Eindelijk onderweg: Pinassa!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Eindelijk onderweg: Pinassa!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 12:31

Pinassa? Ja, Pinassa :+ Want Picasso x Nashwa = Pinassa!
Please note; niet zelf bedacht, maar ik kom er nu niet meer vanaf :') Dus tot het is geland en zijn/haar échte naam krijgt heet het Pinassa!

Vandaag zitten we op 70 dagen dus het leek me tijd om dan dat volgtopic te gaan openen!

Afbeelding

The road to Pinassa begint eigenlijk al in de zomer van 2014... Ik zou Nashwa dekken met mijn eigen hengst, die ik van veulen af aan had. Het langverwachte moment kwam en hád een blij moment moeten zijn, ware het niet dat deze dekking geschiedde in de wetenschap dat Umoyax niet meer veulentjes zou krijgen. Op de dag van de scan maakte ik de afspraak om hem in te laten slapen, met 3 jaar oud al van voor tot achter kapot van de artrose.
Op een dekking met een dubbel gevoel volgde een scan vol verdriet; niet drachtig. Achteraf misschien maar beter ook.

Ik kreeg na het verlies van Umoyax steun uit alle hoeken van de wereld. Hieronder steun in de vorm van een schitterend aanbod: een aantrekkelijke aanbieding om te dekken met een prachtige, zuiver Egyptische hengst. Het was laat in het seizoen, maar ik kon deze kans niet laten lopen...
En zo togen wij naar de kliniek voor inseminatie. Ze kwam terug, zo dromerig, zo zacht.. Ik wist het zeker; drachtig! Maar helaas....
Op deze teleurstelling volgde de cyclus erop wéér een teleurstelling.
Ik wachtte dit jaar op een mooi voorjaar, bracht haar wederom weg. Kreeg haar stuiteriger dan ooit terug. En wist het weer zeker; drachtig! En werd wederom teleurgesteld. Nóg een poging volgde, ik besloot dat het de laatste poging van dit seizoen zou zijn. Nas was steeds ook nog eens a-synchroon geweest en ik had haar al veel te lang moeten missen iedere keer.
Maar dit keer had ik de scan eigenlijk niet eens nodig, want ik wist het al; weer niet drachtig.

Teleurgesteld keerde ik huiswaarts. Onderweg contact met een vriendin die opperde wat we al eens eerder hadden besproken; probeer een andere hengst! Ik besloot erover na te denken. Eenmaal thuis bericht van de eigenaar van de Egyptische hengst; probeer eens een andere hengst! Ik besloot de arts te bellen voor overleg. Toen ook deze me met veel enthousiasme adviseerde een andere hengst te proberen besloot ik er dan toch maar voor te gaan.

Omdat ik er al eerder over had nagedacht was de keuze gelukkig heel snel gemaakt. En dat moest ook wel, want bij het scannen zat er een enorm ei klaar om te springen. En dus laadde ik diezelfde dag Nas weer in en vertrok met haar naar de Wormer, waar haar date al stond te wachten :D Na 2 dekkingen niet meer hengstig. En een week later wist ik het zeker; drachtig!
Tijdens de scan zei ik nog; je moet toch weten of er niet stiekem 2 in zitten! Nee hoor, zei mn dierenarts, bij jou zit er maar 1.
*\o/* *\%/* _/-\o_ *\%/* *\o/*

En eindelijk, eindelijk was daar dat langverwachte zwarte vlekje op het scherm: Pinassa!
Afbeelding

Ik had (na Umoyax) steeds geroepen: als ik een volbloed fok, fok ik een zuivere Egyptenaar. Als dat niet gaat, fok ik een partbred.
En zo viel de keuze op de prachtige Picasso van Knedo, ZSSE approved, 90.63% OX.
Afbeelding

Ik denk dat hij er met mijn prinses Promises Nashwa iets heel knaps van gaat bakken!
Afbeelding

Het duurt allemaal nog wel even, maar de afgelopen 70 dagen zijn eigenlijk voorbij gevlogen... Ben zo benieuwd wat ze er van maken samen!

