Na heel wat tegenslag, eerste veulentje verliezen op bijna 8 maanden dracht, daarna niet meer drachtig geraken, ... is het dan eindelijk gelukt, onze knappe Lona gaat mama worden en nog wel van onze eigenste Stip.
Ik stel jullie graag mama en papa voor!
Mama Stal Heijden Velvetbucks Halona is 1ste premie NMPRS merrie die ook succesvol geshowd is in het AMHA circuit.

Halona zelf als veulentje

Halona is ook AMHA en AMHR en met o.a. Libertymeres Velvet Buckeroo als vader, heeft ze mooie bloedlijnen.
Papa is mijn Stipje, oftewel STP Eros Starfire, met een 1ste premie goedgekeurd bij het NMPRS. Daarnaast is hij ook AMHA /AMHR.
Stip heb ik als veulentje gekocht en is sindsdien nooit meer uit mijn hart gegaan. Hij is mijn "grote" vriend.

Wat betreft kleurtjes gaan we hier niet meteen de speciale richting uit
75.00% - Bay Tobiano
25.00% - Black Tobiano
Halona is uitgerekend op 3 april 2015 ( 320 dagen dracht ) maar we beginnen al te waken vanaf 13 maart.
Halona vandaag, helemaal niet meer het opgeblinkte showpaardje van enkele jaren geleden

Binnenkort gaat de camera in de stal aan, en misschien plaats ik de link hier wel.
Wie wil, mag altijd een gokje wagen

Na zo'n tijd wachten zal je wel heel erg naar dit veulen uitkijken
en verlies de moed niet.
en erg jammer, heel veel sterkte met het verlies. Ik hoop dat ze achter de oorzaak komen dat er bij een eventuele volgende keer wat aan gedaan kan worden.