Verwarring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 18:32

Oost indisch leesblind Laulauu?!
Deze dierenarts had kleine handjes en raakte er niet in...het formaat van de pony zegt niets over de ruimte.
Daarom probeerde zij het wel...de ene kleine pony is ruimer als de andere.
Maar jij weet blijkbaar aan de buitenkant en van foto's te bepalen hoe ruim Chica van binnen is?
Als je het niet erg vind,neem ik gewoon aan wat 2 dierenartsen gezegd hebben ;)
Die lijken mij deskundiger,en heb geen zin in een beschadigde pony,omdat jij vind dat het maar moet passen en kunnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:37

Niet elke merrie heeft dezelfde grote grootte 'ingang'. :)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-07-15 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 18:41

Enige reden dat ik uberhaupt hier nog reageer,is voor de mensen die wel oprecht willen weten hoe het verloopt en wat de uitkomst is.
Want ben het voor de rest aardig zat aan het worden met bepaalde bokkers.
Gezeur om een dierenarts...alle kwalen die ze kan krijgen heeft ze volgens sommige,van tumoren tot weet ik veel..
Laat je om van het gezeik af te zijn,en voor Chica haar welzijn haar checken..en is dat ook weer niet goed!
Dus voor de laatste maal,ik beslis over Chica en ik bepaal wat goed is voor haar...einde discussie.
En ik zeg nu...ik wacht het rustig af,hou haar op advies van de arts in de gaten.
En ze is teruggezet op ruwvoer nu,omdat ze ook wat spek heeft,en zoals de dierenarts zei..ookal zou ze gaan werpen,wil je haar niet te dik hebben of uit conditie.
Daarmee basta :D

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 18:52

Wat een gezeur van sommige zeg jeetje.. ts zegt toch al 20x dat het niet kan, je ziet toch een foto dat het geprobeerd wordt, hoezo moet er dan doorgedramd worden en gevraagd waarom niet en hoezo en weet ik t wat allemaal? Het gaat gewoon niet klaar zo moeilijk is dat niet.

Ts, zo te lezen heb je t beste voor met je paardje en ik hoop voor je dat er snel wat meer duidelijkheid komt voor je! Ook ik vind der niet dik van eten ogen, maar we wachten gewoon af, ik lees al een tijdje met je mee en lees lekker verder mee tot je weet wat het is! Veel succes ts! :D

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 19:04

Dank je wel Lisaa _/-\o_
Duidelijkheid zal niet lang meer duren,want na half september kan ze onmogelijk nog gedekt zijn.
Oke kunnen ze nog overtijd gaan...maar dat is 1 van de redenen wrm ze nu op ruwvoer staat,dat ze mocht ze drachtig blijken niet te dik is..en dat problemen geeft.
Zowieso mag er wat af,ben ik eerlijk in...maar moddervet is ze ook weer niet.
Ik doe wat ik kan,wat mijn gevoel ingeeft,en let goed op mn tuttebel..en verder kan ik niets meer doen als afwachten.
Zo simpel ligt het...en dierenarts..zelfs meerdere dierenartsen zijn het daarmee eens.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:09

Groot gelijk TS, hiervoor had ik ook een DA ook een vrouw met kleine handjes.
Die begon er ook niet aan.
Deze doet het wel en die is ook klein.
Maar Kelly heeft al 2 veulens gehad dus die zal wel ruimer zijn.
En zoals ik al zei, als er iets inzit komt het zelf wel eruit.
Zit er niks in, kan je als je wilt dekken zelf de hengst kiezen.
De tijd zal het leren, toch.
Gewoon afwachten. :D

Luna2006

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:13

@Vrouwke: maakt geen verschil of ze al veulens heeft gehad. Enkel een vulva zet uit doordat ze veulens hebben gehad. En ook niet extreem, gaat hoogstens wat minder strak worden. Das bij mensen ook zo :P
En als ze niet via vulva willen opvoelen of scannen, waar meer kans is op succes, dan maakt het dus geen verschil.

