ending :D
Buikje van onderen:
Afbeelding
En natuurlijk de toekomstige melkbar
Afbeelding

Een definitieve naam voor de kleine hebben we nog niet dus is het voorlopig nog even MiniMe of Baby Bel aangezien de vader een nogal cheesy naam heeft :D
5 mei is ze uitgerekend. Bevrijdingsdag, een mooie datum ;)
Niet haar eerste veulen overigens. Wel voor mij dus super spannend.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-16 19:00

We zijn weer een maandje verder dus heb ik Anouk maar weer eens uit de klei getrokken voor een buikfototje:
Afbeelding

Afbeelding

De kleine is lekker actief en reageert gelijk als je zachtjes op moeders buik klopt.
Nog twee maandjes geduld en we weten eindelijk hoe de kleine eruit komt te zien.

MerleSimone

Re: Mammanoek en Baby Bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:02

Wat een gave papa :o Ben benieuwd wat eruit komt rollen. Leuke OP trouwens, leuk geschreven :)

chantal1175

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-16 19:08

Wat zie je het verschil goed op de foto. En vergeet niet te vertellen dat mini altijd wakker word onder de warmte lamp. Het is een echte Spanjaard houd niet van kou

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-16 16:47

De kleine is verwekt op een vrijdagochtend met 30 graden en wordt inderdaad erg actief als ik lekker in het zonnetje sta te poetsen of onder de warmtelamp sta. Van het weekend hebben we heel Penny de telefoon tegen de buik gehouden om wat muziek te laten horen. Moeders gaf een blik van "kinders toch" en zuchtte eens een keer. De kleine werd er heel actief van. Heerlijk om zulke 40+ Penny momenten te hebben.
Heb zelf geen kinderen, maar zo krijg ik soms last van plaatsvervangende moedergevoelens :o

Madelou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-16 16:52

Wat leuk dat de kleine zo actief is! Ik volg mee :)

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 09:24

Ik ben niet zo'n fanatiek fotospammer maar een mooie 300 dagen appeltjebuik moest ik even plaatsen:
Afbeelding
Foto is genomen vanaf mijn andere paard vandaar de aparte invalshoek (met kroelplekken van de andere merrie die niet van haar af kan blijven).
Alles gaat nog steeds super. Ze eet inmiddels voor twee en ondanks haar schommelbuik nog steeds erg voorwaarts met rijden.
Sportende moeder. Ik zou het haar niet nadoen :D

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:27

Wat een onwijs leuke merrie en een knappe papa! Daar moet een mooi veulentje uit komen :D Ik ben erg benieuwd :)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 09:41

Leuk geschreven! Ik volg :D
Enig idee wat voor kleuren er uit kunnen komen?

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-16 12:14

Ik ben geen rekenwonder qua kleurvererfing, maar ik weet dat papa homozygoot zwart is. Anouk schijnt zilver te dragen volgens degene die met haar moeder fokte.
Ze heeft een hele generatie aan gestippelde ouders voor zich en ik weet niet in hoeverre die stippels doorerfen. Ze heeft er zelf iig maar twee dus doet haar familie geen eer aan :D

Moeder Gertrix: (hier ergens in de 20, leeft helaas niet meer)
Afbeelding

Vader Alex vd Kamperweg:
Afbeelding

Zal wel gewoon bruin worden.
M'n welshcob merrie is ook "gewoon bruin" (laat m'n bijrijdster het maar niet horen) en daar ben ik ook gek op dus wat dat betreft maakt het me helemaal niet uit. Als hij of zij er maar gezond uit komt.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-16 15:48

Vandaag 307 dagen drachtig en het zou mooi weer worden dus zijn we de dag maar gestart met wat ochtendgymnastiek:
Afbeelding
Even de benen strekken. Mevrouw was gisteren al baldadig dus vandaag moest het er eerst even uit. Wilde haren losgooien.
Afbeelding
Daarna nog een paar rondjes als een tuiger door de bak om vervolgens poeslief te komen kroelen.

Na een terrasjesrit was eindelijk de zon tevoorschijn gekomen en kon ik eindelijk de buik er netjes op krijgen:
Afbeelding

Afbeelding
Bijrijdster op haar favoriete "zwangere soepsliert" (rijdt normaal gesproken om m'n welshcob merrie).

Afbeelding
zwangerschapscadeautje :D

Mevrouw heeft echt geen last van haar buik dus we blijven nog lekker rustige ritjes maken en ze vindt het heerlijk.

chantal1175

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 17:13

Leuke foto's geworden Natasja. En fijn dat je blij bent met je frontriem. Staat haar goed.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-16 10:48

En van het weekend weer even wat 315 dagen foto's gemaakt.
Afbeelding
Hete dame aan het water. Ze waren aan het duiken en dat was natuurlijk wel erg raar om te zien :D

Afbeelding
Ga nooit naar het strand zonder strandbal :o

Zondag is de osteopate op stal geweest en die vond dat alles er super uitzag. De banden beginnen al wat te verslappen en de staart wordt ook al veel losser. De tietjes zie je nu ook al echt gaan vullen.
Nog een paar weken en het is pakjesavond.