De planning was dat hij hier in ieder geval 3 merries zou gaan dekken, mijn eigen merrie Mausi (officieel GR Bint Shadwan), de merrie die ik zou leasen en een merrie van mijn vriendin (ook eigenaresse van de leasemerrie).
Helaas na meerdere pogingen geen van de merries drachtig

Mijn vriendin besloot dat het wel welletjes was en besloot haar merrie terug te trekken, in goed overleg besloten we ook de lease dan maar niet door te laten gaan, daar de kans dat er iets drachtig zou raken nihil was.
Mijn idee was daarna met Mausi nog 1 poging te doen, maar helaas had zij een hele rare hengstigheid, wel 19 dagen hengstig, maar het zette nooit echt goed door, dus geen mogelijkheid gehad tot dekken. Op dit moment had ik de hoop een beetje opgegeven, dus een afspraak gemaakt met het transportbedrijf wanneer wij Amirat bij hun zouden brengen en zij hem terug naar Slovenië zouden brengen.
Daar hij er toen dus nog een paar weken was, besloten nog 1 poging te wagen. Direct na het einde van die rare hengstigheid Mausi op de Regumate gezet en na 10 dagen hengstig gespoten. 4 dagen later op zondag werd ze hengstig, net op het randje, aangezien Amirat de zaterdag erna zou vertrekken.
Donderdags laten scannen op 5 dagen hengstig, en alles zag er super uit. In overleg met de DA het ei afgespoten en besloten de volgende dag 1x te dekken. Dus zo gezegd zo gedaan, de dag voordat Amirat vertrok Mausi nog 1x gedekt.. Een allerlaatste kans..
Na 18 dagen had ik het idee dat ze anders reageerde op mijn jonge hengst, dus geconcludeerd dat ze dan toch weer niet drachtig was..

Totdat ik haar in de dagen daarna nog een paar keer goed schouwde, ze werd zo zenuwachtig en chagrijnig van mijn jonge hengst, dat ik begon te twijfelen. Afgelopen donderdag was ik wegens mijn verjaardag toch vrij, dus voor de zekerheid toch maar even laten scannen.. Inmiddels was mijn gevoel helemaal omgeslagen, en was het voor mijn gevoel vrij zeker dat ze drachtig was, gelukkig bevestigde de DA mijn gevoel

Dus.. soms heb je gewoon een beetje geluk nodig, en zo verwachten wij nu toch nog een tweede veulentje volgende jaar, Mausi is uitgerekend op 10 september 2015. Nu duimen dat alles goed blijft gaan, want er is geen kans om deze combi nog een keer te maken mocht het fout gaan.
Mausi (GR Bint Shadwan), Classic Shadwan x Shanaya Bint Najdi (Ansata Najdi)

x
Amirat Al Ashaanon, Ansata Najdi x Imperial Baalorah (Imperial Baarez)

Dit zal Mausi's tweede veulen worden, een halfzusje of broertje van onze knappe AZ Aleeyah.

En dan beginnen nu de lange 10 maanden wachten.. Gelukkig kunnen we eerst uit gaan kijken naar onze andere combinatie: [KS-MK] Ook na heel veel regen komt zonneschijn... Aziza x GR Lahab