Na jaren dromen over een veulentje van mijn eigen merrie wordt het volgend jaar hopelijk
werkelijkheid! In december 2014 hebben mijn vriend en ik een huis gekocht met stallen, land,
een grote paddock en een schuilstal. Een droom die uitkwam; de pony's aan huis! Ik heb twee
merries; een Shetlander merrie Gaya van bijna 2 jaar en een kruising Quarter x Haflinger merrie Simra van
bijna 12 jaar oud. Simra haar precieze afstamming is onbekend en heeft een Non AQHA paspoort. Ze is dunalino van kleur en maar 1.34 groot.
Simra en ik:

Gaya:

Simra heeft mij door een dal heen geholpen. In oktober 2013 heb ik mijn fjordenmerrie
Kyra verkocht waar ik het vreselijk moeilijk mee had (en soms heb). Simra en ik rijden enkel buiten en ze heeft
me weer zoveel vertrouwen en plezier in het rijden teruggeven. Na veel gevaarlijke pogingen om buiten te rijden met Kyra was ik erg angstig. In de wedstrijdring was Kyra helemaal op haar plek maar buiten ging het gewoon niet. Simra haar karakter is echt buitengewoon; ze is vreselijk lief en zacht, heel toegeeflijk en rustig maar ook enthousiast en vrolijk. Ze hinnikt elke dag naar me en is vreselijk loyaal. Ze doet alles voor me, hoe eng ze iets ook vindt. Door haar geweldige karakter wilde ik heel graag een veulen van haar fokken. Ook aangezien Simra erg klein is; ze is maar 1.34 en ik kan er net aan op rijden maar voor het mooie zou ze toch wel wat groter moeten zijn.
Kyra:

Ik heb gekozen voor Fjordenhengst Gio. Gio is een 'bijzondere' fjordenhengst aangezien hij een rodd-blak fjord is met een bijzondere 'rode' kleur. Ik volgde Amber al sinds het begin dat ik op bokt zat. Toen ze Gio kocht was ik er gelijk weg van. Toen hij werd goedgekeurd als dekhengst was de keuze voor mij heel snel gemaakt. Ik heb Simra eerst helemaal laten chekken op de kliniek of ze gezond was en de dracht aankon. In april 2015 kregen we hiervoor groen licht en zijn we haar cyclus goed gaan volgen.
Gio;

In april en mei zijn we regelmatig naar de kliniek geweest om te scannen.. Jammer genoeg met geen
enkel resultaat.

en de 12e zijn we weer gaan scannen. Jammer genoeg was er niets te zien. Ik heb besloten Simra toch naar
Overijssel te brengen (naar hengstenhouder Bart v/d Berg waar Gio staat) omdat ik van mening ben dat mijn merrie daar wellicht meer geprikkeld zou worden en de hengstigheid op gang kon komen.
Gisteren hebben we haar gebracht en ondanks dat ik het heel erg moeilijk vond heb ik er een goed gevoel over. Mocht er een veulen komen dan blijft hij/zij dus bij mij. Ik fok het voor mijzelf en absoluut niet
voor de verkoop.
Mevrouw had duidelijk nog geen interesse;

Zo heb ik haar uiteindelijk achter gelaten.. Ik mis mijn merrie nu al enorm, en zondag ga ik
weer een lange reis maken om haar even te bezoeken.