Volgtopic NWR Welsh veulen verwacht!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superilse

Berichten: 48
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:10

ik gok ook even mee,

merrie - donkerbruin - 28 april

papa en mana zijn allebei zeer mooi dus ben benieuwd !

Kimley

Berichten: 9169
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Volgtopic NWR Welsh veulen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:13

Jaa daar is Larissa weer!
Dit jaar geen volgtopic voor mij, maar debbie is wel weer drachtig van K.W :)

Ik volg ook!

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: Volgtopic NWR Welsh veulen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 16:35

Oeh Noaberhoeve's Andor is ook een stoere. Jammer dat hij niet maar beschikbaar is, anders stond hij hier ook nog op het lijstje.

Beetje voorbarig misschien, maar laat je haar na dit veulen ook weer dekken? En zo ja, ook al een idee bij wie?

Larissajulia

Berichten: 1508
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: Volgtopic NWR Welsh veulen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 20:08

Bedankt @superilse! Leuk dat je volgt!

Leuk dat Debbie ook weer drachtig is van King William! Vorig jaar hadden jullie ook mooie veulens, vooral die van Celeste!!

Ja, Andor is ook een prachtige hengst! Welke ik ook zo gaaf vind is Pippin's Pride, wát een beest is dat zeg! Ik weet nog niet of we haar volgend jaar weer laten dekken, ik heb het namelijk liever niet, omdat ik dan wat meer met haar de sport in kan. Maar aan de andere kant, ze geeft wel goede veulens, en de bevalling gaat bij haar altijd heel soepel en ze is zo drachtig... Ik zit dus nog wat te twijfelen ;)

Larissajulia

Berichten: 1508
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 20:09

Citaat:
Superilse- merrie - donkerbruin - 28 april
Saintelette - merrie - donkerbruin - 2 mei
AniekR - hengst - bruin - 3 mei
Flevolander - hengst - donkerbruin - 4 mei
Callum - merrie - vos - 5 mei
Larissajulia - hengst - zwart - 6 mei
Pasha_2011 - hengst - bruin - 7 mei
Nienke555 - merrie - zwart - 7 mei

Kimley

Berichten: 9169
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 20:32

Larissajulia schreef:
Leuk dat Debbie ook weer drachtig is van King William! Vorig jaar hadden jullie ook mooie veulens, vooral die van Celeste!!


Ja klopt <3
Maar daar zal ik dit jaar niet meer bij zijn.. :)
Ben enorm benieuwd naar larissa haar knappe kind!

Larissajulia

Berichten: 1508
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: Volgtopic NWR Welsh veulen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-16 23:14

Ik ook!

Net terug van rijles, instructrice en iemand anders vonden haar wel heuul dik :') ze dachten dat ze in februari al een veulen zou krijgen, gezien haar buik :') niet heel fanatiek gereden trouwens, wat stap- en drafwerk, en wat buigen. Ze is ontzettend scheef op het moment en een beetje strak, donderdag komt er een osteopaat. Morgen maar even lekker het bos in, dat helpt enorm, rechtuit rijden, volgens m'n instructrice.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: Volgtopic NWR Welsh veulen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:12

Pippin's Pride staat hier ook op het lijstje :j Enige minpunt vind ik alleen dat hij nogal groot is. Maar met Roos zou ik het misschien nog wel een keer willen proberen. Alleen heb ik ook nog niet zoveel nakomelingen van hem gezien...

Heb je ook recente foto's van haar? Dan wel benieuwd hoe dik ze is ;)

Larissajulia

Berichten: 1508
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 23:26

Op het moment geen duidelijke foto's helaas... Dit was ze vorig jaar twee weken voor de bevalling. Deze breedte is ze nu al voorbij := Afbeelding

Zal maandag wel even foto's proberen te maken, probeer wel als ik haar aan het longeren ben.

Vandaag het bos even in geweest met haar. Ze was echt heel hyper haha. Bleef wel braaf in mijn tempo, maar er hoefde maar iets te gebeuren of ze schrok. Vorige week was ze super ontspannen in het bos, en dat op nieuwjaarsdag!

