veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-24 14:45

Mer1980 schreef:
Arm klein ventje ik duim dat het goed komt. :(:)

Je had ook een filmpje laatst ergens van Odilia onder het zadel ze is echt wel een aparte hoor <3 gaaf dier, ik zou met filmpje te koop zetten, dat is geen goedkoop paard zegmaar...

Jaa klopt. Ik zal binnenkort nieuwe video's maken. Ik had zomaar 10 seconde filmpjes en daar was ze al heel moe. Ze kan echt goed bewegen!

Ik ben net bij Wonderboy geweest. Ik had gehoopt dat het wat positiever zou zijn. Maar ik heb er een slecht gevoel over. Vond hem niet fit. Wel is hij goed aangekomen.
Hij lag steeds en wat zielige uitdrukking. Het is maandag afwachten hoe de bloedwaardes zijn. Als dit niet beter is.... Dan weet ik het niet meer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nigrante heb ik even lekker gepoetst. Ze houdt zich zo braaf. Zo'n lief paard :knuffel:

Net wel even een telefoontje gehad van een blije fokker. Weer een White Dream veulen uitgenodigd voor de nationale keuring *\o/*

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 15:46

Ah gos, arme Wonderboy -O-
Ik ga heel hard duimen dat hij er bovenop komt :knuffel:

LaDonna75

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-24 23:55

Gets wat balen dat Wonderboy niet echt wil opknappen. Sterkte met hem.

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 13:37

Als ik het geld had voor Odilia wist ik het wel! Altijd al fan van haar geweest <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-24 14:08

Odilia wordt elke dag beter onder het zadel ergens jammer dat z3 dan weg moet. Maar ik heb nog zoveel andere die ik moet trainen. Vandaag had Odilia een dagje vrij. Ik dacht laat ik eens gek doen.

Zadel bij rosa opgelegd. Alsof her de normaalste zaak van de wereld is. Helemaal niet ril of spannen. Aan de longe ook helemaal geen reactie. Beugels naar beneden,vaak is dit wel spannend. Nou nee hoor, geen reactie. Stiekem denk ik dat ze echt mijn nieuwe topper word. Zw is nog maar 3 jaar, helemaal geen haast.
Over 3 weken is de nationale keuring. Ik moet even kijken of ik haar er goed genoeg voor krijg. Ze heeft steeds allergische reacties. En ben ee nog niet achter wat de trigger is. Ze zit daarom niet heel mooi in haar haar
Ze zit dus contenu onder zulke bulten
Afbeelding
Ene keer is het weg, andere keer zit ze helemaal onder. Ik heb nu al luzerne vrij geprobeerd. Ik dacht misschien toch reactie op een steekbeest? Dat is dus echt nog een speurtocht.
Ook alweer 105 dagen drachtig *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo rondlopen, met voor het eerst een zadel op <3
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-24 15:16

Wow dat doet ze echt goed :wow:
Wat vervelend die allergie zeg -O-

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-24 23:55

Super braaf zeg <3 wat raar van die allergische reacties. Hoop dat je de oorzaak snel vindt.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-24 21:16

De laatste dagen geen allergische reacties meer gehad *\o/*

Raad eens wie er naar huis mag?! *\o/* *\o/*
Na 3 weken in de kliniek te hebben gestaan. Hij is wel wat koliek gevoelig. Door zijn tere maag /darmen. Ook niet raar na alle medicatie. We krijgen hier medicatie voor mee. Vandaag ophalen zag ik niet zitten met zwarte zaterdag. Stalletje helemaal klaar gemaakt. Morgen de camera nog goed zetten. Zo benieuwd, eindelijk naar huis :):)

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 21:31

Wat heerlijk *\o/* *\o/*

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 21:33

Wat fijn zeg hoop dat het nu in stijgende lijn goed blijft gaan

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 21:43

Superfijn nieuws!! Wat zul je blij zijn morgen <3

Veroon had afgelopen winter ook een paar keer deze reactie en mijn da dacht dat het door iets in het hooi kwam.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 22:02

