De maand ervoor kwam de kans op de dekking mij voorbij op Facebook via Color Fame Arabians in Duitsland. Daar werd hij via Diepvries sperma te dekking gesteld en zelf komt de hengst uit Amerika.
2 dekkingen werden er vergeven. eentje met de meeste stemmen en eentje die ze zelf kozen, de juryprijs.
Hengst bekeken, wat een exemplaar! Nakomelingen bekeken, filmpjes bekeken van de hengst en nogmaals naar onze eigen merrie gekeken. Dit zou zeker wel iets kunnen worden.
Dus ook wij ons aangemeld en zo deden wij ook mee aan deze wedstrijd.
De strijd was hevig en al gauw ging het tussen ons en nog een kandidaat uit Duitsland. Waar die de stemmen vandaan haalde weet ik niet en hoe ik me best ook deed op een gegeven moment waren mijn stemmen op.

Oud jaars dag deden nog veel familie en vrienden en stalgenoten een poging voor me maar ik had het eigenlijk opgegeven. Ik kon niet meer in de buurt van nr 1 komen.. en was dus gewoon 2e geworden van de vele inzendingen. Helaas pindakaas!
00:00 uur happy nieuw year! en de zovele telefoontjes die gingen kreeg ik het bericht en appjes: Je hebt gewonnen!!!

De eigenaresse in Amerika had besloten om meerdere dekkingen weg te geven en wij hadden ook een dekking gewonnen.

2 dosis diepvriessperma werden verstuurd.
Ook een andere merrie uit nederland wint de jury prijs.
22 mei ging Floor naar de kliniek Wolvega om geinsemineerd te worden. SPaannneeend!
10 juni kwam onze veearts langs.. en en en.. NIET drachtig wat een domper. Even een terugslag, even dit niet zien aankomen. (kan natuurlijk altijd gebeuren en sneller met diepvries)

Floor word niet drachtig gescand

Ondertussen hoor ik dat een andere merrie uit nederland dus al wel drachtig gescand is. Aan de ene kant baal je dan nog meer dat jou merrie niet drachtig gescand is maar aan de andere kant geeft het ook weer hoop.
Dag nadat onze veearts kwam hebben we haar gelijk weer naar Wolvega gebracht. Laatste poging en aller laatste kans want daarna was de sperma op.

Floor in Wolvega
Toen floor terug kwam uit Wolvega hebben we haar even op vakantie gezet.
(nog net niet op haar rug gelegd met haar pootjes omhoog alles moest op ze plek blijven

Het moest gewoon lukken.
Merrie veranderde ze leek dromerig een beetje zweeferig. Ze vond het allemaal wel prima terwijl ze normaal veel scherper is echt een merrie. Ruinen sloeg ze af.
Mijn zusje (even voor de duidelijkheid we zijn 26 en 29 haha) dacht dat ze niet drachtig was want 2 ruinen sloeg ze niet af. Haar eigen zoon (7jr) en een kleine pony die altijd bij haar en haar zoon toen die nog een veulen was samen stonden. (Ome Hayco noemen we hem

Dit kon wat beteken of juist niet.. AARGRGH!
1 juli weer de veearts laten komen.. Hield het even niet meer van de spanning.

En ja hoor eindelijk de woorden! Deze is harstikke drachtig!!

Ik heb echt even een gat in de lucht gesprongen en de hele dag, hele week haha, liep ik met een smile van oor tot oor. Word gewoon weer vrolijk als ik aan dat moment denk.

Helaas krijgen we wel te horen dat de andere merrie in Nederland die via embryotransplantatie drachtig was het veulen is verloren.

Nu hierbij maar fotos van de knappe aanstaande ouders.
De hengst GR Psyches Rey (Multi-National Champion)
v. Padron Psyche (Padron)
m. Treat Me Special (Fame VF)

Filmpjes: https://vimeo.com/112795826
Filmpjes: https://www.youtube.com/watch?v=EUHNfdttPm4
En onze lieftallige merrie Elmar's Florence (of tewel Floor)
v. Anthal (komplekt)
m. Paskal Maskat (niznji)

Ik ben dus heel benieuwd wat voor een toppertje hieruit zal gaan komen.
Floor heeft 1x eerder een veulen gehad. El Azhar FM en deze is nog steeds in ons bezit.
Haar enigste nakomeling Azhar:

Momenteel zit ze precies op 80 dagen dracht. op 100 dagen maken we nog een scan.
Kan niet wachten op me beebje