Ja heerlijk, eindelijk een beetje lekker veulenweer . Hij heeft nu een paar dagen geoefend met het halstertje aan en af doen, dat gaat goed. De komende dagen gaan we beginnen met een touwtje eraan, eens kijken hoe dat gaat. Als dat een beetje is bevestigd, dan gaan we een stukje verder lopen vanuit de stal, namelijk naar de bak achter. Daar heeft ie meer ruimte om zijn benen lekker te strekken. Waar ze nu lopen is mijn kraam-weitje alias winterweitje, dat is maar een klein stukje maar heerlijk voor de eerste periode om overal rustig aan te wennen. Op dag 1 heeft hij al kennis gemaakt met stroom en sindsdien nog geen lint weer aangeraakt. Slimme jongen.
Wat een knapperd! Je merrie ziet er ook prachtig uit. Leon past heel mooi bij hem.
Muronia
Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-23 18:41
Hoi, daar was ik even weer. Ik ben al bijna 3 weken en ik heb al zoveel geleerd . Ik kan nu meelopen aan een halstertouw en ik ben voor het eerst geborsteld, dat is lekker! En ik heb tandjes, daar wil ik graag mee bijten in alles . In mama's staart of been, of in mensen, maar dat mag niet dus ik heb ook al een klein tikje gehad . Zien jullie dat, mijn halster is alweer bijna te klein! Moet mens weer een nieuwe kopen, ik hoop dat het weer een mooie kleur wordt! Mama heeft iets nieuws in haar weitje en dat vind ik heel erg eng. De mensen zeggen dat het een waterton is, nou ik vind het een enge dinges hoor! Nou tot de volgende keer!
DuoPenotti
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.
Hij groeit flink ja! Morgen mag hij voor het eerst even op de grotere wei, dat zal hij leuk vinden!
Balance, ik snap je hoor
Fotsy Veronia is echt een fijne moeder. Ze mag alleen wel iets strenger zijn als hij aan haar staart loopt te knagen, zou zonde zijn als hij die kapot bijt. Het is nu al echt een hengstje
Ik hoop echt dat hij hengst mag blijven. Het lijkt me toch echt een fijne toevoeging voor het stamboek. Bitter Apple op de staart smeren? Dat kluiven wordt je niet blij van, nee. Is er niets waar hij wel mee in zijn mond kan lopen? Bal met handvat of zo? Als ik terug in mijn hok moet roep je maar hoor
pien_2010
Geplaatst: 08-04-23 17:13
Citaat:
Als ik terug in mijn hok moet roep je maar hoor
Dan geen hok Balance maar MAND. . (Even grapje). Van mij hoeft dat totaal niet hoor "mand", ik vind dat je het keurig doet.