Spannend hoor en zo fijn *\%/*
Goede reis morgen :j

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 21:45

Hoe gaat het nu met wonderboy?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 00:37

Sorry ik heb hier helemaal geen updates geplaatst over Wonderboy. Je ziet hem elke dag fitter en sterker worden :)) hier plaats ik wat vaker over Wonderboy : [FA] Onze gouden Wonderboy AM
Vanmiddag heeft hij lekker buiten gestaan. Daarna was het tijd om te slapen. <3 hij heeft zo'n prachtig smoeltjeAfbeelding

Ik zag hem gisteren grond eten op de wei en vandaag toch ook zand in zijn mest. Nu komtvhet probleem ik krijg hem niet aan het eten. Ik heb de brokken van de kliniek en een supplement. Zet Nigrante vast zodat hij tijd heeft om te eten. Hij doet het niet. Ook uit de hand geprobeerd, hielp ook niet. Laat staan om zo psyllium zaadjes naar binnen te krijgen. Ik zit eraan te denken om een veulen voerbak te proberen. Misschien als hij wat meer tijd heeft. Dat hij dan wel eet?

Rosareina alweer 115 dagen drachtig. Stiekem heeft ze al een buikje. Vandaag voor de 2e keer een zadel op. Geen kik gaf ze. Sta er echt van te kijken. Ik ben ook maar gaan hangen. Ook daar reageerde ze totaal niet op. Echt bizar zo braaf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wild Thing 101 dagen drachtig en zirkonia 46.

Hier links sis. Midden een 3 jarige en rechts zirkonia. Zien jullie het ook?
Afbeelding
Afbeelding
Ik had gisteren een herinnering op Facebook dat we Sis hadden opgehaald. Wat was ze klein en dun. En nu... Ze is zirkonia al voorbij gegroeid en nog maar net 2 jaar. Ik sta er echt van te kijken.

Jazzy gaat altijd in het hooi liggen slapen. Hopelijk kunnen ze met 2 a 3 weken op mooi grasland. Daar is hooi afgehaald, moet nu nog groeien voordat ze er op kunnen
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 13:46

Ik heb van 2 stallen 1 gemaakt dus heb 2 voerbakken hangen. Ik hang een draadje ertussen als ze eten hebben zodat moeders niet bij het veulen kan. Hij is niet de snelste met brok eten en is snel afgeleid dus je moet wel even geduld hebben maar zo kan hij toch eten. In het begin wou hij ook niet eten en werkte ik zijn brokjes en dat at hij wel en daar deed ik het vlozaad door want die van mij was toen echt aan de dunne door dat zand eten.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-24 18:07

Sis had ook echt diaree van zand eten. Maar die at al brokjes met 2 weken. Dat ging super makkelijk.

Ik heb weer van alles geprobeerd. Na een brokje houdt hij gewoon op. Iemand op stal had nog een voeder spuit. Ik heb zijn supplement maar geweekt in water en uiteindelijk psyllium erbij gedaan. Kreeg de spuit makkelijk in zijn mond. Niet alles is er makkelijk in gegaan. Hij spuugde nog wat uit. Maar uiteindelijk is er wel wat naar binnen gegaan. Misschien morgen met appelmoes proberen

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 18:12

Ze zeggen niet voor niets dat een garnaal ook een kop heeft :')

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-24 22:19

Misschien eens spuitje appelmoes gewoon zo proberen...als hij appelmoes lekker vind kan je proberen een handje brokjes met appelmoes te mixen kijken of hij dat ook dan wil eten...als hij dan wel begint te eten kan je voortaan gewoon zijn veulenbrokjes met appelmoes mengen met de supplementen en psyllium en dan als hij eenmaal goed eet de appelmoes wat afbouwen.