We zijn in the process alleen tegen Nas vergeten te zeggen dat drachtige merries dromerig horen te zijn :')
Afbeelding

Wie volgt en gokt er mee? Ik denk alvast dat het een bruinbonte merrie wordt, op 1 juli! :D

Zoe_97

Re: Eindelijk onderweg: Pinassa!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:39

leuk ik volg! wat zijn de kleurkansen?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-15 12:49

Afbeelding

Vergat ik die er helemaal bij te zetten!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 12:54

ik gok 1 juli (mijn verjaardag :D) grey bay tobiano :D

Casmihra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-15 13:02

Oei wat spannend! ik volg! Ik gok op 4 juli Bay Tobiano

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:19

Het is jullie zo gegund! En een bruin bonte merrie klinkt helemaal goed, nu alleen nog "even" wachten :D

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 14:00

Leuk, ik volg mee!
Ik ben heel benieuwd wat hier uit gaat komen :D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 14:03

Leuk dat jullie volgen! :D

Intussen zitten we alweer op 101 dagen, gaat echt zo hard!
Nas werkt hard aan de aanleg van een subtropisch zwemparadijs voor Pinassa :+ Begint echt al een best buikje te krijgen!

30 dagen:
Afbeelding
Afbeelding

60 dagen:
Afbeelding
Afbeelding

90 dagen (en niet nieuwsgierig := ):
Afbeelding

Melissaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:52

Wat leuk, ik vind nashwa zo mooi! Ik gok gray tabiano op 27 juni :D

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:05

Ik volg ook, hele leuke combi :D Ik denk een hengstje, bay, op 4 juli, mijn verjaardag :)

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:11

Wat spannend! Ik volg :D

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:15

Ik volg ook!
Schimmelmerrie op 2 juli [verjaardag van m'n broer] :)

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:47

Leuke combinatie! Ik volg mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:03

Wat gaaf! En wat een mooie hengst!

Edit; O nee! Laat maar! Foutje van mij.
Ik gok 8 Juli. :j
Een bonte!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 10:33

Prachtig arabiertje heb je! <3
De aanhouder wint! Super dat jullie haar toch drachtig hebben gekregen! Hier komt zeker en vast een pracht van een veulentje uit! Ik ben benieuwd.

Ik ben zelf niet thuis in het arabierwereldje maar ik weet wel dat ik het prachtige paarden vind! ik vind ze een mooie karakterbeschrijving hebben en een prachtig uiterlijk! Het lijkt me ontzettend fijn om met deze paarden te werken.

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 02:54

amyz schreef:
Please note; niet zelf bedacht, maar ik kom er nu niet meer vanaf :') Dus tot het is geland en zijn/haar échte naam krijgt heet het Pinassa!

Vandaag zitten we op 70 dagen dus het leek me tijd om dan dat volgtopic te gaan openen!

[ [url=m/ypohN1.jpg]Afbeelding[/url] ]

The road to Pinassa begint eigenlijk al in de zomer van 2014... Ik zou Nashwa dekken met mijn eigen hengst, die ik van veulen af aan had. Het langverwachte moment kwam en hád een blij moment moeten zijn, ware het niet dat deze dekking geschiedde in de wetenschap dat Umoyax niet meer veulentjes zou krijgen. Op de dag van de scan maakte ik de afspraak om hem in te laten slapen, met 3 jaar oud al van voor tot achter kapot van de artrose.
Op een dekking met een dubbel gevoel volgde een scan vol verdriet; niet drachtig. Achteraf misschien maar beter ook.
reken maar op n shimmelhengst,dan valt t nooit tegen Amy..ghhh /3

Ik kreeg na het verlies van Umoyax steun uit alle hoeken van de wereld. Hieronder steun in de vorm van een schitterend aanbod: een aantrekkelijke aanbieding om te dekken met een prachtige, zuiver Egyptische hengst. Het was laat in het seizoen, maar ik kon deze kans niet laten lopen...
En zo togen wij naar de kliniek voor inseminatie. Ze kwam terug, zo dromerig, zo zacht.. Ik wist het zeker; drachtig! Maar helaas....
Ik wachtte dit jaar op een mooi voorjaar, bracht haar wederom weg. Kreeg haar stuiteriger dan ooit terug. En wist het weer zeker; drachtig! En werd wederom teleurgesteld. Nóg een poging volgde, ik besloot dat het de laatste poging van dit seizoen zou zijn. Nas was steeds ook nog eens a-synchroon geweest en ik had haar al veel te lang moeten missen iedere keer.
Maar dit keer had ik de scan eigenlijk niet eens nodig, want ik wist het al; weer niet drachtig.

