Ik heb twee goedgekeurde appaloosa hengsten maar ik fok zelf niet zo veel eigen veulentjes. Ongeveer om het jaar een veulen van een van mijn merrie's vind ik zat. Dit jaar was het weer eens zover en dit is de combinatie geworden:
Oostdijks Cheridwen Mellow (PK's Ceridwen Mabel ( Glyncoch Peter Pan) x Shore Brooks High Five), stokmaat 1,17, valk, 100% welsh.

X
In de Ban van Pjotr (Pepper x Steehorst Free Lance), stokmaat 1,20, valk panterbont, 75% welsh, goedgekeurd als dekhengst bij het nas, elk jaar een 1ste premie en tevens goedgekeurd op afstammingsonderzoek veulens.

Mellow is gedekt op 23 mei en 25 mei en drachtig gescant op 11 juni! Toen was ze netjes ongeveer 20 dagen drachtig! Ze is dus uitgerekend ergens eind april 2015.
Dit zijn de kleurkansen:
17.58% - Buckskin
17.58% - Buckskin Appaloosa
8.79% - Perlino Appaloosa
8.79% - Bay Appaloosa
8.79% - Perlino
8.79% - Bay
6.25% - Palomino Appaloosa
6.25% - Palomino
3.13% - Red (Chestnut/Sorrel) Appaloosa
3.13% - Cremello
3.13% - Red (Chestnut/Sorrel)
3.13% - Cremello Appaloosa
1.17% - Smoky Black Appaloosa
1.17% - Smoky Black
0.59% - Black Appaloosa
0.59% - Smoky Cream
0.59% - Black
0.59% - Smoky Cream Appaloosa
Veel kleurkansen

Vorig jaar had Mellow een veulen van mijn andere hengstje Clever (vos panterbont) en dat is een vos (met appaloosa kenmerken) merrieveulentje geworden dus niets spannends qua kleur maar dat was wel een heel best veulen (kreeg een 1A premie op de keuring)! Dit veulen is pas februari dit jaar afgespeend en heeft dus ruim 9 maanden bij de moeder gelopen. Dit had zelfs nog langer gekund want Mellow bleef, ondanks het zolang zogen van een knoeperd van een veulen, gewoon in topconditie, super moeder dus!
Wie volgt en durft een gokje geslacht en kleur te wagen.