15 september 2014 zag ik op Facebook een berichtje dat Red Pebbles met spoed een nieuw huisje zocht waar hij van zijn pensioen kon genieten. Na enig contact zijn mijn vader en ik de volgende dag opweg gegaan om hem op te halen. Pebbles bleek zwaar verwaarloosd te zijn. Nu meer dan een jaar later en veel liefde en juiste voeding verder kan ik zeggen dat mijn lieve Frizzle drachtig is van Red Pebbles.
Niemand had verwacht dat Pebbles weer zou kunnen dekken, en het was dan ook nog de vraag of hij nog vruchtbaar zou zijn. Dit maakt het voor mij, mijn ouders en de mensen om ons heen een heel speciaal veulentje. Daarom leek het mij leuk om een volgtopic te maken voor de mensen die de dracht van Frizzle (en zo dus de groei van dit wonder veulen) willen volgen.
Frizzle is een 11 jarige buckskin quarter horse merrie.

Pebbles is een 25 jarige Red dun overo hengst.

Frizzle is uitgerekend rond augustus 2016 en is nu zoon 4 a 5 weekjes drachtig. En natuurlijk heb ik ook een kleuren calculatie gedaan. Het is mogelijk dat Frizzle een zilver gen draagt, maar ze is nooit getest op kleur dus dit heb ik buiten wegen gelaten in de calculatie.
6.25% -Palomino Frame Overo
6.25% -Red (Chestnut/Sorrel) Frame Overo
6.25% -Dunalino
6.25% -Red Dun
6.25% -Palomino
6.25% -Dunalino Frame Overo
6.25% -Red (Chestnut/Sorrel)
6.25% -Red Dun Frame Overo
5.47% -Buckskin Frame Overo
5.47% -Bay Frame Overo
5.47% -Dunskin
5.47% -Bay Dun
5.47% -Buckskin
5.47% -Dunskin Frame Overo
5.47% -Bay
5.47% -Bay Dun Frame Overo
0.78% -Grullo
0.78% -Smoky Black
0.78% -Smoky Grullo Frame Overo
0.78% -Black
0.78% -Grullo Frame Overo
0.78% -Smoky Black Frame Overo
0.78% -Black Frame Overo
0.78% -Smoky Grullo
Gokjes op geslacht kleur en geboorte datum zou ik heel leuk vinden
Ik hoop dat jullie het leuk vinden om te volgen.