Primera is een klassieke Gelderse merrie uit een oudere en waardevolle lijn.

Zij is een dochter van Witmar Alazan. Deze hengst is een zoon van Amor x Eclatant x Apollo.
De hengst komt uit een predikaatrijke lijn en heeft zelf in de dressuur op Prix St. Georges- en Intermediaire I-niveau gepresteerd.
De moeder van Primera, Layla, is een merrie van Bazuin x Rex x Proloog en stamt uit de predikaatrijke Ferna merrielijn. Uit deze lijn komen o.a de KWPN ggk hengst Zakerno (v. Proloog) en de merrie Gigantje (v. Zep) die op 1.30 niveau gesprongen heeft.
Primera is gedekt door de hengst Casaron.
Casaron is een zoon van de hengst Ginus. Deze hengst is een zoon van Renville x Heidelberg x Helmar. Ginus komt uit een zeer predikaatrijke sportstam. Zelf plaatste hij zich in de springsport in grote prijzen van internationale wedstrijden op Grand Prix niveau.
Casaron is een dochter van Nazarona. Zij is een dochter van Zichem x Irak x Simon Bolivar.
Zij komt uit een zeer predikaatrijke sportstam. Uit deze stam komen oa. de KWPN ggk hengst W V Saron (v. Creool) welke Lichte Tour Dressuur en int. springen 1.35 loopt, Shurlands Governor Int. 1.60m springen en de ruin Tepic La Silla Int. 1.60m springen.
Primera is in 2007 moeder geworden van STERmerrie Ciara, v. Upperville.
Deze is verkocht en loopt bij haar nieuwe eigenaren onder het zadel en, voornamelijk, voor de wagen in de dressuur en vaardigheid.
Primera 3,5 maand drachtig:

Hier bijna 6 maanden drachtig ( braaf met haar 14 jarige bijrijder)

Hier 6 maanden en 15 dagen drachtig:

Hier met haar pasgeboren veulen van Upperville:

Nog een dikke 4 maanden te gaan. Spannend!! Ze is 26 mei uitgerekend. Als de bevalling zo soepel mag gaan als bij haar eerste, dan mag ik mijn handjes klappen! Ze is nu toch al wat meer op leeftijd, dus blijft spannend vind ik.