Ik zal de ouders even voorstellen;
Starwin's Roos

& Campsterhoven's Marlies

x
Nia Domo's Bolero

Oké, dan ook nog maar even iets recentere foto's;
Merrie nr. 1 is dus Starwin's Roos (in de volksmond gewoon Roos), 5-jarige Welsh NWR merrie (De Goede Ree's Now Or Never x Bjirmen's Wytse):

Merrie nr. 2 is Campsterhoven's Marlies (a.k.a. Lies), 6-jarige Welsh NWR en sinds 1,5 week STERmerrie (Heitrak's Marvin x Bokkesprong Czardas):

En zo voel ik me ook wel een beetje schuldig dat ik geen betere foto's van Roos heb, maar zij staat nog in de planning om binnenkort even op chique op de foto te zetten. Lies is nu immers 2x mee geweest naar de keuring, wat voor mooie plaatjes heeft gezorgd...
En de pappa van beide verwachtte veulens is dus de in België staande Nia Domo's Bolero (Orchard Boginov x Orchard d'Avranches)...

Ben al een beetje fan van hem sinds zijn goedkeuring in 2011, hard gejoeld toen hij in 2013 dagkampioen werd op de HK en ik vind hem erg mooi bij mijn beide merrie's passen, dus erg blij dat het dit jaar lukte om beide merrie's daarheen te krijgen.
Lies en Roos heb ik al sinds 2010. Destijds als veulentje en jaarling uitgezocht, terwijl ik gericht opzoek was naar leuke, interessante fokpony's (ben in 2002 bij een Welsh fokker terecht gekomen en sindsdien al verkocht).
Naja eerst een paar jaar opfok gehad. Lies is met 3,5 jaar beleerd en heeft een jaar bij een ruitertje in de sport gelopen. Roos heeft door mijn eigen gezondheidsproblemen tot vorige zomer in de opfok gelopen, oftewel eerder bij de hengst was er nog niet van gekomen. Dit voorjaar viel alles eindelijk een keer op zijn plek en heb ik dus twee drachtige pony's.
Lies is als eerste uitgerekend op 8 april (vandaag 122 dagen drachtig)
Roos volgt 11 dagen later en is 19 april uitgerekend (vandaag 111 dagen drachtig)
Wat kleurkansen betreft is er niet zoveel spannends. Bolero is homozygoot zwart, dus er kan alleen bruin of zwart uitkomen en ik weet niet of mijn merrie's heterozygoot zijn voor het agouti-gen, of er dus überhaupt zwart uit ga komen. Voor het gemak reken ik maar gewoon op twee bruine veulentjes, maar gokken staat vrij

Vorige maand had ik mij al voorgenomen om met buikfoto's te beginnen om de voortgang wat te blijven volgen, alleen is dit er een beetje bij gebleven in alle keuringsdrukte.
Nu is het nieuwe doel om begin september de eerste buikfoto's te maken, die zijn op komst dus. Begint me wel op te vallen dat Roos nu toch echt wel rond begint te worden... Ik kan niet wachten tot april volgend jaar in ieder geval!