Lonneke heeft tot gisteren avond afscheid genomen en daarna ging ze buiten eten. Ze ging even terug in de stal kijken toen ik het veulentje net had weggenomen, maar er volgde geen paniek of geroep. Ze ging gewoon terug buiten eten toen ze het niet meer zag liggen. Haar uier slinkt ook mooi.
Ze gaat als ze wat bekomen is terug naar haar vorige eigenaar. Die kwam het laatste jaar geregeld vragen of ze haar niet terug mocht kopen en ik heb toegezegd. Daarmee gaat mijn laatste minishet.
En het is goed zo. Bij de minipaardjes is het vaak al spannend genoeg, maar ik vond de geboortes bij die minishetlanders nog vele spannender. Dat hoeft voor mij niet meer. Die minishetveulens zijn vreselijk leuk en schattig, maar het zijn wel hele propjes die eruit moeten tegenover een slanker minipaardveulentje. Wat een stress en wat een horror is het geweest.
Lonneke was de laatste voor dit jaar. Helaas geen mooie knaller om het eerdere verlies wat te verzachten, maar nog een zware steen erbovenop.
Ik ga hier afsluiten en mijn focus nu van het fokken even afzetten. Proberen gaan genieten van wat ik nog wel heb.
Helaas lopen er 3 denkbeeldige veulentjes in de wei, maar als ik er niet bij was geweest, was de kans reëel dat er ook 3 merries minder hadden gelopen. Dus ik ga in mijn handjes wrijven en proberen focussen op het feit dat zij er nog zijn.
Gelukkig gaf Wiske nog onze Jazz, de enige van dit jaar die hier zal blijven. Hopelijk groeit hij uit zoals ik hoop en kan hij hier later onze dekhengst worden.
Ik hoop dat de tijd rijpt en dat ik tegen het einde van het jaar weer de moed vind om terug een topic op te starten.
Het is fijn je vreugde en, jawel, ook je verdriet te kunnen delen met mensen met dezelfde passie.
Laten we alleen dan hopen dat dat verdriet volgend jaar weg blijft.
Dus ik hoop jullie dan allemaal terug te zien verschijnen!
Er zijn al enkele combinaties bevestigd waar we dan naar kunnen uitkijken. Alleen Winnie en Desi hoop ik nog dragend te kunnen krijgen.
Tot ziens allemaal, en bedankt dat jullie allemaal hier hebben willen volgen!
Ik sluit af met een sneakpeek naar volgend jaar van de reeds bevestigde combinaties. 2 merries staan te koop, maar als de juiste persoon niet komt gaan ze ook gewoon hier veulenen.