Achter dit paardje zit een lang, heel lang verhaal en eigenlijk was het mijn man die opslag verliefd werd. Ik heb haar gekocht voor een prikje omdat ze weg moest bij een vzw voor de begeleiding van gehandicapte kindjes. Want daar was ze echt niet geschikt voor, te hevig, veel te vlugge stap en slechte draf. Eigenlijk moest ze dienen als compagnie voor mijn veulen maar ah waarom eens niet mee rijden

Ze was zes jaar en nog niet zadelmak. Kan je je er al iets bij voorstellen? Menige hebben het zand gegeten.
Maar ik genoot van haar kuren, vier jaar Syntra cursus Amerikaanse Rijkunst, enkele wedstrijden en clinics gevolgd. Na dit veulen gaan nog enkel lekker buitenritjes maken want dan wordt ze toch al 16jaar en tijd voor iets leukers.
Hierbij de mama, LADY FLO (genoemd naar de oldtimer uit cars, en sprekende gelijkenis

dan de papa, GP Mister Dual Jac, dunskin AaEeCrcrDndn

Dit wordt haar tweede veulen, het eerst heeft ze helemaal alleen ter wereld gebracht zonder dat de eigenaars wisten dat ze drachtig was

De kleurkansen zijn de volgende:
Volgens de kleurencalculator :
14,06% - dunskin
14,06% - buckskin
7,03% - bay dun
7,03% - bay
7,03% - perlino dun
7,03% - perlino
6,25% - dunalino
6,25% - palomino
4,69% - smokey grullo
4,69% - smokey black
3,13% - red
3,13% - red dun
3,13% - cremello dun
3,13% - cremello
2,34%- smokey Cream
2,34% - black
2,34% - smokey Cream dun
2,34% - grullo
Kort gezegd, bijna zo goed als alles kan.

Je mag gerust een gokje wagen en wie leuke namen heeft ook steeds welkom, liefst combi van mama en papa.