Mijn pony is drachtig! :)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:36

Hmm... Volgens mij denk je dat de buik ronder is omdat je graag wilt dat ze drachtig is. Ik ben iig benieuwd naar een foto :j
Ik denk nog steeds dat ze niet drachtig is, maar enkel een DA kan uitsluitsel geven ;)

PureSG

Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:03

Wanneer komt de DA dan TS? :)

XRosalieee
Berichten: 504
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 17:42

en?
al nieuws? :D

maria1991

Berichten: 1127
Geregistreerd: 07-11-07
Woonplaats: Eemnes

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:46

Ik ben ook benieuwd!

Lovethokkaa
Berichten: 338
Geregistreerd: 30-11-13
Woonplaats: brabant

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 10:51

Volgensmij gaat het echt niet meer komen :')

xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 11:15

Als ik het goed heb, komt het veulen pas in september? Maar volgens mij is ze echt niet drachtig. Jammer dat je niet gewoon een DA laat komen, dan s alles meteen duidelijk.

xAncsax

Berichten: 19
Geregistreerd: 24-06-13

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:29

Ik zou als ik jou was ook een DA laten komen, Mijn verzorgpony is ook perongelijk gedekt door haar vader en er is een helemaal gezond veulen uit gekomen dus het hoeft niet altijd fout te gaan maar er is wel een hele grote kans dat het fout kan gaan dus ik hoop dat je ook geluk hebt!

xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:33

En? :+

nafnaf

Berichten: 2744
Geregistreerd: 20-10-10

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:35

Misschien wil ts niet meer reageren omdat ze niet drachtig blijkt te zijn..

xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:36

DA is er volgens mij nog niet bijgeweest... :n

badass

Berichten: 1595
Geregistreerd: 14-03-12
Woonplaats: In het spookhuis

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:44

Dierenarts erbij halen heeft toch geen zin. Als ze drachtig is komt het er ooit wel uit en als ze niet drachtig is veranderd er ook niks

xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:45

Sja, ik wil toch graag weten of mijn merrie drachtig is of niet... Dan weet ik waaraan ik mij kan verwachten :j
Sommige merries laten helemaal niks tekenen zien, zullen wat dik worden mss :+
Ik zou er ook graag bij willen zijn, met een bevalling kan er ook van alles mislopen...

badass

Berichten: 1595
Geregistreerd: 14-03-12
Woonplaats: In het spookhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:47

xAnthea schreef:
Sja, ik wil toch graag weten of mijn merrie drachtig is of niet... Dan weet ik waaraan ik mij kan verwachten :j
Sommige merries laten helemaal niks tekenen zien, zullen wat dik worden mss :+
Ik zou er ook graag bij willen zijn, met een bevalling kan er ook van alles mislopen...



Alsof je van TS kan verwachten dat ze gaat waken. Het is een meisje van geloof ik 13. Dan kan je toch niet verwachten dat ze geld uitgeeft aan een verzorgpony waarvan de eigenaar het nieteens boeit. Ik vind het echt verspilde moeite en geld.

xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:56

Ik zou gaan waken, zelfs is het mijn pony niet eens en ben ik maar 13...

Juist omdat de eigenaar het niets boeit, wil ik toch zekerheid... Pony heeft onderbeet, is gedekt door haar eigen zoon, mss dwerggen, weet ik veel wat, kan zoveel fout lopen, ik zou het liever gewoon weten. En ja, dan zou ik dat betalen.
Wss zal TS er ook wel eens iets voor kopen of zo, persoonlijk zou ik dan eens een halstertje minder kopen en een DA op bezoek laten komen.

Maar ik begrijp je zeker wel. Sommige mensen zouden er geen geld aan uit geven.. :)

badass

Berichten: 1595
Geregistreerd: 14-03-12
Woonplaats: In het spookhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 22:59

xAnthea schreef:
Ik zou gaan waken, zelfs is het mijn pony niet eens en ben ik maar 13...

Juist omdat de eigenaar het niets boeit, wil ik toch zekerheid... Pony heeft onderbeet, is gedekt door haar eigen zoon, mss dwerggen, weet ik veel wat, kan zoveel fout lopen, ik zou het liever gewoon weten. En ja, dan zou ik dat betalen.
Wss zal TS er ook wel eens iets voor kopen of zo, persoonlijk zou ik dan eens een halstertje minder kopen en een DA op bezoek laten komen.