Ja, dat is voor mij ook het enige nadeel van Pippin's Pride, AniekR! Larissa is gemeten op 145,5, maar op de keuring was ze op 1,48 gemeten := hoe groot zijn jouw pony's?

xLeonietje

Berichten: 332
Geregistreerd: 21-01-13
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:33

Vorig jaar heb ik ook gevolgd dus natuurlijk doe ik dit jaar ook weer mee! :D
Ben erg benieuwd naar het veulen van dit jaar. *\o/*

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 23:35

Mooi vol ook al dus. En half/eind april uitgerekend? Afgaande op de 7,5 maand in je openingspost. Aangezien die van mij nu rond de 8 maanden zitten ;)

Lies is als 3&4-jarige gemeten op 1.47m voor de sport, afgelopen jaar als 6-jarige op de keuring op 1.48m, dus dat kan wel aardig kloppen.
Roos is nooit officieel gemeten. Laatst provisorisch gemeten op stal en vielen ze allemaal wat klein uit met de scheve vloer. Maar kwam op 3cm kleiner dan Lies, dus schat haar ook rond de 1.45m.
We hadden het er vanmiddag op stal toevallig nog over, zoveel schelen ze elkaar niet;
Afbeelding

Larissajulia

Berichten: 1508
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: Volgtopic NWR Welsh veulen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 23:40

Ze lijken zo inderdaad aardig dezelfde hoogte te hebben! Ik vind ze echt leuk! Rij je er ook mee? Larissa heeft helaas nog maar een echte wedstrijd kunnen doen... Hier wel 188 punten en een vijfde plaats behaald, voor de eerste keer super. Daarna nog een wedstrijd gestart, maar de dag voor de wedstrijd waren haar ijzers eraf gegaan, en helaas liep ze kreupel tijdens de proeven... Daarna allemaal gedoe met osteopaten gehad (nu nog steeds)... Hopelijk kunnen we volgend jaar meer starten!

Leuk dat je ook weer mee volgt, xLeonietje! :D

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 00:16

Jammer dat jullie maar 1 keer hebben kunnen starten. Hopelijk komt daar nog een keer verandering in!
Zelf rijd ik momenteel niet meer. Deed ik nog wel fanatiek toen Lies en Roos kwamen (jaarling en veulen toen nog), maar al snel geen tijd meer vanwege studie en later begonnen met gezondheidsklachten. Loop ondertussen al 1,5 jaar met heel veel klachten aan m'n knie. Dus geen grote paarden meer en lekker met de Welsh pony fokkerij bezig weer ;)
Lies is wel gereden, heeft een jaartje wedstrijden gelopen t/m L2, daarna van ruiter gewisseld maar dat boterde niet zo en toen kwam ze na een half jaartje weer terug. Misschien na het veulen weer wat oppakken. Roos heeft door eerder genoemde gezondheidsproblemen lekker lang in de opfok gelopen en is nog steeds groen ;)

Larissajulia

Berichten: 1508
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: Volgtopic NWR Welsh veulen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-16 16:24

Haha, ik ben ook helemaal verliefd geworden op dit ras :P ik ben toch niet groot, dus blijf lekker op NWR's rijden, misschien wel nooit paarden _O-

om 4 uur komt de osteopaat weer, ben benieuwd wat daar uit komt...

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: Volgtopic NWR Welsh veulen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-16 00:20

Ja als je er nog op past kan het prima! Ik zou nog wel op een pony passen, maar voor de mooi mogen ze net wat groter.
Maar ik ben ook in 2002 verliefd geworden op het ras en sindsdien (zelfs met een paar jaar op paarden gereden/gestart te hebben) er niet meer bij weg te slaan. In 2010 zijn mijn twee merrie's dus ook eindelijk gekomen voor mezelf.

Wat heeft de osteopaat gezegd?

Larissajulia

Berichten: 1508
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-16 09:05

Larissa zat wat vast in haar SI gewricht, hebben drachtige merries wel vaker. Ook was haar bovenlijf een beetje strak. Komende tijd lekker laag rijden, zodat ze haar rug spieren goed op rekt. Maar eerst even een paar dagen rust!

