Topic vorig jaar; [KS-MK] Moarn (Fries) X Baggio (Tinker)- ook op webcam!
Omdat ik wilde 'wachten' op mijn beste vriendin en haar merrie, die pas op 13 juni is bevallen, hebben we uiteindelijk beide merries pas in juli laten dekken. Allebei door dezelfde tinkerhengst, namelijk Milan, een inmiddels 4 jarige vosbonte ruin, die ook nu van mijzelf is ondertussen. Omdat Moarn compleet leeg getrokken werd door haar veulen, wat inmiddels 4 maanden was, heb ik ze op 2 augustus terug gebracht naar het natuurgebied en Baggio. Laatste dekking van Milan was op 31 juli en Baggio sloeg ze radicaal af 2 dagen later.
Maar goed, scannen en Moarn is geen fijne optie, zacht uitgedrukt, dus dat heb ik niet laten doen. En ik ben me bewust van de risico's op 2ling dracht, maar de stress die het scannen meegeeft is een groter risico.
Ik bedoel, bekappen moet al gedaan worden op risico voor eigen leven. Vergis je niet, voor de rest is het een hele lieve merrie.
Overigens is Eowyn, de tinkermerrie van Ilona (POLLO) leeggescand na die dekkingen van Milan en had ik een beetje een hard hoofd in zijn bevruchtend vermogen. Inmiddels is er de twijfel of ze wel daadwerkelijk leeg is.
Ik heb helaas nog geen heel recent beeldmateriaal van Moarn, hoewel ik ze een tijdje geleden wel heb opgezocht;

Ja met een heleboel klitten in haar manen

Drachtig is ze zeker
Maar van welke hengst blijft nog even de vraag......Als ze van Milan drachtig is, staat ze op voor eind juni. Is het alsnog van Baggio, dan een week of 3 later. Qua kleuren kan je niet veel zeggen, want ondanks dat Milan vosbont is, is de kans klein dat Moarn vos draagt. Beide hengsten zijn heterozygoot op bont, dus kunnen beide zowel effen als bont meegeven.
De potentiële papa's;

En voor de liefhebbers, dit gebied lopen Baggio en Moarn dus 24/7;

Slechts 50 hectare klein

Wie gokt en kijkt er mee?
Ik ga nu alsnog voor Milan, 27 juni, zwart effen hengst.