Zo heb ik hier ook een veulen aan de diarree supplementen gekregen...die at overigens wel brokjes al maar zodra de kuur van de brokjes erdoor kwam at hij niet meer...toen dus eerst bovenstaande gedaan...binnen 2 a 3 dagen had ik hem terug aan de brokjes inclusief supplement

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-24 21:43

Appelmoes ga ik morgen proberen :j

Vanochtend had Jazzy met wild een fotoshoot bij Femke Rowel. Zo benieuwd <3 Afbeelding
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 19:00

Appelmoes ging er ook niet in. Ik bedacht me vanochtend dat hij misschien last van zijn maag heeft. Hij heeft met de terug val in de kliniek wel een maagscopie gehad maar daar was toen geen probleem. Daarna heeft hij nog een kuur antibiotica gehad en natuurlijk op de wagen gestaan. Zo'n rare gedachte is het niet denk ik. Ik ben een spuit omeprazol gaan halen in overleg met de dierenarts. Deze heb ik hem gegeven en na een half uur nam hij een paar happen bij moeders uit de voerbak. Ik wil nog niet te hard juichen. Maar ik hoop dat dit de oplossing is.

Na buiten gespeeld te hebben voor het eerst in de douche <3 ik ben de afgelopen dagen echt bezig geweest met halster aan doen. Nu kon hij dan ook mee op de wasplaats. Ik denk dat hij stiekem genoot <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 00:57

Rosa neem ik woensdag mee naar de nationale keuring. Ik heb lang getwijfeld omdat ze niet mooi in haar vacht zat door alle allergische reacties die ze heeft gehad. Ze was ook erg bruin geworden door tekorten? Ik gok koper. Ik heb echt mijn best gedaan met aanvullende vitamines en ze glimt nu echt. Ze kan misschien nog in een betere conditie, maar ze is drie jaar. Ze hoeft ook niet afgetraind te zijn vindt ik.
Pozeren is echt een aandachtspunt := ze is zo knap. Maar krijg haar gewoon niet mooi op de foto :')
Afbeelding
Afbeelding
Deze is nog van vorige week
Afbeelding
Ze is ook alweer 123 dagen drachtig

Wild Thing 109 dagen drachtig
Zirkonia 53

Als alles goed is natuurlijk. Binnenkort de laatste echo laten maken. Fingers crossed

Op de pagina van Wonderboy heb ik wat video's geplaatst. Zo blij dat hij goed gaat <3
[FA] Onze gouden Wonderboy AM

Vanavond hadden we een fotoshoot met White dream. Dat is even geleden dat we nieuwe foto's van hem hebben laten maken. Dit keer losse actie foto's. Het zag er nu al heel erg gaaf uit. Dus enorm benieuwd :):)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 09:34

Knappe merrie! Mooie houding.
Hoe gaat het met white dream onder het zadel? Wordt hij al op concours uitgebracht?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 10:13

Dankjewel!

White Dream heeft een maandje vrij gehad. Ik had het behoorlijk druk. Vooral even de focus op Odilia gelegd en natuurlijk dekseizoen. Maar ik heb er weer op gezeten *\o/* ging erg goed. Ik wil van het najaar gaan starten met hem. Nu willen we eigenlijk ook nog eu diepvries laten maken. Dan staat hij ook zo een paar weken ergens anders. Echt in de buurt hebben we geen eu station volgens mij. Even kijken of daar eventueel getraind kan. En anders daarna weer.

Dekseizoen loopt rustig weer tegen het einde aan. Hebben een mooi aantal merries die al drachtig zijn. We hadden geen extra promotie nodig. Zijn veulens vallen zo op, dat het dit jaar weer drukker was als vorig jaar.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 11:18

Rosareina is woensdag voorlopig keur geworden *\o/*

Baalde een beetje van de voorbrenger. Maar weet ik voor de volgende keer, dat ik er zelf één ga regelen. Rosa kon niet laten zien wat ze kan. Maargoed alsnog heel blij met de promotie.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

White Dream GF had afgelopen weekend een gave fotoshoot. Ik zal een foto topic maken. Hoe gaaf <3
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-24 11:34