Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 12:59

Langzaam kunnen we weer beginnen met aftellen naar de veulentjes die we volgend jaar verwachten. Super spannend allemaal weer en we zijn heel nieuwsgierig wat we nu voor nieuwe aanwinsten zullen krijgen, zullen het weer van die knappe veulentjes zijn? Met of zonder bijzonder kleurtje en/of mooie stippen? Zullen er nu eens jongens komen of weer alleen maar meisjes hihi, alles wat ik tot nu toe zelf gefokt heb zijn merrie's dus er moet nu wel eens een hengstje komen zou je denken! Ik heb eigenlijk niet echt een voorkeur, gezond en correct zijn het belangrijkst :).

Het eerste veulentje verwachten we rond 17 mei 2016:

Oostdijks Cheridwen Mellow (PK's Ceridwen Mabel ( Glyncoch Peter Pan) x Shore Brooks High Five), stokmaat 1,18, valk, 100% welsh, 1ste premie stamboekmerrie.

Afbeelding

Ze is voor de tweede keer drachtig van mijn eigen hengstje In de Ban van Pjotr (Pepper x Steehorst Free Lance), stokmaat 1,21, valk panterbont, 75% welsh, goedgekeurd als dekhengst bij het nas en wpcv, elk jaar een 1ste premie en tevens goedgekeurd op nakomelingen en daarmee levensgoedgekeurde 1ste premie hengst.

Afbeelding

Mellow heeft al twee veulens gehad:

Haar eerste veulen was van 'mijn' hengst Clever Red Spot van de Immetjeshoeve (1ste premie goedgekeurde nas hengst, vospanterbont, Z mennen, 1,10, inmiddels verkocht naar Rusland). Dit veulen was een vos merrietje en kreeg een 1ste premie op de keuring:

Afbeelding

Haar tweede veulen is van dit jaar en van de hengst Pjotr waar ze nu ook drachtig van is, dit veulentjes is geboren in april, is nog niet afgespeend en loopt nog lekker bij Mellow. Dit is een valk merrietje, dit merrietje werd op een show van het wpcv kampioen welsh partbred veulens en daarnaast nog reserve kampioen beste veulen van de hele show! Op de NAS keuring werd ze in een goede groep veulens 1ste geplaatst met een 1ste premie, echt een toppertje dus en ik hoop op net zo'n veulen volgend jaar:

Afbeelding


Het tweede veulentje verwachten we rond 10 juli 2016:

Mabelle, bruin panterbont, 1,32, 1ste premie kampioens stamboekmerrie bij het NAS.

Afbeelding

Ze is drachtig van mijn hengstje Nimroos (In de ban van Pjotr x Bayerns Raki), 1,10, palomino panterbont (genetisch kleur getest op alles), 1ste premie kampioens hengstje, goedgekeurd bij het nas en wpcv, dit is zijn eerste dekseizoen en hij moet nog goedgekeurd worden op nakomelingen. Hij heeft goed zijn best gedaan dit jaar en verwacht volgend jaar zijn eerste 5 veulentjes waarvan dit veulen dus mijn eerste veulen van hem wordt!

Afbeelding

Mabelle heeft eerder al een veulen gehad van de hengst Clever Red Spot van de Immetjeshoeve, dit is een bruin panterbont merrietje geworden, die kreeg als veulen en jaarling op de nas keuring een 1ste premie en werd daarnaast veulenkampioen en jeugdkampioen! Ik heb dit merrietje nog, ze wordt volgend jaar 3.

Afbeelding


Beide merrie's zijn gescand op 18 dagen en in september nog eens en de dracht lijkt voorspoedig te verlopen bij beide!

Mellow:

Afbeelding

Mabelle:

Afbeelding

De kleurkansen zijn:

Mellow x Pjotr:

18.75% - Buckskin
18.75% - Buckskin Appaloosa
9.38% - Perlino Appaloosa
9.38% - Bay Appaloosa
9.38% - Perlino
9.38% - Bay
6.25% - Palomino
6.25% - Palomino Appaloosa
3.13% - Cremello Appaloosa
3.13% - Red (Chestnut/Sorrel) Appaloosa
3.13% - Cremello
3.13% - Red (Chestnut/Sorrel)


Mabelle x Nimroos:

24.61% - Buckskin Appaloosa
24.61% - Bay Appaloosa
9.38% - Red (Chestnut/Sorrel) Appaloosa
9.38% - Palomino Appaloosa
8.20% - Bay
8.20% - Buckskin
3.52% - Smoky Black Appaloosa
3.52% - Black Appaloosa
3.13% - Red (Chestnut/Sorrel)
3.13% - Palomino
1.17% - Black
1.17% - Smoky Black

Wie volgt er mee en wil een gokje wagen kleur/geslacht?

