Hoi Iedereen.
Bedankt voor alle gelukswensen. Wauw...wat een avond/nacht hebben wij gehad.
Ongelooflijk. Uiteindelijk is het opeens zo snel gegaan. Ik dacht eerst toen we de harsjes opmerkten aan haar tepels dat het nog wel zo'n 24/48u ging duren.
Maar rond 21u hingen er al witachtige druppels aan haar uier en om 11u30 spoot de melk in een straal eruit.
Toen was ik wel effe in paniek. Heb ik iedereen wakker gemaakt en zijn we in de woonkamer beginnen volgen op de camera.
Rond 01u45 zagen we de eerste blaas eruit komen en niet veel later kwamen de pootjes al.
Ondertussen had ik ook al de DA gebeld, die wou gelukkig direct komen.
We hebben een klein beetje geholpen omdat Beauty zo dicht tegen de muur lag en we op een bepaald moment zagen dat bij het persen de pootjes tegen de muur geduwd werden.
Uiteindelijk kwam het hoofdje ook en iets later dan het lichaam. Met de beentjes er nog in hebben we hen dan met rust gelaten. (ik had gelezen dat dit goed was voor het veulen).
Het veulen ademde direct al goed en wou ook al vlug opstaan. Alleen die tepels vinden was een gesukkkel.
Dan hebben we uiteindelijk toch wat melk gemolken in een papfles en dit haar zo gegeven.
Maar de veearts was er gerust in dat het wel in orde kwam.
En inderdaad, na wat rusten ging ze terug op zoek en niet veel later dronk ze zelf.
Het is wel een hoogbenig veulen vind ik; ongelooflijk dat dat in die buik zo gezeten heeft.
En dan nu nog een paar foto's. Ik heb ze nog niet allemaal op de computer gezet maar hier zijn er alvast nog een paar.