Ik plaats ook even mijn drachtige merrie in de kraamstal

Al mijn hele leven ben ik gek op bonte paarden, helaas vond (en vind) ik dat echt knappe bonte sportpaarden maar heel weinig worden aangeboden. Meestal gaat het om combinaties met tinkers of andere koudbloeden, zijn ze miserabel gebouwd, te klein, te weinig capaciteit of juist heel lelijk getekend

Zelf heb ik een toffe bijna 12 jarige BWP merrie staan Evita. Een heel speciaal karakter dus niet meteen een merrie waar de eerste de beste bloederige of karaktervolle hengst op past

Meet Evita
(Varnese vd Holstenhoeve x Furioso 1m72)
Evita is een fijne allrounder (eventing, dressuur, jumping)

Meer foto's: Evita
Evita is in alle opzichten mijn droompaard, alleen heeft ze soms dat tikkeltje last van haar moeilijke karakter

Ik breng haar voornamelijk uit in de eventing en daar,... daar zag ik telkens deze prachtige bonte

Ceasar ter Linden
Ik droomde luidop van mijn eigen bonte eventer. En Ceasar leek mij de perfecte match! Een vrij rustige, veelzijdige maar brave hengst (eentje dat het moeilijke karakter van mijn eigen merrie hopelijk beetje tempert in hun nakomeling). En bovendien: Homozygoot bont

Dus zo gezegd, zo gedaan: Evita vertrok tussen de laatste eventing en het nationaal kampioenschap eventing in april, naar de hengst! En t was in 1 keertje prijs. Op 16 dagen zagen we een mooi vruchtje en op 30 dagen klopte het hartje!
Ondertussen is Evita 240 dagen drachtig! Het veulentje wordt verwacht rond 22 maart!!
Het is haar eerste veulentje en ook voor mij is het de eerste keer dat we een veulen verwachten.
Ik kijk er ontzettend naar uit en ben enorm benieuwd naar het veulen! Met een homozygote bonte hengst, is de kleur toch een beetje een gok. Ik hoop maar dat er geen hele witte met een bruin oortje uitvalt

Mijn voorkeur gaat dus uit naar een mooi getekende bonte, liefst een merrietje, maar eigenlijk zal ik al ontzettend blij zijn als alles goed verloopt en we er een gezonde mama met veulen mogen aan over houden!
Wat vinden jullie van deze combi? En wie telt er mee af? Gokjes zijn uiteraard ook toegestaan!