dus het werd hoog tijd om een topic aan te maken
Beau's verwachte veulendatum is 13 april 2014.ff een paspoortje van Beau:
Naam: Greenfield Beau Chance
Ras: New Forest
Stokmaat: 1.48m
Geboren: 2003
Haar afstamming staat in deze link: http://www.allbreedpedigree.com/greenfield+beau+chance
Ze heeft op de keuringen meerdere 1e premies behaald, helaas zal zij door een ongeluk niet meer kunnen promoveren naar Ster of hoger, erg jammer want dit had ze met gemak gehaald.
Ik heb Beau Chance sinds april 2013 in mijn bezit. Ik heb haar gekregen omdat zij niet meer geschikt is als rijpony. Zij heeft in 2007 een ongeluk gehad (net voor de CMK) waarbij zij haar linker voorknie ernstig beschadigd heeft. Het is allemaal (redelijk) genezen maar ze heeft er wel een een apart loopje aan overgehouden. Een beetje vergelijkbaar als een Hackney, ze tilt haar voorbeen hoger op. Ze heeft echter geen pijn en is verder 100% kerngezond. Ze geniet duidelijk van haar leventje bij ons.
Greenfield Beau Chance komt uit een van de beste merrielijnen binnen het Nederlands NF-stamboek. Ze voert wel wat Golden Wonder-bloed, maar haar veulens voldoen aan de norm van max. 6,25% GW. En persoonlijk ben ik blij dat ze een scheut GW voert, deze hengst heeft namelijk ook veel goeds gebracht binnen het stamboek maar dat wordt vergeten door sommige fokkers die vast willen houden aan een ouderwets fokbeleid....zo dat moest er even uit
Omdat Beau bij mij een 2e kans heeft gekregen is de naam van het veulentje al bekend. Het veulen zal Arendsnest's (onze stalnaam) Second Chance gaan heten, maakt niet uit wat het wordt, kan voor beide vind ik
Beau Chance is drachtig van de hengst Sulaatik's Versace: http://www.allbreedpedigree.com/sulaatiks+versace
Greenfield Beau Chance op 4-jarige leeftijd (voor het ongeluk):

Op deze foto is ze 5 of 6 jaar, in ieder geval na het ongeluk....als je goed kijkt zie je dat haar linkerknie wat dikker is. Ze heeft op deze keuring wel weer een 1e premie gekregen ondanks haar knie.
De papa: Sulaatik's Versace

Van het weekend wil ik weer foto's maken van Beau met haar dikke buik en in teddyvachtje

Zelf hoop ik natuurlijk op een valkkleurig veulentje (deze kleur komt ook voor in Beau haar voorouders) en dan het liefst een merrietje
). Het gewricht had gespoeld moeten worden en dat is niet gedaan, volgens mij is ze niet eens op een kliniek geweest (maar dat weet ik ook niet zeker). Volgens onze DA had het blijvende letsel voorkomen kunnen worden door de juiste medische zorg! 
Wordt vast een leuk veulentje met Versace als papa.