Bijzonder kleurtje III (TiFiBroertjeZusje) in de maak

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TiFiBroertjeZusje 2016 wordt een...

Palomino hengst
230 (26%)
Palomino merrie
136 (15%)
Valk hengst
132 (15%)
Valk merrie
57 (6%)
Smokey Black hengst
219 (25%)
Smokey Black merrie
93 (10%)

Totaal aantal stemmen: 867

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:44

Het is ook zo te snappen dat die meneer die kappe ponybeesten van jou op de foto wil zetten! <3
Fi wordt echt met de dag mooier volgens mij, wat een prachtpaard heb je daar, lekker van genieten! Als yolooo er is krijg je het weer druk genoeg!

Ik heb op de een of andere manier ook heek sterk een SB hengst gevoel voor het veulentje, maar ik ben eigenwijs en ik vind valk ook een prachtige kleur dus ik heb toch op een valkhengst gestemd! :j

Starwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 09:47

Cynthia82 schreef:
Wat heb je voor mij gestemd, Starwien?
En geen gevoel erbij hebben.. tja.. Je kan altijd nog pendelen hè? :+

SB merrie, beetje spijt want nu ik er over nadenk had ik liever Sb hengst gestemd :))

Ik ga nog wel pendelen denk ik haha, maar mijn broer en moeder lachte me keihard uit toen ik dat vertelde :') :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 19:04

Fotsy schreef:
wat schattig Yolooo, nu een hamstertje :+

mooie foto's en Dais krijgt best een buikje

heb jij trouwens al gependeld?

Nee, dat is echt iets wat vorig jaar ineens helemaal hip was. Ik denk dat ik maar gewoon naar mijn eigen gevoel luister. Die heeft er tot nu toe nog niet naast gezeten :)
Heb jij het wel gedaan?

Dido2316 schreef:
Het is ook zo te snappen dat die meneer die kappe ponybeesten van jou op de foto wil zetten! <3
Fi wordt echt met de dag mooier volgens mij, wat een prachtpaard heb je daar, lekker van genieten! Als yolooo er is krijg je het weer druk genoeg!

Ik heb op de een of andere manier ook heek sterk een SB hengst gevoel voor het veulentje, maar ik ben eigenwijs en ik vind valk ook een prachtige kleur dus ik heb toch op een valkhengst gestemd! :j

Dankje :)
Ik geniet zeker van haar. Enne, ik krijg het waarschijnlijk nóg drukker volgend jaar :D

Ik had voor Fi namelijk al een supergave hengst op het oog voor volgend jaar, maar hij is verkocht naar het buitenland. Begin van het seizoen een mailtje naar de hh gestuurd met de vraag of er misschien nog wat overblijft voor volgend jaar. Het antwoord was: Als de merries van dit jaar snel drachtig worden, of er komen nog annuleringen, dan is er nog wel wat over.'
Van de week weer een mail gestuurd en jawel!!!! Er is nog over, dus Fi staat op de lijst voor volgend jaar!! *\o/* *\o/*
Ik heb alleen maar ervaring met natuurlijk dekken en dit zou de eerste keer KI worden. Buiten dat ik het een geweldige hengst vind, vind ik het ook superleuk dat ik zo ook ervaring met KI ga opdoen.
Hoewel ik het wel spannend vind: Mijn eigen gefokte baby die een baby krijgt :)

Ik heb de hh nog een mail gestuurd met wat vragen. Als ik daar antwoord op heb, zal ik melden om welke hengst het gaat :D

Enne, ik heb ook op valkhengst gestemd hoor (eigenwijs hè ;) )

Jaaaaaaaaaaaaaa....... Starwien, ga pendelen!!! :D

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:57

Ze ziet er geweldig uit cynthia!! Ze heeft wel meer buik duidelijk dan de eerste maand of heeft ze stiekem heel veel grasjes gegeten? :P

Ik had al gestemd O:)

_Lot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:10

Wat een mooie foto's van Daisy en Fi!

En wat gaaf dat Fi op de lijst staat!! Spannend zeg :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 20:36

Jep ik had gependeld en die had gelijk, was wel eens leuk om te doen, heel speciaal, je voelt gewoon de energie en had voor de fun ook de rest gependeld en raar maar waar, de pendel hing stil, geen beweging niks nada. Je kan altijd eens proberen he

Spannend volgend jaar dan doen we ook weer mee ;)

Dido2316

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:24

Oeh, spannend! Fijn dat er voor Fi nog wat over is. Ben heel benieuwd wat voor een hengst het is!

Starwien

Re: Bijzonder kleurtje III (TiFiBroertjeZusje) in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 21:54

Ohh wat sspannend! Super leuk als Fi ook gedekt zou worden!

Moet me nog eens verdiepen in dat pendelen hoe dat precies moet? Kan er op internet niet zo veel over vinden :o

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:01

Jaaaa volgend jaar samen een topic :):)
Indy laat ik ook dekken volgend jaar.