Maar ik begrijp je zeker wel. Sommige mensen zouden er geen geld aan uit geven.. :)


En jouw ouders vinden dat goed? Dat een kind van 13 er 4x per nacht eruit gaat om een verzorgpony. En zelfs al heeft ie onderbeet en het dwerggen (met het dwerggen is overig niks mis mee, alleen als het of tot uiting is gekomen of ermee gefokt wordt kan het kwaad en is zeker niet aan te raden) daar kan je met waken of dierenartsbezoek helemaal niets aan veranderen. Weet jij het verschil tussen de prijs van de dierenarts en een halstertje?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 23:19

Euh, als de merrie het dwerggen zou dragen, is de kans aanzienlijk dat broer het ook draagt en dan heb je dus kans op een dwerg veulen

Memere

Berichten: 3131
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: niet in NL

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-14 23:33

En mocht de merrie drachtig zijn geraakt en het vruchtje hebben verloren , waardoor er evengoed nog een blaasje in kan zitten vol vocht ?
Daarom worden er doorgaans ook controle echo's genomen.

Mijn merrie is 16 dagen na laatste dekking meteen gescand en 1 maand erachter ook, moest het ?
Nee , maar is het veiliger ? Ja,dat zeker !

En pony's met een dwerggen vragen veel aandacht en veel kosten met zicht mee , denk ook niet dat als het veulen een dwerggen heeft dat die zou behandeld moeten zoals het zou moeten kwa hoefsmid,tandartscontroles enzo als de eigenaar er zelf nog geen +-60 euro voor over heeft.

En als ze niet te ver woont, why not ?
Ouders kunnen dit toelaten hoor, of gaan evengoed zelf mee gaan voor controleren.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 00:12

Eleio: pony's met een enkel dwerggen niet hoor (dragers), het wordt pas een probleem als ze een dubbel gen hebben (lijders)

badass

Berichten: 1595
Geregistreerd: 14-03-12
Woonplaats: In het spookhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 09:35

LadyMadonna schreef:
Eleio: pony's met een enkel dwerggen niet hoor (dragers), het wordt pas een probleem als ze een dubbel gen hebben (lijders)


Dit bedoelde ik inderdaad :)

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 03:10

ik kom nu pas binnenvallen..

persoonlijk denk ik ook niet dat de pony drachtig is.

met name de dikke druppels melkwitte melk waarvan al een tijd terug foto's stonden ondersteunen dit in mijn ogen alleen maar..

dat leek compleet kegelen en dat gaan ze zeer kort voor de bevalling doen.. latere foto's laten gewoon vochtafscheiding van de uier zien.

dat een tepel vocht afscheid zegt weer niets over dracht of niet.

ik las ook ergens dat iemand zei dat ieder paard/pony die ooit een veulen heeft gehad melk of vocht kon afgeven.. Ik kan dit nog sterker vertellen.. Ieder vrouwelijk dier kan tepelvocht tot zelfs melkafgifte hebben zonder uberhaupt ooit drachtig/zwanger te zijn geweest.

ik spreek hier 'helaas' uit persoonlijke ervaring.. ik ben nooit zwanger geweest, dus ook nooit een kind op de wereld gebracht, ook nooit per ongeluk zwanger geweest/miskraam gehad.. ik heb echter vanaf mijn 16 al dat mijn tepels vocht afscheiden en in sommige periodes (zoals een warme zomer gr) soms echt melk kunnen bevatten.. vroeger was het met name kleurloos vocht, inmiddels gebeurd het soms dat mijn borsten wat irriteren als ik ze dan bevoel dan kan er letterlijk een straaltje wegschieten..

Wel weet ik hoe meer je aan tepels prutst, des te meer stimuleer je de melkproductie. je hoeft niet eens een melkende beweging te maken..

ik denk dat ze hier zoveel 'gevoeld' heeft en gekeken, dat de melkproductie hierdoor van wat vocht naar melk is gegaan.

ook kan het vaak bevoelen van de banden en of baarmoeder streek (zelfs van buitenaf) een schijnzwangerschap veroorzaken..



ik denk dat het volgende kan hebben plaatsgevonden:

door 'wormen' of voorjaarsgras is de pony iets veranderd van buikje. ook kan het zijn dat er een lichte uierontsteking was of een simpele hormoon onbalans die voor een wat dikkere tepel heeft gezorgd.

het wegvallen van het hengstje + de wetenschap dat ze een paar keer de wei hebben gedeeld geeft de 'hoop' aan een emotionele verzorgster dat wat ze ziet aan de merrie wellicht een dracht is..

vervolgens hebben ze gevoeld.. zowel zijzelf als haar vriendin.. als de merrie gevoelige tepels had, door ontsteking of hormonen, dan kan dit melkproductie gestimuleerd hebben.

het blijven voelen van de buik en uier op 'zoek' naar zwangerschap kan tevens een schijnzwangerschap hebben veroorzaakt..