:)

UnicoLover

Berichten: 202
Geregistreerd: 07-09-10
Woonplaats: breendonk, BELGIE

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:06

ik volg even ! ben super benieuwd.
Vorige veulens waren PRACHTIG, zal dit keer zeker ook het geval zijn !

xoranlover

Berichten: 6607
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:06

Wat een paardjes!! Ik ben heel benieuwd wat ze ervan maken!

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:12

Ik volg!

Ben benieuwd naar het veulen van Mellow gezien haar laatste veulen zo prachtig is!

Gokjes, wel geen datums :o

Mellow: Valk hengstje
Mabelle: Valk appaloosa merrie

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:40

Tuurlijk volg ik weer mee met je super knappe paardjes! Ben heel benieuwd naar de veulens!
De eerste komt een dag eerder op 16 mei mijn vejraardag ;)

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 14:20

Ja dit wil ik niet missen, vooral Pjotr drukt echt zijn stempel, je herkent zijn veulens zo aan de hoofdjes. <3 ik vind het 2e veulen van mellow dan ook echt vreselijk veel mooier dan de eerste en ik hoop en gok dus ook weer op een valk merrietje voor haar. Datum: 16 mei 2016

Voor je andere prachtige merrie (jammer genoeg niet drachtig van Pjotr, Nimroos is ook mooi, maar kan niet tippen aan zijn vader vind ik) verwacht ik een bruin panterbont hengstveulen. datum: 2 juli 2016.

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:17

Ik ga weer volgen, ben echt een fan van jou hengten <3

Margadi
Berichten: 63
Geregistreerd: 17-06-14

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:31

ik volg prachtig veulens!

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:36

Ik volg ook weer! Vond het valk veulentje zo'n geweldig mooi ding dus ben benieuwd wat ze er nu weer van bakken!

jessdaniels

Berichten: 1189
Geregistreerd: 01-07-14
Woonplaats: Zaltbommel

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 17:26

Ik wil dit ook niet missen hoor! Ben heel benieuwd naar de babies!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:22

Ze zijn allemaal zo gaaf! Ik ben heel benieuwd. Heb je nog recente foto's van Emmy?

xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:30

Ik volg ook weer!
Het 2e veulen van Mellow vind ik zo fantastisch! <3

Irisx

Berichten: 2744
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Velserbroek

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:34

Ik volg dit jaar weer gewoon mee! :)
Zou het wel leuk vinden als Mellow een perlino/cremello (appaloosa) gaat brengen haha

Maar het belangrijkst is dat de veulentjes gezond ter wereld komen natuurlijk!!

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-15 13:37

Leuk dat jullie gaan volgen!

Mer1980 schreef:
Voor je andere prachtige merrie (jammer genoeg niet drachtig van Pjotr, Nimroos is ook mooi, maar kan niet tippen aan zijn vader vind ik) verwacht ik een bruin panterbont hengstveulen. datum: 2 juli 2016.


De combie Mabelle x Pjotr komt er vast ook nog wel eens :D. Eigenlijk wilde ik Mabelle dit jaar dekken met een arabische hengst om eens wat heel ander bloed in mijn fokkerij te krijgen (in de hoop op een merrie dan...) maar door omstandigheden konden we pas veel te laat beginnen met dekken en had ik gekozen om dan toch maar een van mijn eigen hengsten te gebruiken, Nimroos moet ook nog veulens tonen volgend jaar en vind het zelf ook wel een mooie combinatie dus daarom uiteindelijk voor hem gekozen :), ik moet zeggen dat ik ook wel het meest benieuwd ben naar dit veulen!

xIirtJj schreef:
Ik volg dit jaar weer gewoon mee! :)
Zou het wel leuk vinden als Mellow een perlino/cremello (appaloosa) gaat brengen haha

Maar het belangrijkst is dat de veulentjes gezond ter wereld komen natuurlijk!!


Ik hou zelf niet zo van die bleke gezichtjes en neusjes :D, altijd oppassen met zonnebrand en vind de ogen met zo'n roze rand gewoon niet zo mooi, maar als het een kwaliteitsvol veulen is en appaloosa dan is het wel een interessante om aan te houden voor de fokkerij hihi, allemaal afwachten dus!

