Toen in 2013 mijn grote wens in vervulling ging (een valkmerrie uit mijn eigen merrie Daisy), zei ik dat Fiore het laatste veulen van Daisy zou zijn. Daisy was toen bijna 18, had 7 veulens gehad en een valkmerrie was alles wat ik wilde. Fiore was een prachtig finalestuk en ik had natuurlijk ook TiSento nog, de volle (palomino) broer van Fiore uit 2011. Mijn gezinnetje was compleet.
De bedoeling was om later met Fiore weer verder te fokken. Afgelopen najaar speelde het af en toe toch stiekem door mijn hoofd om Daisy nog een keertje te laten dekken. Fiore was tenslotte nog geen twee, dus ik moest nog minimaal 1,5 jaar, maar misschien liever nog 2,5 jaar wachten voordat ik haar voor het eerst kon laten dekken. Wat betekende dat er 4 of zelfs 5 jaar zou zitten tussen Fiore en mijn eerstvolgende zelf gefokte veulen. Best lang, als je fokken het mooiste vindt van het paardenleventje.
Maar ja, ik had beloofd dat Fiore de laatste zou zijn en wat moest ik met vier paarden? Drie paarden kost al behoorlijk wat tijd en geld en een vierde kon er echt niet bij en puur voor de verkoop fokken wil ik ook niet. Dus het bleef bij vage gedachtenspinsels.
Helaas kwam er op 4 december 2014 een bruut einde aan mijn mooie gezinnetje; Mijn allergrootste liefde, mijn allerbeste vriend TiSento overleed.
Vrij snel na zijn overlijden merkte ik dat de behoefte om toch nog een veulentje te fokken, steeds groter werd en aangezien Ti er niet meer was, ontstond de mogelijkheid om dit veulen toch te houden.
Half februari is de veearts langs geweest om te beoordelen of Daisy nog fit genoeg is voor een dracht. En de veearts gaf groen licht!

Ik citeer de veearts: "Voor een merrie van bijna 20 die twee veulens heeft gehad, ziet alles er prima uit van binnen."
"Ehhhmm.. zeven veulens, meneer de veearts

Wat was ik blij! Toch nog een veulentje uit mijn favoriete combi! Want er was natuurlijk geen twijfel over mogelijk: Daisy ging weer naar haar grote liefde Sublime Sponté (van bokker YWC)
Vandaag hebben we haar naar Sublime gebracht, dus het is nu wachten op haar hengstigheid (vandaag dag 22).
Voor wie het leuk vindt om een gokje te wagen qua kleur en geslacht: Dat kan!
Beide ouderdieren zijn getest, dus de volgende kleurkansen kloppen:
Palomino 50%
Valk 37,5%
Smokey Black 12,5%
(Leuk weetje: In TiSento's volgtopic koos de meerderheid (30%) voor een palominohengst en dat kwam uit en in het topic van Fiore werd het meest op valkmerrie gegokt (36%).
Ik ben dus heel benieuwd waar dit keer de meeste stemmen naar uit gaan!

Het knappe stel

De eerdere veulens uit deze combi

De ontmoeting tussen Daisy en Sublime vandaag

In dit topic zal ik updates plaatsen over wanneer ze hengstig wordt, de dekkingen, de 18 dagen scan, de scan rond de 6 weken en uiteraard iedere maand de welbekende buikfoto's

Kletsen jullie weer mee?