Het eerste veulentje verwachten we rond 17 mei 2016:
Oostdijks Cheridwen Mellow (PK's Ceridwen Mabel ( Glyncoch Peter Pan) x Shore Brooks High Five), stokmaat 1,18, valk, 100% welsh, 1ste premie stamboekmerrie.

Ze is voor de tweede keer drachtig van mijn eigen hengstje In de Ban van Pjotr (Pepper x Steehorst Free Lance), stokmaat 1,21, valk panterbont, 75% welsh, goedgekeurd als dekhengst bij het nas en wpcv, elk jaar een 1ste premie en tevens goedgekeurd op nakomelingen en daarmee levensgoedgekeurde 1ste premie hengst.

Mellow heeft al twee veulens gehad:
Haar eerste veulen was van 'mijn' hengst Clever Red Spot van de Immetjeshoeve (1ste premie goedgekeurde nas hengst, vospanterbont, Z mennen, 1,10, inmiddels verkocht naar Rusland). Dit veulen was een vos merrietje en kreeg een 1ste premie op de keuring:

Haar tweede veulen is van dit jaar en van de hengst Pjotr waar ze nu ook drachtig van is, dit veulentjes is geboren in april, is nog niet afgespeend en loopt nog lekker bij Mellow. Dit is een valk merrietje, dit merrietje werd op een show van het wpcv kampioen welsh partbred veulens en daarnaast nog reserve kampioen beste veulen van de hele show! Op de NAS keuring werd ze in een goede groep veulens 1ste geplaatst met een 1ste premie, echt een toppertje dus en ik hoop op net zo'n veulen volgend jaar:

Het tweede veulentje verwachten we rond 10 juli 2016:
Mabelle, bruin panterbont, 1,32, 1ste premie kampioens stamboekmerrie bij het NAS.

Ze is drachtig van mijn hengstje Nimroos (In de ban van Pjotr x Bayerns Raki), 1,10, palomino panterbont (genetisch kleur getest op alles), 1ste premie kampioens hengstje, goedgekeurd bij het nas en wpcv, dit is zijn eerste dekseizoen en hij moet nog goedgekeurd worden op nakomelingen. Hij heeft goed zijn best gedaan dit jaar en verwacht volgend jaar zijn eerste 5 veulentjes waarvan dit veulen dus mijn eerste veulen van hem wordt!

Mabelle heeft eerder al een veulen gehad van de hengst Clever Red Spot van de Immetjeshoeve, dit is een bruin panterbont merrietje geworden, die kreeg als veulen en jaarling op de nas keuring een 1ste premie en werd daarnaast veulenkampioen en jeugdkampioen! Ik heb dit merrietje nog, ze wordt volgend jaar 3.

Beide merrie's zijn gescand op 18 dagen en in september nog eens en de dracht lijkt voorspoedig te verlopen bij beide!
Mellow:

Mabelle:

De kleurkansen zijn:
Mellow x Pjotr:
18.75% - Buckskin
18.75% - Buckskin Appaloosa
9.38% - Perlino Appaloosa
9.38% - Bay Appaloosa
9.38% - Perlino
9.38% - Bay
6.25% - Palomino
6.25% - Palomino Appaloosa
3.13% - Cremello Appaloosa
3.13% - Red (Chestnut/Sorrel) Appaloosa
3.13% - Cremello
3.13% - Red (Chestnut/Sorrel)
Mabelle x Nimroos:
24.61% - Buckskin Appaloosa
24.61% - Bay Appaloosa
9.38% - Red (Chestnut/Sorrel) Appaloosa
9.38% - Palomino Appaloosa
8.20% - Bay
8.20% - Buckskin
3.52% - Smoky Black Appaloosa
3.52% - Black Appaloosa
3.13% - Red (Chestnut/Sorrel)
3.13% - Palomino
1.17% - Black
1.17% - Smoky Black
Wie volgt er mee en wil een gokje wagen kleur/geslacht?