Dit omdat de merrie zelf ook gedeeltelijk oud groninger bloed voert en ik dit erg hoog in het vaandel heb staan (zij waren de stempelhengsten en stamvaderen van ons moderne sportpaard). Daarom wil ik er graag juist weer op terugfokken, nu dit mooie ras met haar krachtige dieren met topkarakters nog bestaat.
Ik voel me vereerd als ik er aan bij kan dragen om dit ras in stand te houden, maar toch zeker in mijn achterhoofd houdend dat ik graag een sportpaard wil fokken. Een paard met een goed, moedig en werkwillig karakter, een die voor je vecht. Een paard met massa en kracht en veelzijdig inzetbaar. En daarvoor heb ik naar mijn idee DE hengst gevonden in Macho Polo. Velen zullen het misschien zien als een stap terug in de tijd van het moderne sportpaard, maar zo zie ik het niet.
En ik ben heel, heel benieuwd, of ik het goed zie of niet. We zullen er achter komen, want op 27 maart 2015 is het zover, dan is Wainonia uitgerekend van haar veulentje van Macho Polo. Voor ons het eerste zelfgefokte veulen en voor Wainonia eveneens haar eerste veulen. Een spannende tijd staat ons dus te wachten!
Ik wil haar dracht graag met jullie delen en zou het leuk vinden als jullie mee willen volgen en gokken, want dat is natuurlijk ook leuk!

Wainonia is een KWPN-vosmerrie van 11 jaar oud. Ze is 1.61.
Haar bloedlijnen zijn
Vaders kant:
Oliver v. Voltaire v. Furioso II x Graaf Grande v. Burggraaf v. Landgraf I
Moeders kant:
Wolfgang v. Farn v. Fax I x Spartaan v. Sinaeda v. Camillus
Macho Polo is een (op papier zwarte) Groninger hengst van 1.69
Zijn bloedlijnen zijn
Vaders kant:
Gerlinus v. Legaat v. Marco Polo x Garant v. Farn v. Fax I
Moeders kant:
Onno S v. Otto v. Orlando x Loek v. Halifax v. Cadet
Foto van de aanstaande mama:

En de papa:

Over de kleur mag natuurlijk ook gespeculeerd worden!

Het is een lang verhaal geworden, ik hoop niet dat het jullie heeft afgeschrikt en zou het leuk vinden als jullie met ons mee kijken naar het verdere verloop van de dracht en hopelijk over 9 maanden een gezond veulentje!