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 19:32

Dekplannen heb ik niet,dus zit er niets in,zal er waarschijnlijk niets meer komen ook ;)
Drm ben ik ook niet rouwig als er niets inzit...ik heb me goed ingelezen,en weet dat doorgaans wel goedgaat...maar risico's niet uit te sluiten.
Ben te zuinig op mn pony om dat risico zomaar te nemen.
Daarbij heeft ze geen papieren,en wil niet vermeerderen,het veulen had ik zelf gehouden..maar wat als de komende tig jaren er wat veranderd waardoor we Chica /en/of veulen moeten herplaatsen...wil niet dat er salami van gedraaid word..
Dus denk daar niet licht over,en zag meer problemen als lol van een dracht.
Maar mocht ze desondanks door een ongelukje gedekt zijn,was en is het van harte welkom,en maken wij er zeker het beste van.
En natuurlijk zou het schattig zijn,maar ik ben in tegenstelling wat beweerd werd op Chica haar page..een onvolwassen penny,met een pony die wonderbaarlijk drachtig zou zijn geraakt.
Ik ben een volwassen vrouw van 43 inmiddels,die heel wat beren op de weg ziet.
Maar een dracht gezien Chica haar voorkomen niet uitsluit,des te meer omdat ze zelf pittig ontsnapte,,en er hengstjes daar aanwezig waren.
Dus de kans is gewoon aanwezig.
Maar voor sommige hier,doe je het nooit goed..en blijkbaar hebben die er lol in en tijd om tot in den treure te vertellen wat je beter kan doen.

Is ze niet drachtig...wat mij betreft best...des te minder risico dat er wat fout gaat :D
Is ze wel drachtig en verrast ons..dan ben ik voorbereid....heb zelfs al biest klaar staan...niet voor mn lol of geld teveel...voor het geval dat...
Ben gewoon voorbereid op alle uitkomsten,en dat lijkt me nooit fout?

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 19:34

Luna,zoek in godsnaam een andere hobby... :+
Hoe strontvervelend kan je zijn zeg...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:35

Chapeau dat je nog steeds reageert.
Jammer dat het opvoelen niet gelukt is, wel goed dat je pony het toeliet en niet het licht uit de ogen van de dierenarts heeft geslagen ;).

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:36

Fijn dat een dierenarts het heeft willen proberen :D
Bij mijn shet kwamen ze er ook niet in toen ze een koliek aanval had. En dan is het maar hopen dat er niets gedraaid of verstopt is.

Ik hoop voor Chica dat er een veulen in zit. Anders is ze echt veel te zwaar :=

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:40

Dat is ook zeker te lezen dat je der goed in de gate houdt en alles voor der doet, der zijn nu ondertussen al 3 of 4 dierenartsen bij geweest geloof ik toch? Dus petje af hoor ts!

En luna, je punt is wel duidelijk ts heeft al 3x gevraagd of je wilt ophouden erover, doe dat dan ook het is haar topic en ze kan zelf ook type :)

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 19:40

Diablo schreef:
Chapeau dat je nog steeds reageert.
Jammer dat het opvoelen niet gelukt is, wel goed dat je pony het toeliet en niet het licht uit de ogen van de dierenarts heeft geslagen ;).

Ze reageerde gelukkig heel goed op een praam..want dierenarts wilde het liever zonder roesje proberen...ivm eventueel veulen ;)

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:40

als stille mee leester wou ik even laten weten dan sommige hier inderdaad vervelend zijn.
ik ben heel benieuwd of er wat uit komt en zo ja wat. en ik ben blij dat ts blijft updaten!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 19:59

filly schreef:
als stille mee leester wou ik even laten weten dan sommige hier inderdaad vervelend zijn.
ik ben heel benieuwd of er wat uit komt en zo ja wat. en ik ben blij dat ts blijft updaten!

