pony blijkt drachtig van Fries

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
akishino
Berichten: 1881
Geregistreerd: 18-05-10
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 14:22

herous schreef:
Hier toch weer een update.

Sinds een dikke week staat Roosje apart. Ze staan wel steeds naast elkaar zodat ze contact met elkaar hebben.

Beauty trok het niet meer. Alle voer die je erin stak zette ze om in melk. Ik heb de veearts moeten laten komen want ze ging heel vaak liggen en zag er somber uit. Ze at ook niet meer al haar ruwvoer op. Hierdoor vreesde ik dat ze nog meer ging vermageren.

De veearts heeft bloed afgenomen en hieruit blijkt dat ze dus al wel wat spierschade heeft maar mits een aangepast voedingsschema en enkele goede supplementen zal ze er wel weer bovenop geraken.

Roos doet het ondertussen wel heel goed. Ze mist denk ik alleen wel een maatje nu om mee te spelen. ik vind het wel zielig voor haar.

We hebben daarom toch besloten een nieuwe thuis voor haar te zoeken. Volgens de veearts is weidegang met gras ook heel belangrijk voor het herstel van Beauty en ik heb nu eenmaal geen al te grote weide.

Moest er iemand interesse hebben dan mag die persoon mij altijd een pb sturen.

We gaan zowiezo een goed thuis voor haar zoeken en hopen haar toch te kunnen zien opgroeien.

De kindjes vinden het heel erg en ik ook, maar we moeten realistisch zijn. De gezondheid van beide paardjes is belangrijk.



Een wijs besluit van jullie.
Heb je al iemand gevonden die haar wil kopen?

Kaatje_S

Berichten: 1011
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: pony blijkt drachtig van Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:34

Je zou eens kunnen kijken naar een leuke opfok! Die zijn er grootschalig, maar ook kleiner particulier. Kost vaak niet veel, maar kan ze wel lekker de wei op met vriendjes. Én blijft ze gewoon van jullie, als het uiteindelijk dan toch niet het juiste paard voor jullie blijkt te zijn kan ze altijd nog verkocht.

Maar als dit voor jullie nu de fijnste oplossing is, is dat ook goed natuurlijk ;-)

Komt er voor beauty wel ook weer een maatje?

herous

Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-16 11:47

@ Akishino, we denken een zeer goede thuis gevonden te hebben voor Roos. En belangrijk voor ons, deze mensen willen met ons contact houden en we zijn altijd welkom om haar nog te bezoeken.

Momenteel staat ze nog bij ons, ik wacht nog op haar equipas. maar zodra dit in orde is, komen ze haar halen.

Beauty is ondertussen al heel veel beter. Ze is al goed bijgekomen, eet opnieuw goed en is opnieuw heel energiek.

Esaqar

Berichten: 3179
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 14:07

Ik zie het topic nu pas voor het eerst. Even helemaal doorgelezen, maar wat een prachtig veulen!
Leuk om aan te houden voor je dochter voor later als ze te groot is voor Beauty en over kan op Roosje! (mocht dit kunnen), volgensmij wordt het namelijk wel een groot paard als ik die foto's zo zie naast mama! Mega veulen, maar wel mega knap veulen! :)

xxrossiexx
Berichten: 922
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 17:28

Esaqar schreef:
Ik zie het topic nu pas voor het eerst. Even helemaal doorgelezen, maar wat een prachtig veulen!
Leuk om aan te houden voor je dochter voor later als ze te groot is voor Beauty en over kan op Roosje! (mocht dit kunnen), volgensmij wordt het namelijk wel een groot paard als ik die foto's zo zie naast mama! Mega veulen, maar wel mega knap veulen! :)


misschien moet je even de laatste 2 berichten van ts lezen.

ts, wat jammer dat roosje weg gaat maar denk dat het inderdaad een wijs besluit is geweest! sterkte met afscheid nemen.

01San

Berichten: 18756
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 09:42

Hoe gaat het nu met moeder? En is Roosje al verkocht?

herous

Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 12:32

Hoi, met Beauty gaat het opnieuw heel goed. Ze is helemaal hersteld dankzij de red cel en beback supplementen. Ook op aanraden van veearts bietenpulp bijgegeven. Ze is goed op gewicht en nu ze weer dagelijks op de weide staat ben ik bietenpulp aan het afbouwen want vind ze zelfs al iets te dik worden nu.

Roosje is vandaag alweer 3 weken bij haar nieuwe eigenaars. Ze doet het ook super goed.

Afbeelding

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: pony blijkt drachtig van Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 13:09

Wauw is dat roos?! Wat is ze gegroeid!!

herous

Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Re: pony blijkt drachtig van Fries

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-16 13:24

De foto is Beauty :). Roosje groeit inderdaad ook goed hoor maar is nog steeds een echt veulen. Ben zelf heel benieuwd hoe ze gaat uitgroeien.

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: pony blijkt drachtig van Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 14:29

Huh ik dacht al. Je had het over roos en toen stond die foto er onder. Ik dacht die ziet er al volwassen uit haha

carpediem007
Berichten: 48
Geregistreerd: 04-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 12:54

fijn dat beide paarden het goed doen

herous

Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 13:33

Dankjewel. Het was inderdaad voor ons heel belangrijk dat beide paardjes gezond zijn.
Dit is nu weer het geval.

We hebben voor Roosje een gouden stalletje gevonden en Beauty is weer helemaal tip top.

Hier nog een paar recente foto's van de herstelde supermama die ze toch wel geweest is voor Roosje:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Marieke1495

Berichten: 5225
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Friesland

Re: pony blijkt drachtig van Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 13:37

Die ziet er echt weer goed uit! :D

xsiroccox

Berichten: 1222
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: Riep

Re: pony blijkt drachtig van Fries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 14:10

Beauty ziet et weer goed uit +:)+
Als je nog eens een foto van Roosje kunt plaatsen zou leuk zijn :o