Twee halfzusjes verwachten een kind!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sultan15

Twee halfzusjes verwachten een kind!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 16:34

Zoals de titel al zegt; onze twee merrie's verwachten een beeb! *\o/*

Even voorstellen:

One Wish (Indoctro x Daimler)
Afbeelding

Wish is nu 18 jaar en heeft Z1 Dressuur, M springen en L SGW gelopen. Ze is dragend van haar tweede veulen. Wish haar eigenaresse(Kelly) en ik(Anne-Roos) hebben afgelopen jaar besloten om met haar een veulentje te fokken. Het veulen is bedoeld voor de verkoop.

Ze is drachtig van Eldorado van de Zeshoek (op de foto vlak voordat hij op de bok ging :D ).
Afbeelding

Ze is gedekt op 7 juli 2014, uitgaande van 340 dagen zullen we rond 12 juni haar veulentje verwachten. Extra bijzonder is dat op dezelfde dag dat Wish geïnsemineerd is, Kelly en ik mijn oude paard(Sultan) in hebben laten slapen. Wish was al 2x eerder geïnsemineerd maar toen had het niet gepakt. Op 4 juli hebben we haar laten scannen en zat ze nog niet eens op het begin van haar hengstigheid, op 6 juli zetten we haar in het land bij Team Nijhof om nog een keer geïnsemineerd te worden in de veronderstelling dat het nog wel een week kon gaan duren. Staat ze ineens super hengstig tussen de merries daar! Op 7 juli dus geïnsemineerd op dezelfde dag als dat Sultan in is geslapen, en meteen drachtig. Toeval bestaat niet zeggen ze weleens toch?

Even een kort overzichtje van de afgelopen maanden.
Wish net drachtig
Afbeelding

25 dagen scan
Afbeelding

3,5 maand drachtig
Afbeelding

En vandaag na een scheerbeurt
Afbeelding

Toch al best een verschil als je haar vergelijkt met hoe ze eruit ziet in 'sportconditie'
Afbeelding

Zelf ben ik na het overlijden van Sultan opzoek gegaan naar een nieuw paard. Per toeval kwam ik uit bij een halfzusje van Wish. Sinds 19 september staat ze bij ons op stal.

Fairy Molga J.N. (Indoctro x Corland)
Afbeelding

Fairy is 4 jaar. Ze heeft op haar derde de 5 weekse merrietest gelopen en heeft het predicaat Elite. Ze is dragend van haar tweede veulen. Afgelopen jaar heeft zij een veulen gehad van Arezzo vdl,. Dit jaar is zij wederom dragend van Arezzo.
Afbeelding

Ze is gedekt op 16 april 2014, uitgaande van 340 dagen zal zij rond 22 maart haar veulen verwachten.

Ook van Fairy even een kort overzichte van de afgelopen maanden:

4 maanden drachtig, de eerste keer dat ik haar zag.
Afbeelding

5,5 maand drachtig en al aardig rond!
Afbeelding

6 maanden drachtig
Afbeelding

En vandaag, ruim 6,5 maand drachtig
Afbeelding

Ook al een aardig verschil t.o.v. niet drachtig
Afbeelding

eerste ontmoeting tussen Wish en Fairy
Afbeelding

En als afsluiter een foto van de twee dames samen op het land <3
Afbeelding

Wij zijn heel benieuwd naar de veulentjes! Volgen jullie mee?! *D
Tegen het eind van de dracht zullen we ook een camera in de stal installeren. Als het allemaal lukt met de Wifi e.d. dan kunnen jullie misschien wel meekijken tijdens de bevalling!
Laatst bijgewerkt door sultan15 op 05-11-14 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 16:36

Wat leuk !! Ik ken Wish nog van vroeger , ze heeft jaren bij ons op stal gestaan.
Bokker Jakizi heeft haar nog een tijdje gesprongen.