Het zijn ook zulke leuke dieren! Gewoon paarden maar een maatje kleiner haha

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Re: Volgtopic NWR Welsh veulen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-16 16:15

Ik volg *\o/*

Larissajulia

Berichten: 1508
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: Volgtopic NWR Welsh veulen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 21:16

Vandaag voor het eerst sinds de behandeling weer kunnen rijden. Wat een vooruitgang! Ze was alleen enorm druk, zaten ook een aantal vreugdebokken bij hahaha. Maar ze was weer recht, gaf na en zette haar benen weer mooi weg! Ben erg tevreden!

Helaas nog steeds geen foto van haar buik gemaakt. Ze is echt enorm... Normaal is ze nooit zo dik als ze drachtig is... M'n instructrice zei dat het leek op een tweelingdracht.... Dat wil ik nou net niet, kans op complicaties is dan enorm groot...

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Re: Volgtopic NWR Welsh veulen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:08

Heb je haar laten scannen?

Larissajulia

Berichten: 1508
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Re: Volgtopic NWR Welsh veulen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-16 23:48

Nee, laten opvoelen op 15 dagen, misschien valt het mee hoor, ze lijkt alleen enorm dik

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Re: Volgtopic NWR Welsh veulen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:56

Waarom is ze niet gescand? :) Lijkt me toch wel de beste manier om zoiets uit te sluiten.
De mijne is gescand op 18 dagen, en 1.5 maand en 3 maanden.

Kimley

Berichten: 9169
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Volgtopic NWR Welsh veulen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-16 23:59

Bij ons werden ze ook altijd gescand.. 1 keer mee gemaakt dat er 2 eitjes zaten, en toen is er direct 1 weggeknepen :)

Hoop voor je dat er inderdaad maar 1 in zit.

AniekR

Berichten: 10636
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: In de beste binnenstad van Nederland!

Re: Volgtopic NWR Welsh veulen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 00:41

Oef dan is het wel even spannend ja.
Hier met het scannen ook nog even extra laten kijken of er geen twee vruchtjes inzitten. Toch een hoop gedoe/tegenslag meestal met een tweeling.

Kimley

Berichten: 9169
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Volgtopic NWR Welsh veulen verwacht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 18:41

Hoe is t met larissa?

Larissajulia

Berichten: 1508
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Oudehaske, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 20:16

Sorry, al een hele tijd niks meer gestuurd hierin! Had het nogal druk, kon niet echt de tijd vinden om hier een berichtje te plaatsen.

Met Larissa gaat het super! Ze is echt ontzettend opgeknapt na de behandeling! Ze loopt onder het zadel zo fijn! Ze is veel losser geworden. Ik vraag echt niet veel meer van haar, stap, draf en een paar keer hele korte stukjes galop. Het gaat me er vooral om dat ze haar rug goed gebruikt en goed luisterd. Hier een paar foto's van de privéles gister, ging heel fijn!

Eerst laten we haar altijd even lang en laag lopen, zodat ze haar rug goed los laat en soepel loopt.
Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens pakken we haar iets meer op, dit gaat ook steeds beter! Ze loopt nu weer constant aan de teugel, ik heb niks in m'n handen als het ware en ze gebruikt haar rug nu ook goed!
Afbeelding


Ook weer even de galop meegenomen. Ze begint ook eindelijk haar fijne galop weer terug te krijgen, veel sprong en een mooi tempo!
Afbeelding



Genoeg vooruitgang dus :D woensdag ga ik zelfs meedoen aan een onderlinge wedstrijd op de club. Gewoon rustig aan doen, maar 1 proefje en niet te lang inrijden.
Ik denk trouwens niet meer dat ze een tweeling draagt. Ik begon dat eerst wel te denken omdat andere mensen om mij heen dat zeiden. Maar die mensen die dat zeiden hadden haar toen alleen gezien toen ze net behandeld was. Toen liep ze nog heel zwaar en moeilijk. Nu loopt ze veel soepeler en lijkt ze 'minder drachtig'. Ik heb ook nog met haar fokkers overlegd, en we gaan het even aanzien. Ze denken dat het wel goed is.