Ach nee wat heftig van je spikkel.. Heel veel sterkte! Hopelijk kan je mooie kudde wat troost bieden.
pien_2010
Geplaatst: 30-06-24 09:26
Muronia schreef:
Dat is haar inderdaad sweetgirl. Bedankt allemaal. Dit moet nog even landen, zo plotseling. Ik heb wel gezegd dat ik wat wilde inkrimpen maar zo toch niet
Dit dus. Wat naar, zo wil niemand inkrimpen. Sterkte meid. Heel verdrietig dit, ondanks dat 30 jaar een prachtige leeftijd is.
Dank jullie wel allemaal. Vandaag een dag om te verwerken en even rust te nemen. Het had niet nu moeten zijn en het had niet op deze manier moeten zijn (zoveel buikpijn), maar ik wist dat het eraan zat te komen. Ze ging achteruit en ik was al in overleg geweest met de dierenarts om te kijken wat we nog voor haar konden doen, want ze viel sinds een aantal weken steeds meer af. Ik hield er rekening mee dat het haar laatste zomer zou worden, maar zoiets als koliek komt zo plotseling. De dierenarts vertelde dat ze ook een enorme hartruis had. Dat heeft hij me ook laten horen. Dit wist ik helemaal niet. Al met al was de timing beroerd, maar denk ik wel dat ik er vrede mee kan hebben, want ze was wel echt op. Nog meer dan ik zelf dacht.
Ik heb vanmiddag een poos naar mn overgebleven kudde zitten kijken en nu ben ik wel echt heel blij met ons kleine meisje. Het is zo'n lieverd en zo'n dapper klein paardje.
Vanmiddag stond ze zomaar bij oma en zus in de paddock in plaats van bij haar moeder. Vond ze blijkbaar gezelliger (de paddocks staan open dus ze kunnen heen en weer wandelen)
Veronia heeft voor het eerst sinds haar verlof weer onder het zadel gelopen. Sylfonia mocht erbij blijven. Kijk haar dan dapper mee huppelen. Ja, dan kan ik toch wel even glimlachen
Haha ik heb van de week ook geprobeerd. Hij spuugde het uit. Vond maar raar spul terwijl moeders dacht.. mooi dat eet ik lekker op!
Fijn dat je het rijden weer kan oppakken. Die van mij staat al een jaar stil dus die paar maanden maken dan ook niet meer uit. Veulen erbij laten wordt een ramp. Heb 2x samen gelongeerd maar pff wat een ramp was dat. Elke keer moeders in de weg lopen en op haar springen.. dat wil je niet met rijden hebben.
Syl heeft hem ook weer uitgespuugd hoor! Gekke mensen ook, wat ze je wel niet allemaal proberen te geven
Longeren met een veulen erbij zou ik niet doen, maar het rijden pakken we altijd op met het veulen er los bij. Tuurlijk lopen ze wel eens in de weg, maar het gaat eigenlijk altijd prima. Het hengstje van vorig jaar was wel wat joliger, moest je soms wel uitkijken voor rondvliegende benen en hoefjes maar Syl loopt heel braaf met mama mee. Als ze iets ouder is, dan blijft ze bij haar zus in de paddock als er gereden wordt.
kiko
Geplaatst: 02-07-24 21:41
Haha.. ik had van de week ook kleine snoepjes geprobeerd en dat spuugde hij ook uit
Cover is erg jolig dus geen doen. Dus wacht wel tot dat hij afgespeend is. Die paar maanden maken mij ook niet meer uit.
Je hebt groot gelijk dan. Veroon is nu niet teruggedekt en het is de bedoeling dat ze straks de wedstrijden weer in gaat met haar amazone (ik rij momenteel helemaal niet, hoop na mijn operatie weer te kunnen mennen), dus wat ze nu alvast een beetje kunnen opbouwen is mooi meegenomen.
Bedankt, het is dus niet alleen mn eigen roze bril . Komend weekend gaan we naar de keuring. Ik verwacht geen herhaling van vorig jaar, maar ik hoop wel dat ze een mooie eerste premie haalt. Spannend weer.
Zeker niet. Ik vind de veulens die je tot nu toe elke keer fokt erg goed gelukt. En ben zeer benieuwd wat Elonia je volgend jaar geeft. Ik hou van de (wat) robuustere paarden (zegt degene die nu een op en top dressuur paard heeft )
karijn
Geplaatst: 04-07-24 09:30
Muronia schreef:
Bedankt, het is dus niet alleen mn eigen roze bril . Komend weekend gaan we naar de keuring. Ik verwacht geen herhaling van vorig jaar, maar ik hoop wel dat ze een mooie eerste premie haalt. Spannend weer.