Ik ben zó benieuwd naar de uitgekozen hengst :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:34

Fi word mama Fi :D , omg nu ben ik benieuwd welke hengst :D

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 12:21

Rianne, ik zie al wel een heel klein buikje, maar het grootste deel is gras inderdaad :)

Thanks, Charlotte! :D

Bijzonder, Fotsy :) Misschien kan je Starwien en mij even uitleggen hoe we het precies moeten doen. Dan ga ik het gewoon eens doen, ben wel benieuwd.

Gezellig, Sanne! Samen in het DBT! Weet je al door welke hengst je haar laat dekken?

Ik kan over de hengst alleen vertellen dat hij een heel bijzonder kleurtje heeft :D

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:49

Ik weet het nog niet, ik had een bloedmooie haflinger hengst gevonden, maar dat blijkt het neefje van Indy te zijn. Verder niet veel gevonden nog.
Ik blijf wel fan van Sublime (was ik voor jou topics ook al :)) )

Ik denk dat mijn keuze ligt aan de uitslag van de merriekeuring volgend jaar, mocht ze een goed resultaat halen, ga ik haar niet laten dekken door een welsh Cob.
Dus het blijft nog even spannend hier :D

Al met al wil ik nog steeds Fi haar date weten :+
Is het ook een welsh?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 14:08

Neefje hoeft op zich niet erg te zijn. Er zijn meer mensen die lijnenteelt toepassen in de paardenfokkerij.

Wanneer is de merriekeuring? Ik snap dat als ze goed resultaat behaalt, je haar dan liever door een goedgekeurde Haflinger laat dekken :j

En anders toch Sublime!!! :))

Nope, geen Welsh ;)

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:42

Cynthia82 schreef:
Neefje hoeft op zich niet erg te zijn. Er zijn meer mensen die lijnenteelt toepassen in de paardenfokkerij.

Eehm inteelt dus.. Ik zou daar niet aan beginnen. Bij het Friese paardenras heeft inteelt veroorzaakt dat er zoveel dwerggroei en waterhoofden voorkomen. Maar zou ik jou reden mogen weten waarom het geen probleem zou zijn in jou ogen? (Naast het feit dat het wel vaker gebeurt?) Wie weet zit ik er naast ;-)

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:47

jetski8 schreef:
Cynthia82 schreef:

Eehm inteelt dus.. Ik zou daar niet aan beginnen. Bij het Friese paardenras heeft inteelt veroorzaakt dat er zoveel dwerggroei en waterhoofden voorkomen. Maar zou ik jou reden mogen weten waarom het geen probleem zou zijn in jou ogen? (Naast het feit dat het wel vaker gebeurt?) Wie weet zit ik er naast ;-)

Inteelt is iets anders dan lijnenteelt ;)

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:51

Aha dan ga ik mij daar maar eens in verdiepen! Maar het lijkt mij dat een neefje ook voorouders deelt toch?
Edit: Ik heb nu gelezen wat lijnenteelt inhoudt. Ik zou er nog steeds wat huiverig tegenover zijn maar het hoeft dus geen probleem te zijn (kan zelfs heel goed uitpakken).
Laatst bijgewerkt door jetski8 op 14-08-15 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:54

Die hengst heeft dezelfde vader als Indy haar vader.

Ik kruis liever geen lijnen/familie, just to be sure :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 15:58

Dat is marteling :oo , jaar wachten op de date van Fi :(

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-15 16:01

Ik ben er ook geen voorstander van hoor. Ik zou het zelf niet snel/niet doen. Ik geef alleen aan dat het wel vaker gedaan wordt (juist om de bloedlijnen te verankeren).

Hahaha, Rebecca, je hoeft geen jaar te wachten op de onthulling van de hengst hoor. Alleen maar twee jaar tot het geboren is :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:06

:') nog ergere marteling , naja eerst mama Dais en dan dochter Fi. De komende 2 jaar feest! , alleen gissen welke knappe hengst het nou is ...

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 16:09

Ik heb een vermoeden dus ben heel benieuwd of die klopt over de hengst van Fi :P
Maar ben nog veel nieuwschieriger naar het veulen van daisy haha

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:05

Jeetje Cynthia, leuk zeg!
Ben erg benieuwd naar de hengst die je hebt gekozen!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:16

Ik heb er niet zoveel verstand van 8)7 maar is 3 niet wat jong om te laten dekken? Kan me zo voorstellen dat het niet echt lekker groeien is met een baby in je buik? Vergeef me als ik t mis heb Y)(^)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 17:46

Drie jaar is niet te vroeg als ze er klaar voor zijn en Fi ziet er geen twee meer uit :D Is het een quarter toevallig? Champagne?

Oh de pendel, je neemt een staarthaar, trekt het uit, bind er een nagel/ spijker aan vast en houd het boven de kont van je paard. Draait hij rondjes dan merrie, gaat hij heen en weer dan hengst.
Heb Elsa ook al gependeld, gewoon uit nieuwsgierigheid want de pendel heeft niet zo goed gescoord hoor. En ofwel heb ik handen die enkel rondjes willen doen draaien, ofwel wordt het echt een merrietje :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 18:16

Drie is een mooie leeftijd om te dekken hoor!