Ik had 3 jaar terug een camera en geen BA. nou wist ik ook al dat mijn merrie wachtte tot wij er bij waren maar ik denk dat ik door de spanning wel 3 weken amper geslapen heb, uuuuuren naar die camera zitten staren
Lauke
Geplaatst: 30-06-14 21:25
_Michelleee schreef:
Waauuw, gefeliciteerd Lauke! heb je een foto? Wat is de naam?
Leuk dat de stille meelezers zich ook eens melden!
Dankjullie! heb geen foto, ben zelf helaas net op vakantie. Heb wel even fotos gezien en het lijkt een mooi veulen, mooi hoog op zn benen De naam wordt waarschijnlijk Toppe
_Michelleee
Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-14 21:30
Oh leuk Lauke!
Foto van deze avond Ik vind haar buik precies toch nog steeds groter worden, of allesinds nog meer zakken. Dus volgens mij is veulen nog niet gedraaid
Ik heb wel iets opgemerkt:
Je ziet het niet goed
Maar net onder haar been van haar bekken, is er een soort van kuil ontstaan. Ook aan de andere kant.
Even exacter uitgelegd. Het stukje haar wat omhoog gaat en dan bij de kruin bovenin. Daar bedoel ik het. Dat is volgens mij het zelfde stuk wat jij bedoelt toch?
Polly
Moderator Algemeen
Geplaatst: 30-06-14 22:02
Ik vind dit zo leuk om te lezen. 11jr terug had ik ook een merrie onverwacht drachtig, scannen was toen niet mogelijk (kleine shet) en zodra ze uier kreeg stond ik ook in opperste staat van paraatheid, heb heel wat nachtjes in de stal doorgebracht. Uiteindelijk ging ze braaf kegelen en is ze dezelfde avond bevallen...
_Michelleee
Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-14 22:13
Nee, denk het niet
Hier was het bij Elina:
Yinthee
Amadeus <3
Geplaatst: 30-06-14 22:15
Daar bedoelt zij ook hoor volgens mij En het duurt echt niet lang meer als je het mij vraagt. Zal me niets verbazen als er komende week nog een veulen naast loopt..
Die kuilen komen door het in de geboorte houding gaan liggen van het veulen. Dit kan echter wel tot 10 dagen voor de bevalling zo zijn. Maar bij sommige merries is dat maar 1 dag hoor. Het is dus niet zo dat je er dan een 'wekker' op kan zetten. Maar zo te zien gaat ze zich hoe langer hoe meer klaar maken