Jazzy is een 16 jarige merrie met als afstamming Jazz x Belisar x Stuyvesant xx. Ik heb vanaf haar 3e jaar gereden, eerst voor de fokker en toen ze 8 jaar was heb ik haar gekocht. Inmiddels waren we al M2 dressuur met winstpunten en alles ging goed. Helaas bleek ze na een paar jaar een blessure aan haar rug te hebben (KS) waardoor ze niet meer te rijden was. Dat lag meer aan haar onstuimige karakter dan aan de ernst van de blessure. Maar ik vond het genoeg geweest. Dus besloten haar te laten dekken en dat resulteerde in 2011 in een merrieveulen genaamd Phoebe, met als vader Power and Paint

3 dagen oud

Phoebe is inmiddels 4 jaar en onder het zadel. Super fijn paardje en gelukkig het brave karakter van haar vader mee gekregen

In 2014 zou Jazzy ook een veulen krijgen van Don Cremello, helaas beviel zij 8 weken te vroeg van een doodgeboren tweeling. Kapot was ik ervan, heel verdrietig.
Deze keer was ik dan ook heel sceptisch of alles goed zou gaan. Dus toen ze die 280 dagen voorbij was kon ik voorzichtig blij worden. Maar nu is ze zelfs de 300 dagen voorbij, en verdient ze haar eigen topic!

300 dagen, en eigenlijk nog een bescheiden buikje!

uierfoto

ook even een melktest gedaan om te kijken hoe zoiets werkt en waar ze nu staat. Dit was een duidelijke 7,7.
Met Phoebe is ze op 317 dagen bevallen, dus ik ga ervan uit dat ze deze keer de 340 dagen ook niet gaat halen, maar je weet het nooit

Omdat Jazzy een vos is geeft ze in combinatie met Don Cremello du Bois 100% een palomino!
Ik heb haar ook gependeld, helaas geeft ie elke keer geen uitslag. Ik denk zelf een hengst, vooral omdat de dracht heel anders is dan toen ze drachtig was van Phoebe.
Volgen jullie mee?