-------------------

kortom, natuurlijk kan het zijn dat de pony drachtig is..

maar ik denk dat de wens om toch een veulen van het hengstje te krijgen geleid heeft tot een schijnzwangerschap. onder invloed van een schijnzwangerschap kan ook de buikomvang zelfs toenemen, er zit alleen niets in.. Het plotse invallen van de buik lijkt dit ook te ondersteunen.

ik hoop voor het meisje dat het toch een veulen blijkt te zijn, maar persoonlijk denk ik dat het niet het geval is.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 03:30

Als de pony drachtig was, had de TS wel een berichtje geplaatst, gok ik.
Het was natuurlijk leuk geweest, maar ik ben geen voorstander van incest, dus naar mijn mening is het ook wel beter zo als de pony niet drachtig is en het feit dat eigenaar continu heeft geweigerd de DA erbij te halen, zegt ook veel. Wat zou er dan gebeuren als er complicaties kwamen bij de geboorte of daarna?
Ben wel benieuwd naar berichtje van de ts :j

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:04

_lies_ schreef:
Als de pony drachtig was, had de TS wel een berichtje geplaatst, gok ik.



vermoedelijk inderdaad.. ik ben nieuw geregistreerd op de site (al ben ik wel al jaren een regelmatige meelezer).. toen ik mijn bericht gepost had, dacht ik, wellicht heeft ze ergens anders een vervolg gepost. Toeval wilde dat toen ik dus haar profiel controleerde ze online was.

ik vind het altijd jammer als mensen plotseling hun topic in de steek laten zonder het af te ronden, je blijft dan als geïnteresseerde meelezer (of mensen die de tijd en moeite hebben genomen om er over mee na te denken) met een open einde zitten. Dat vind ik jammer.

Dus hopelijk volgt er nog een berichtje van TS

Anomien

Berichten: 7421
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 12:15

Heb inmiddels meerdere zoon-moeder paarden gezien. De gevallen waarbij het mis ging, lag eigenlijk niet veel hoger dan bij een normale combi.

Denk wel dat het gewoon kan, het werd ook vaak in de fokkerij toegepast.

Mijn keuze niet. Maar eerlijk is eerlijk, als ik het niet wist had ik er niets aan grmerkt.


Een 16 jarige welke een 3mnd drachtige merrie voelt als drachtig... Tja. Geeft voor mij net zoveel waarde dat ik vanaf interney roep dat het raak is. De kans is groot, de manier van vastellen is bagger.

NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-14 16:09

Ik heb lang niet meer op dit topic gekeken, excuses daarvoor. Dierenarts is nog niet geweest, de eigenaren waren 3 weken lang op vakantie en nu ben ik zelf op vakantie. Ik kan nu dus niet zien of ze veranderd. We zaten altijd al te twijfelen, maar het is toch super als er misschien een veulentje komt? We maken ons er al helemaal niet meer druk over, we zien het wel. Als ze niet drachtig is, prima. Uier blijft hetzelfde heb ik gezien toen ik op vakantie ging.

Nogmaals, de dierenarts is al een keer geweest. Mijn pony had een dik been, dus de dierenarts moest daar voor komen, dus heeft hij gelijk even naar diva gekeken. Zijn conclusie was dat we niet verbaast moeten kijken als er toch straks een verassing naast ligt. Hardstikke leuk. Moet de dierenarts nog ergens een keer voor komen, laat ik hem weer even naar diva kijken. De dierenarts kon haar niet opvoelen omdat hij het toch een beetje te smal vond, en de eigenaar was er niet. Ik wou hem niet gelijk na zn vakantie lastig vallen dus heb het er een tijd niet over gehad.

Even waarom ik niet vaak reageer: ik kijk heel vaak snel tussendoor even op bokt, maar heb dan geen tijd of zin om overal op te reageren. Ik snap dat jullie nu ook graag willen weten of ze drachtig is, maar daar kan ik nu geen antwoord op geven.

We houden haar gewoon goed in de gaten, mocht ze veranderen zal ik updaten :)

xAnthea

Berichten: 4434
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: Mijn pony is drachtig! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:20

Lol, vind die uitspraken van sommige DA's toch raar.

De pony van een vriendin was ook onverwachts drachtig. Toen de DA er eenmaal was, zei hij dat hij het toch een grasbuik vond. Na opvoelen zei hij dat ze drachtig was. Dus met gewoon eventjes zien kan je niet echt iets zeggen :')