arme jupi, ze heeft gewoon verdriet, trekt wel weer bij
stal_HD
Geplaatst: 29-04-17 21:09
O zeker hebben paarden ook gevoelens. Ik vergeet nooit de reactie op de verkoop van josjes 1,5 jarige zoon. Zieker heb ik haar nooit gehad. Wat een hel was dat toen.....
Volgend jaar veulen van Jupi is maar de vraag... haar hormonen zijn een beetje van slag geloof ik... ze staat vanaf de eerste dag al (hengstig??) bij Habbie, maar ik ga haar nu natuurlijk nog niet dekken. Dus het is te hopen dat ze straks wel gewoon een normale cyclus krijgt. Angel is ook na 11 dagen dekken nog steeds geinteresseerd... maar niet meer zien piesen. En Bucks lijkt wel getrouwd met Habbie... die staat alleen maar bij hem. Tegen Pico deed ze heel nijdig, bij Habbie doet ze niks... maar ze wil per se in zijn buurt zijn. Dus ik begrijp mijn merries momenteel niet zo goed
Tosadog
Geplaatst: 30-04-17 12:58
Misschien moet je het ook niet willen begrijpen, wij hangen heel snel overal menselijke emoties aan, maar de natuur regelt het wel, ook al ziet dat er in onze ogen misschien "vreemd" uit
Fotsy
Geplaatst: 30-04-17 12:59
Hij is gewoon zo charmant en mooi, ze zijn verliefd, das duidelijk.
Goed te lezen dat jupi het ondanks haar boosheid, wel beter doet, gelukkig.
Pff jemig... nou ik zal morgen eens een poging wagen dan... Jupi is zeker nog niet de oude, ze doet heel lelijk tegen de andere meisjes... ze is alleen geïnteresseerd in Habbie. Angel word dan weer jaloers, pippa staat wel echt hengstig maar die mag natuurlijk niet, en dan bucks die daar als een oud getrouwd wijf bij staat te kijken... kortom..... het is een zooitje momenteel
Het klinkt misschien raar maar mijn merrie is vorig jaar ook haar veulen verloren. Op het moment dat ik haar weer drachtig had keerde de rust terug. Misschien toch maar doen om het gevoel te geven dat ze zeker een goede moeder is.
Ik heb er tot op de dag van vandaag geen seconde spijt van gehad dat ik dat toen heb gedaan en ze verwacht nu met een aantal weken weer een veulen ( ze is heel happy! )
Linda, je mag jezelf niets verwijten hoor. je hebt naar goed geweten gehandeld en achteraf is het altijd makkelijk praten, dan is alles zo logisch en zwart-wit terwijl het dat op het moment zelf totaal niet is. Daarnaast zou het heel goed kunnen dat er ontstekingen aanwezig waren en dat ze daardoor de hormoolhuishouding van slag was waardoor ze dus steeds klaar leek voor de bevalling.
En met Buck komt het allemaal wel goed hoor. No worries!
linda2008
Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-17 15:01
bedankt voor jullie lieve berichtjes
Veel tijd om te treuren hebben we ook niet.... Vandaag zit Bucks op 300 dagen. Hoewel ik het momenteel meer spannend, dan leuk vind...
Ik kan op 1 of andere manier de oude topics niet meer terug vinden, maar bij Ravi begon ze ook pas op 316 dagen, maar die was ook pas op 349 dagen geboren
linda2008
Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-17 21:46
Het is niet te hopen dat ze weer zo lang gaat dragen... gaat alles wel goed met haar? Ze is zo knap, echt ongelooflijk!!
Bucks vult rustig door... gelukkig allemaal heel geleidelijk. Na een dagje weidegang ziet het er nu zo uit;