Bloedmooie merrie , wij vonden het alleen zo jammer dat ze zo klein was.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 16:43

Wat leuk dat je haar kent! In Waddinxveen heeft ze gestaan toch? Ze is inderdaad niet zo groot, vandaar dat ze ook gedekt is door Eldorado zodat het veulen wat maat mee krijgt. Want qua bloed en bewegen is ze echt fantastisch! Je merkt er ook tijdens het parcours niets van dat ze niet zo groot is, want ze galoppeert en springt alsof ze 1.80 is!

Ymor

Re: Twee halfzusjes verwachten een kind!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:27

Mooie merries! Ben benieuwd wat er uit gaat komen.

Corien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:30

Wat een prachtige merries heb je! Ook wel heel leuk dat ze halfzusjes zijn. Ben ook erg benieuwd naar de knappe veulens.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-14 17:33

Prachtige merries! Zijn ze allebei voor de verkoop of niet? Schitterende merries!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-14 19:12

Bedankt voor de leuke reacties!
Het veulen van Wish is van Kelly en mij samen en is bedoeld voor de verkoop.
Het veulen van Fairy blijft als het een merrie is, maar zal verkocht worden als het een hengst is.
Wat denken jullie dat eruit gaat komen? Merrie/hengst en welke kleur?

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 15:42

Wat leuk zeg! :) ik volg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 12:49

sultan15 schreef:
Wat leuk dat je haar kent! In Waddinxveen heeft ze gestaan toch? Ze is inderdaad niet zo groot, vandaar dat ze ook gedekt is door Eldorado zodat het veulen wat maat mee krijgt. Want qua bloed en bewegen is ze echt fantastisch! Je merkt er ook tijdens het parcours niets van dat ze niet zo groot is, want ze galoppeert en springt alsof ze 1.80 is!

Ja klopt op manege Reigersburgh.
Souplesse en kracht had ze toendertijd zeker al !!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-14 17:45

Leuk zeg! Tornado komt daar ook vandaan, die staat ook bij ons op stal :)
Op wedstrijden en ook dierenartsen zijn altijd verbaas over hoe oud ze is. Laatst schatte iemand haar 9 *D Zoveel power en temperament altijd.

Deze foto's laten dat ook wel mooi zien. Ze misstaat ook zeker niet in de dressuurring *D
Afbeelding

En over kracht gesproken :P
Afbeelding

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 19:28

Fairy vandaag 210 dagen *\o/*

Afbeelding

En Wish vandaag 128 dagen! *D
Afbeelding

Racheel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:47

Knappe merries zeg! Vind vooral Fairy leuk <3
Ik volg! :))

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:51

Leuk! Ik ga volgen.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 19:59

Leuke merries! Normaal niet zo gecharmeerd van deze kleurtjes, maar ze hebben een leuke uitstraling!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 20:00

Leuk om tegen te komen op bokt! Ik ben een oude vriendin van kel, heb jou ook wel eens gezien. :)

Ik heb wish altijd een geweldig mooi en gaaf beest gevonden! Was altijd zo jaloers als ik met kel op wedstrijd ging, ik werd altijd uitgebeld op hindernis 2 met mijn dresuurpony, en dan ging zij erna de bak in met wish, als een raket door het parcours :+

Butternut, is ze vanuit jouw stal verkocht aan kelly? Zo ja ken jij dan degene die haar toen reed (of dat bokker jakizi was)? Wij gingen met kel mee om wish te bezichtigen, bleek het onze snowboard lerares uit oostenrijk te zijn :+

Hoe hoog is fairy? Wat een schattig hoofdje <3

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 23:01

Leuk dat jullie allemaal mee volgen!

Geryon hebben wij niet nog eens samen een oefenparcours gereden op spaarnwoude? Of was jij juist diegene die die fantastische arabier had? Vegas? Of vergis ik me nou? :o Fairy staat op haar paspoort als 1.66 maar is denk ik inmiddels wel al 1.69. En ze groeit nog vrolijk door! hihi

Wagen jullie mee met een gokje qua kleur/geslacht?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:10

Leuk. Ik volg

Bluebella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:15

Wishy en Fairy!
Dacht al dit verhaal klinkt bekend!
Ik denk voor allebei een merrie, en vind het nog steeds jammer dat de Chinese Geboortekalender niet werkt ;)
Ik volg..hier en live op stal!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 23:30

Haha bluebella! Wist niet dat jij ook op bokt zat! Ik heb gedroomd dat Wish een zwarte merrie kreeg met een kolletje :D
Maar denk een bruine merrie. En voor Fairy een bruin hengstje. We gaan het zien! Nog 4 maanden totdat Fairy gaat bevallen!