Teleurgesteld keerde ik huiswaarts. Onderweg contact met een vriendin die opperde wat we al eens eerder hadden besproken; probeer een andere hengst! Ik besloot erover na te denken. Eenmaal thuis bericht van de eigenaar van de Egyptische hengst; probeer eens een andere hengst! Ik besloot de arts te bellen voor overleg. Toen ook deze me met veel enthousiasme adviseerde een andere hengst te proberen besloot ik er dan toch maar voor te gaan.

Omdat ik er al eerder over had nagedacht was de keuze gelukkig heel snel gemaakt. En dat moest ook wel, want bij het scannen zat er een enorm ei klaar om te springen. En dus laadde ik diezelfde dag Nas weer in en vertrok met haar naar de Wormer, waar haar date al stond te wachten :D Na 2 dekkingen niet meer hengstig. En een week later wist ik het zeker; drachtig!
Tijdens de scan zei ik nog; je moet toch weten of er niet stiekem 2 in zitten! Nee hoor, zei mn dierenarts, bij jou zit er maar 1.

En eindelijk, eindelijk was daar dat langverwachte zwarte vlekje op het scherm: Pinassa!
[ [url=m/yHBzBd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had (na Umoyax) steeds geroepen: als ik een volbloed fok, fok ik een zuivere Egyptenaar. Als dat niet gaat, fok ik een partbred.
En zo viel de keuze op de prachtige Picasso van Knedo, ZSSE approved, 90.63% OX.
[ [url=m/B7mwnc.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat hij er met mijn prinses Promises Nashwa iets heel knaps van gaat bakken!
[ [url=m/gK8dUj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het duurt allemaal nog wel even, maar de afgelopen 70 dagen zijn eigenlijk voorbij gevlogen... Ben zo benieuwd wat ze er van maken samen!

We zijn in the process alleen tegen Nas vergeten te zeggen dat drachtige merries dromerig horen te zijn :')
[ [url=m/WbVYFI.png]Afbeelding[/url] ]

Wie volgt en gokt er mee? Ik denk alvast dat het een bruinbonte merrie wordt, op 1 juli! :D

ff_stud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 02:56

ff_stud schreef:
amyz schreef:

[ [url=m/ypohN1.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yHBzBd.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/B7mwnc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gK8dUj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/WbVYFI.png]Afbeelding[/url] ]

Reken maar op n schimmelhengst Amy, dan kan t alleen maar meevallen..ghhhh

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 06:25

Leuke combi! :)

Ik doe een gok: 7 juli - grijsbont (bruinbont geboren) - merrie

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-15 00:32

Wat leuk dat jullie volgen! :D

Ja dat roep ik ook steeds; ik denk dat het een bonte merrie wordt dus waarschijnlijk komt er een vosschimmel hengst uit :') Och, correct met goed bewegen en super karakter wordt t sowieso, kleur is bonus :) (maar ik heb vlekken besteld. En de prinses luistert altijd heel goed naar me. Soms. Dus het worden vlekken. Denk ik. :+ )

Riel het zijn ook gewoon fantastische paarden :D Voor mij nooit meer anders <3 Zo eerlijk en nuchter en mensgericht.... Ik vind het altijd een feest om met ze in de weer te zijn. Ze houden je scherp (want ze zijn verdraaid slim én houden je een spiegel voor) maar als je eerlijk naar ze bent en ze respecteert, doen ze alles voor je. Gewoon eens naar een show komen of bij een fokker bij je in de buurt langs gaan hoor, zit je sneller in het wereldje dan je denkt :D

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 12:13

Ik gok een bruinbont hengstje op 26 juni :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 11:08

Afgelopen zondag alweer op 120 dagen, wat vliegt de tijd!
Ik zag gisteren ook een duidelijke verandering bij haar; normaal gesproken bepaalt haar vriendin wanneer Nas ook hooi mag eten... gisteren ging ik hooi voeren buiten en waren de rollen omgedraaid: Nas was in eerste instantie erg druk met haar vriendin weghouden van het hooi (en die luisterde daar ook braaf naar :+ )
Het blijft gewoon zo'n leuk proces om te volgen!

Afbeelding

Afbeelding

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:24

Mooi halster! Ze ziet er goed uit :)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 11:26

Thanks! Is gewoon geverfd halster van de ej :D Ben er nog altijd zo blij mee :D

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:10

Oh slim! Wil ik ook nog es een keer doen :)

bella24

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 11:09

Ik volg ook! Heb net een veulen van Picasso gekocht <3 (Pico Bello) dus ben benieuwd naar familie :D

Ik hoop bruinbont hengstje, op 4 juli?