Sowieso ga ik volgend jaar wel wat verkopen, wie weet ik nog niet, even afwachten wat voor veulens er gaan komen en wat de rest van mijn plannen zijn ;)

Ymor schreef:
Ze zijn allemaal zo gaaf! Ik ben heel benieuwd. Heb je nog recente foto's van Emmy?


Van afgelopen zomer heb ik wel wat foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ze is een flink ontwikkelde twenter kwa uiterlijk (niet kwa gedrag, pubertje :')) en ze is wat te vet nu :P, ze is in juli pas 2 jaar geworden en ze is rond de 1,20 nu en kan super bewegen als ze daar zin in heeft hihi, ik zie in haar bouw ook veel van Clever terug nu ze ouder wordt, die heeft toch wel zijn stempel gezet op haar. Ze is ook de enige nakomeling van Clever die ik nog heb.
Laatst bijgewerkt door Manda op 18-10-15 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 13:38

Wauw Emmy is ook een prachtige merrie zeg!

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 17:32

Ik snap je keuze wel hoor Nimroos is echt prachtig en ook onder het zadel toont hij geweldig. Maar ik ben gewoon echt zo onder de indruk van Pjotr <3

Emmy is ook een heel mooi merrietje hoor <3

Libra76
Berichten: 523
Geregistreerd: 30-11-10
Woonplaats: harderwijk

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:22

natuurlijk volg ik!

JitskeJeldau

Berichten: 241
Geregistreerd: 29-06-13

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:33

Ik volg ook!!! Wat een prachtige paarden heb jij lopen!!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 02:15

Emmy x nimroos zal denk ik wel gaaf zijn!! Wel leuk dat je haar aangehouden hebt.

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-15 13:20

Ja die combinatie heb ik voor volgend jaar ook in gedachte hihi.

Nadeel van zo regelmatig te gaan fokken is dat ik ook moeilijke keuzes moet gaan maken, liefst hou ik alles aan maar dat gaat gewoon niet ;(, maar ik wil ook verder komen in de fokkerij en bijdragen aan verbetering (wat ik denk ik wel kan met de veulens die ik fok...) dus dan moet dat helaas... maar daar ga ik nu nog niet overna denken, dat komt volgend jaar wel!! Dit jaar heb ik er al twee verkocht (Clever en Nine) en het jaar daarvoor ook (de vos dochter van Mellow).

De vos dochter van Mellow komt trouwens volgend jaar voor een dekking met Pjotr!! Dus dat wordt de eerste Clever x Pjotr combinatie!

Mer1980

Berichten: 18877
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 22:59

Als Emmy nu een leuk braaf kinderpony'tje blijkt te zijn heb ik over een paar jaar wel interesse ;) dan fok jij er nog een paar veulens uit en laat er lekker mee rijden en als mijn dochter wat ouder is kom ik haar kopen :D

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 04:15

Jaaa nog een keer die gouden combinatie :D! Als er een hengstje uit komt wil ik die wel hoor :') :')

Emmy is ook wel een erg leuke pony geworden; lijkt zo wel een flinkerd ja.

Heb je ook een recente foto van het vosveulen van mellow?

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 12:17

Eigenaresse van het vos veulen zit ook op bokt :)
Deze foto's zijn van afgelopen zomer, echt een super kinderponytje en erg welsh typisch ook.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Manda

Berichten: 6545
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-15 13:40

Gisteren ben ik met Emma en Emmy naar een show geweest en ze hadden weer succes!

Emma werd 1ste geplaatst, daarna nog veulen kampioen en later zelfs nog reserve kampioen sectie partbred! *\o/* En Emmy werd 1ste en jeugd kampioen! :#

Afbeelding

Mer1980 schreef:
Als Emmy nu een leuk braaf kinderpony'tje blijkt te zijn heb ik over een paar jaar wel interesse ;) dan fok jij er nog een paar veulens uit en laat er lekker mee rijden en als mijn dochter wat ouder is kom ik haar kopen :D


Paar jaar zal dat niet worden :P .Ondanks dat ik er eigenlijk echt niet overna wilde denken dit jaar betrap ik mezelf erop dat ik dat toch wel af en toe doe. En bij serieus interesse, goed huis en goed bedrag wil ik een van mijn beste merrie's Emmy ook wel verkopen. Ik hoef haar niet perse zelf aan te houden omdat ze de laatste nakomeling van Clever is en ik zo verder kan met zijn lijn zoals ik eerst altijd zei. Ik heb nu zoveel andere plannen ook :)

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Twee aparte veulens verwacht, mei en juli 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 14:10

Goede resultaten gefeliciteerd!