Hopelijk vinden jullie het leuk om hier ook (weer) te volgen.
Korte Voorstelling:
Wij zijn een 'kleinschalige' (uit de hand gelopen) hobbyfokkerij van miniatuurpaardjes, genaamd Spots N Dots Paradise. We houden ons voornamelijk bezig met het fokken van NMPRS paardjes, maar ook beginnend met de AMHA-paardjes.
Dit jaar verwachten we dan ook eindelijk ons eerste AMHA veulen.
Ik zeg wel 'wij', maar eigenlijk doe ik het helemaal alleen

We fokken met een doel, en dat is namelijk om steeds kwalitatief vooruit te gaan. Een paardje met een juiste lichaamsbouw, uitstraling, elegantie en een goede beweging.
Voor 2016 staan er 3 veulens (en 1 baby, jawel

Ik heb een eigen hengst, maar aangezien je af en toe wat nieuwe bloedvoering nodig hebt, gingen 2 dames op date met de knappe SSF Velvetbuck asa Wish upon a Star, in eigendom van Ramona Prins bij Prins Courtyard. Prachtige hengst met ruime goede gangen.

Ik volgde hem al enkele jaren, tot zijn goedkeuring (en meteen dagkampioen) vorig jaar. En toen moest ik niet meer twijfelen om hem eindelijk te kunnen matchen met 2 van mijn merries.
De gelukkige dames zijn Sebastopol's Chalalie AKA Charlie
Een zwarte, heel elegante merrie van 96cm.

Verwacht rond 15 april (335 dagen, vorige dracht)
Kleurkansen voor dit veulen:
9.38% -
Buckskin Tobiano
9.38% -
Black
9.38% -
Smoky Black Tobiano
9.38% -
Buckskin
9.38% -
Smoky Black
9.38% -
Bay Tobiano
9.38% -
Black Tobiano
9.38% -
Bay
6.25% -
Red (Chestnut/Sorrel) Tobiano
6.25% -
Red (Chestnut/Sorrel)
6.25% -
Palomino Tobiano
6.25% -
Palomino
En dan is er Masseuskamp Mystic's Frederique AKA Fre. Een vosbonte (ik denk homozygoot) AMHA merrie.
Haar dochter werd vorig jaar Reserve kampioen jaarling merries minimaat. Hopelijk valt ze in herhaling en maakt ze weer zoiets moois!

Verwacht 31 mei (324 dagen, vorige dracht)
Kleurkansen voor dit veulen:
25.00% -
Palomino Tobiano
25.00% -
18.75% -
Buckskin Tobiano
18.75% -
Bay Tobiano
6.25% -
Smoky Black Tobiano
6.25% -
Black Tobiano
Ik ga er maar even vanuit dat ze homozygoot bont is. Vermoedelijk ook sabino, maar dat laat ik er even tussenuit

Dan is er nog een combinatie.
Dit veulentje zal een goed huisje zoeken achteraf (maar staat niet in de weg, dus alle tijd van de wereld). Desalniettemin kijken we wel uit naar dit nieuwe leventje!
Onze vosse hengst Rusbinstein V.D. D&D Hoeve. Prachtige beweger, heerlijk dier!

Gecombineerd met STP Falling Star AKA Ster. Ook een ruime beweger!

Deze wordt verwacht rond 1 juli (326/327 dagen dracht, zoals haar vorige 2 drachten)
Kleurkansen voor dit veulen
28.13% -
Bay
28.13% -
Bay Tobiano
12.50% -
12.50% -
Red (Chestnut/Sorrel)
9.38% -
Black Tobiano
9.38% -
Black
Verder kijk ik nog verder uit naar 2 veulentjes bij gastmerries van onze hengst Bolvero Destiny Allechandro