Sintra is drachtig van Don cremello Du Bois en uitgeteld op 1 mei 2014.
Dit word haar 8ste veulen. Ze heeft 2 vos merrie's, 1 palomino hengst en 4 vos hengsten als nakomelingen.
Al jaren hoop ik op een palomino merrie zodat ik die door kan houden, zou het dan eindelijk?
Vorig jaar april is Sintra mishandeld en daardoor werd de hoop op nog een veulen drastisch de grond in geboord. Ze zou door haar verwondingen inwendig misschien nooit meer drachtig kunnen worden.
Na een tijd aankijken en genezen werd ze spontaan hengstig en niet zo'n beetje ook, daardoor kregen we toch weer hoop.
Na overleg met dierenarts en Marjolein van den bosch besloten om toch te gaan proberen.
En ja hoor weer super hengstig en na de insiminatie haar weer rustig naar huis gehaald.
Ik zou haar op 18 dagen laten scannen maar dat was niet nodig, allemaal wisten we dat ze goed drachtig is.
Op 28 dagen heb ik haar laten scannen samen met nog een andere merrie van ons.
Ja hoor super drachtig en ook konden we het hartje al goed zien kloppen, ze had het toch weer geflikt
Onze fokmerrie bewees weer dat het gezegde klopt. Eens een goede fokmerrie altijd een goede fokmerrie.
Nu de datum van bevallen in de buurt komt vind ik het toch wel heel spannend worden.