Mee eens!
Hier ook een stille meelezer die zich irriteerd aan bepaalde uitspraken.
En ben zeer nieuwschierig of dr wat uit komt

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:00

Jammer dat het niet gelukt is. Toch blijf ik nog altijd meevolgen en ik houd mijn ongezouten mening maar gezellig voor mij, wat betreft sommige andere reacties. Het veulen kan nog altijd geboren worden, is het na september, kan je er volgens mij wel vanuit gaan dat ze leeg is. En ach, tijd zat wat dat betreft, toch?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:00

Beetje popcorn topic zo -O-

TS vind het top dat je nog zo reageert. Respect voor je keuze en het blijft gewoon nog ff afwachten.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:03

Jammer dat het opvoelen niet gelukt is. Maar ik had ook geen risico genomen hoor. Nu maar afwachten. Vind je het niet slopend zo TS? Al die onzekerheid?

guusjew

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:07

Aahh jammer dat het niet gelukt is! Maar ja de DA heeft het geprobeerd en dat is het belangrijkste. Enn pffff soms soms zijn mensen zoo stront vervelend!! Oprecht respect voor TS dat je hier nog steeds updates plaatst en dat je op je eigen ingevingen en gevoel afgaat super!! Ts ik vind dat je het super doet hoor je kan niks meer doen dan op dit moment afwachten en je goed voor bereiden voor een eventueel veulen. En ik vind dat je dat super goed doet ts. Petje af hoor! :j

Bam16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:09

Jeetje is een uit de hand gelopen soap hier.
What the fiets.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:26

ik denk dat de merrie leeg is...en heel apart dat je veearts er niet in kan komen, en anders kun je toch gewoon bloed laten afnemen? om te kijken of ze drachtig is dat kan tenslotte ook bij mensen.
en wat een aparte praam, lijkt bijna wel een noten kraker :o
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 15-07-15 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:27

Ik kruip ook even uit de meeleeshoek. Eén van onze Shetlanders is gevoelig voor koliek en daar is ook maar 1 dierenarts (kleine vrouw) in de wijde omtrek die haar op kan voelen. En dat gaat met moeite, ze doen het liever niet. En de pony is 99 cm. Dat zegt dus echt helemaal niks dat sommige DA's een nog kleinere pony wel op kunnen voelen en een andere niet.

TS succes met je pony. Ik zou mezelf persoonlijk he-le-maal opvreten, maar er is weinig meer aan te doen dan afwachten. Ik ben benieuwd of er nog iets komt!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:08

Luna2006 schreef:
@Vrouwke: maakt geen verschil of ze al veulens heeft gehad. Enkel een vulva zet uit doordat ze veulens hebben gehad. En ook niet extreem, gaat hoogstens wat minder strak worden. Das bij mensen ook zo :P
En als ze niet via vulva willen opvoelen of scannen, waar meer kans is op succes, dan maakt het dus geen verschil.

Jij bent DA?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 21:26

vrouwke schreef:
Luna2006 schreef:

Jij bent DA?

is dat niet allemaal erg logisch? een vulva moet uitzetten om dat veulen erdoor te laten. Hoe denk je dat dat bij mensen is? Die floepen er ook niet zomaar uit.
Een kont moet niet uitzetten voor een baby, waar het bij rectaal scannen om gaat.
Mijn DA doet beide, rectaal en vaginaal scannen, juist voor kleine iele paardjes. En als beiden niet lukken zal hij voorstellen bloed te trekken.
Zijn allemaal tips die mensen TS willen geven. Helaas heeft TS hier geen oor naar en gaat ze persoonlijk de aanval in. (wat ze erna verwijderd).

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 22:01

Het lijkt net alsof ze jou persoonlijk verantwoording moet afleggen over wat ze wel of niet doet? Moet ze toch zelf weten. Ik vind dat je wel erg vreemd reageert in dit topic. Ik zou er ook weinig trek in hebben als andere mensen mij gingen vertellen wat ik wel of niet met mijn paard moet doen. Als er een veulen in zit dat komt het er vanzelf uit binnen nu en een maand. Komt er niks dan zit er niks is. Heel simpel toch?
Opvoelen is niet gelukt dus dan is het gewoon afwachten. Ze heeft al aangegeven het voer te minderen uit voorzorg dus dan is de kans op hoefbevangenheid ook weer wat minder. En als ze geen bloedtest wil doen dan is dat haar eigen zaak. Zelf zou ik het ook anders doen maar zij beslist het zo. Haar paard haar keuze toch?