Retjethorse schreef:Hoe corrigeren jullie je Teke's eigenlijk wanneer deze zo boos doen naar andere paarden en echt uithalen?
Ik verwacht eigenlijk wel dat het met je hond niet zo’n drama zal zijn, maar zou het ook niet aanraden uit te testen. Muzanna weet heel precies het verschil tussen haar familie en vreemden en ook onze honden maakten altijd deel uit van haar definitie van familie. Maar alsnog mogen de honden van mij nooit zomaar het land in. Braaf wachten aan het hek en anders blijf je maar in de auto.

Wat betreft corrigeren: ik doe dat verbaal. Dus puur op stem. Daar is wel wat training aan vooraf gegaan trouwens maar het werkt heel goed.

Het probleem is ook dat de hond zo verschrikkelijk hyper en nerveus wordt van Aliaa (hoewel hij het met mijn KWPN prima kon vinden), en to be honest, de hond is gewoon een monster...
En Aliaa houdt niet zo van de onverwachte hypere bewegingen van Viper (de hond). Ze is best nieuwsgierig en wilt wel komen snuffelen, maar hij mag niet bewegen. xD Ik heb hem wel al meegenomen om Aliaa van de weide naar stal te brengen en dat ging redelijk. Aliaa keek maar zuur maar deed niets.
).
).
Als dat maar goed komt...
Hopelijk niks ernstigs!