Bluebella

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:46

Wordt nog spannend! Ik hoop op twee schimmeltjes ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 23:49

Geryon schreef:
Leuk om tegen te komen op bokt! Ik ben een oude vriendin van kel, heb jou ook wel eens gezien. :)

Ik heb wish altijd een geweldig mooi en gaaf beest gevonden! Was altijd zo jaloers als ik met kel op wedstrijd ging, ik werd altijd uitgebeld op hindernis 2 met mijn dresuurpony, en dan ging zij erna de bak in met wish, als een raket door het parcours :+

Butternut, is ze vanuit jouw stal verkocht aan kelly? Zo ja ken jij dan degene die haar toen reed (of dat bokker jakizi was)?Wij gingen met kel mee om wish te bezichtigen, bleek het onze snowboard lerares uit oostenrijk te zijn :+

Hoe hoog is fairy? Wat een schattig hoofdje <3

Ja klopt idd ! Nicole heet ze. Tornado komt ook bij ons vandaan idd. Zijn oude eigenaresse heet Brenda . Toevallig allemaal

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 00:55

sultan15 schreef:
Leuk dat jullie allemaal mee volgen!

Geryon hebben wij niet nog eens samen een oefenparcours gereden op spaarnwoude? Of was jij juist diegene die die fantastische arabier had? Vegas? Of vergis ik me nou? :o Fairy staat op haar paspoort als 1.66 maar is denk ik inmiddels wel al 1.69. En ze groeit nog vrolijk door! hihi

Wagen jullie mee met een gokje qua kleur/geslacht?

Zou goed kunnen van dat oefenparcours! Vegas was toen de pony van mijn zus. Wat leuk om te lezen dat je hem fantastisch noemt. <3 Ik heb 'm met heel veel plezier een paar jaar gehad toen m'n zus stopte (als recreatiepony vanwege een blessure) en nu heeft hij (helaa een andere eigenaresse.
Goh ik had fairy echt kleiner geschat! Komt vast door dat kleine lieve koppie :+

Peanutbutter namen ben ik vergeten maar zou wel toevallig zijn inderdaad, geinig! :D

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 09:56

ja ik ben normaal niet zo van de arabieren, maar vond Vegas toch altijd wel een gaaf beest!
Fairy lijkt zo op de foto's inderdaad kleiner. Ik zal als het wat beter weer is wel even een foto maken van de dames naast elkaar, dan is het verschil wel goed te zien.

Peanutbutter waren Brenda en Nicole niet ook vriendinnen van elkaar? Brenda komt nog wel eens naar onze stal toe om bij Tor te kijken. Bluebella er kan geen schimmel uitkomen :P Had wel leuk geweest!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 10:31

Needje schreef:
Leuk! Ik ga volgen.

Needje wat leuk trouwens dat je ook volgt. Had je even niet eerder herkent :o Jij kan zowel via Facebook als bokt volgen ;) hihi
Rijd jij momenteel nog? Of heb je het wel een beetje gezien met de paarden?

Wish_Troy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 10:48

Hallo allemaal!

Wat leuk dat jullie dit blog volgen! Mijn naam is Kelly en Wish is dan ook mijn merrie, dus ik zal vanaf nu ook lekker mee kletsen :)
Wat een leuke reacties op de merries! We zijn dan ook super benieuwd wat eruit gaat komen en kunnen niet wachten!

Ik zit op dit moment op Curaçao dus Sultan15 zorgt gelukkig goed voor onze toppertjes tot ik terug ben! Dan wordt het al spannend want dan is Fairy alweer bijna uitgerekend..... *\o/*

Geryon wat leuk dat je ook meekijkt :) Wat hebben we ook een toptijd gehad met die toppers van ons he?! Hoe gaat het nu met Geer?