kleurenmix Evy Ananda x Berkan's dreaming in color

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: kleurenmix Evy Ananda x Berkan's dreaming in color

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 17:18

Hengst staat toch niet al lang te koop naar mijn weten ?
Toch niet toen ik ze naar daar bracht.

Ging zowiezo samen regelen voor mijn geld terug te krijgen en gewoon het mennen weer oppaken en volgend jaar weer een hengst zoeken die bij haar past. :)

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Re: kleurenmix Evy Ananda x Berkan's dreaming in color

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:21

Heeft een paar keer te koop gestaan bij hun.
Die bonte hengst (a pony) is de enige hengst die ze aanhouden.
Rest is vaak voor een seizoen.

Zou voor haar wel een hengst in die stijl houden, past goed bij haar bouw

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: kleurenmix Evy Ananda x Berkan's dreaming in color

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 17:26

Ja ben niet van plan voor een groffe hengst erop te zetten , hou het liever bij een hengst die mooi aan de maat is maar ter gelijk ook een luxere bouw heeft dan een doorsnee pony van deze maten.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: kleurenmix Evy Ananda x Berkan's dreaming in color

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 17:46

Groot gelijk!
Daarom heb ik ook gewacht bij de mijne Tot wij een luxe hengstje op stal hadden.
Grof is ook maar zo Shetlander achtig :P

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:00

Dit zijn toch de paardjes van Dennis hé? Die verkopen toch niet elke hengst na elk seizoen? Ze hebben bijvoorbeeld toch ook nog een mooie AMHA palomino bonte staan, een bruine AMHA, en dan ook nog een paar AMHA merries.... Dream staat ook helemaal nog niet zolang te koop op die advertentie en dit is toch de eerste maal? Vorige keren stond hij steeds ter dek. Ik zou ook nog de merrie terugsturen naar de hengst dit seizoen, is helemaal nog niet te laat, ben zelf ook nog volop bezig met twee van mijn merries die gedekt worden nu.

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: kleurenmix Evy Ananda x Berkan's dreaming in color

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 18:05

Ben bang van mocht het weer mislukken , dat we dan geen herpogingen meer kunnen doen omdat hij tegen dan een andere eigenaar heeft..
Zijn inderdaad de paarden Dennis en Nena, weet niet hoe of wat ze verkopen/aanhouden..en naar mijn weten is dit ook de eerste keer dat hij te koop staat. :)

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:11

Als ik als fokker een hengstje zou verkopen, dan zou ik wel aan de nieuwe eigenaar zeggen dat hij gedekt heeft en dus rekening moet houden met die merriehouders van dat jaar, moest het veulen doodgeboren worden, of geaborteerd worden, vind ik maar normaal als je levend veulen garantie geeft. Of hij moet je geld teruggeven, dat moet je bespreken met de hengstenhouder.

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: kleurenmix Evy Ananda x Berkan's dreaming in color

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 18:15

Oke net antwoord gekregen op email en daar blijkt dus dat we ons geld niet terug krijgen terwijl er duidelijk werd gezegd garantie op levend veulen.

hun woorden : garantie op dracht en was drachtig..ja was maar is het niet meer.

xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: kleurenmix Evy Ananda x Berkan's dreaming in color

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:26

Oh... Dat is poedersuiker! :n

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: kleurenmix Evy Ananda x Berkan's dreaming in color

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 18:27

Vind het enorm jammer..
Nee sorry maar deze hengst word het absoluut niet meer , anders wou ik het nog een kans geven maar doe ik toch niet.

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:28

Wat raar.... :(
Daar heb ik nog nooit van gehoord.... :?

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 18:46

Nee ze verkopen inderdaad niet elk seizoen maar ze hebben een aantal vaste paardjes. Ook een paar voor de handel
Dit hadden ze mij verteld toen ik mijn merrie daar ging halen maar is al een jaar geleden.
Hebben ook een paar prachtige welshjes, dat wel.

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:34

Garantie op dracht...tja, dat is inderdaad niet hetzelfde als garantie op levend veulen natuurlijk, wat de meeste hengstenhouders wel geven. Daarom zal het dekgeld ook minder geweest zijn, want ze vragen natuurlijk wel minder als de meeste andere hengstenhouders.

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: kleurenmix Evy Ananda x Berkan's dreaming in color

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 19:37

Ze gaven duidelijk aan garantie op levend veulen,anders zou ik ook absoluut niet ermee gedekt hebben..
nee maar na hun laatste mail moet ik er niets meer van hebben en ga ik hun toch persoonlijk aanspreken voor er onderling eruit te komen want vind het gewoon niet kunnen.

net zoals er ook geen gehoor kwam langs hun toen ik vroeg hoe het met Evy was of dat ze niets hadden gezegd dat ze bijtwondes had vd hengst. :)

Set_Elkol
Berichten: 14861
Geregistreerd: 06-06-06

Re: kleurenmix Evy Ananda x Berkan's dreaming in color

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:42

garantie op levend veulen betekent meestal gratis herdekken, zelfs een jaar later nog. wat banketstaaf hoe het nu loopt! Mijn merrie is inderdaad vorig jaar erg laat nog opnieuw gedekt, was niet ideaal, is het nog steeds niet maar ja.

Raar van de bijtwonden en gang van zaken.

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:42

Oei, ok,...ga er me verder niet mee moeien. Maar je ziet maar, goede afspreken maken goede vrienden.
Dit jaar is er een veulen van mijn hengst spijtig genoeg gestorven na de geboorte. Ik had zoveel verdriet voor het baasje, en nu is die gastmerrie alweer drachtig gescand van mijn hengst en gaan we voor een levend gezond veulen volgend jaar.

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: kleurenmix Evy Ananda x Berkan's dreaming in color

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-14 19:47

Inderdaad maar schonk er verder geen aandacht aan zolang ze maar gezond en wel terugkwam zonder blijvende schade en een veulen op komst.
Enorm jammer vind ik het, ik zou haar nog willen terug dekken maar na zo'n escalatie toch liever niet want dan voel ik me ook niet op mijn gemak dat ik haar daar laat nadat er zo'n gesprek voorafging. :)

xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: kleurenmix Evy Ananda x Berkan's dreaming in color

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 20:58

Wat raar allemaal... Maar hopelijk heb je volgend jaar meer geluk en kom je in contact met eerlijkere mensen :j

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 13:55


mdr

Berichten: 700
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Spiere-Helkijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:19

Spijtig dat Evy haar veulentje verloren is! Denk dat het nogthans een mooie combinatie was. Het hengstje was lange tijd mijn hengstje, ik heb hem ook beleerd voor de koets en zo. Ik zag ook onlangs dat hij terug te koop stond. Spijtig dat ik hem had verkocht om te minderen, want anders kocht ik hem zo terug! Hij is echt een fijne hengst om mee te werken en verdient een goed huisje!

Dorien1

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: Oost-Vlaanderen (Be)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 12:51

Ah jammer dat ze niet drachtig is.

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: kleurenmix Evy Ananda x Berkan's dreaming in color

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-14 12:54

Dat ik haar niet meer met een gerust hart daar kan laten staan gedurende haar hengstigheid en ook niet meer wil dat ze met bijtwondes in de nek terug komt en vooral dat ik nooit geen enkel gehoor krijg als ik vraag hoe het is met haar, maar wel wanneer ik haar mag ophalen..

Volgend jaar beter, maar ga in ieder geval in zo'n bouw blijven zoeken kwa hengst met toch ook een leuke kleur. :)