Dit sprookje is helaas geeindigd in een nachtmerrie
Jupi was vanaf vanmorgen half 11 al onrustig en boos! Maar dat kennen we inmiddels van haar. Haar uier was vanmorgen niet vol, melk niet wit, en Jupi kan al onrustig zijn als ze iets hoort of honger heeft, dus ik kreeg het vermoeden dat ze met trekkers op de wei bezig waren ofzo....
Om half 3 vond ik het wel erg lang duren... meestal is ze vanaf 1 uur weer rustig.... "zou er dan toch iets rommelen?"
En inderdaad!! Het rommelde! Om half 5 begon ze écht onrustig te worden. Drie keer liggen, boos, rondjes lopen, zwiepen met haar staart...
Ik zat in Utrecht dus ondertussen mijn vriend gebeld of hij wel paraat stond.
Jupi werd weer iets rustiger, dus ik begon me af te vragen of ze ons wéér in de maling aan het nemen was... 
Maar om 5 uur begon ze dan eindelijk aan de bevalling! Lichte weeën, vriend gauw er heen en met mijn instructies zouden we dit samen doen!
"Welke kleur zak zie je?"
"Wit!!!!"
Oeff!! Opgelucht!! 
Daar kwam een voetje...
En nog een voetje... keurig iets er achter!
Daar kwam een snoetje...
Wat een fantastische bevalling! Helemaal volgens het boekje!!
Het kwam er met een vaart uit, en toen was het mis!!!!!
Ik hoorde mijn vriend: "ogen wijd open!!!!! Geen beweging!!!! Linda het is niet goed!!!!!!"
Gauw DA bellen en alles geprobeerd; op de kop hangen, wrijven, water, in de neus blazen, neusje wrijven, blijven wrijven zei de DA dus dat hebben we gedaan! Er kwam geen ademhaling op gang....
We kregen nog een tip om het in een bepaalde houding te leggen en wat lucht in te "pompen" maar het was veel te levensloos... hartslag was ook veel te laag!!
Toen de DA kwam (en ondanks dat het een eeuwigheid leek te duren, ging het eigenlijk heel snel!) werd de laatste hartslag al geslagen.....
Rust zacht lief klein baby meisje.........

Wat het geweest is? Geen idee! Ik ga geen sectie laten verrichten. De DA kon het ook niet zeggen... nageboorte was erg dik, dus er kan een ontsteking hebben gezeten... hij vond haar ook zwak ogen, zeker voor het aantal gedragen dagen, maar de navelstreng was normaal volgens DA en de bevalling volgens het boekje......
het heeft niet zo mogen zijn... wat is het leven soms oneerlijk!!!!!!
"Had ik nog niet genoeg ellende gehad, Moeder Natuur?!?!"
Jupi heeft nog wat last van naweeën en verdriet!
Maar gelukkig is zij verder in orde en staat ze inmiddels lekker te eten... we houden haar natuurlijk goed in de en temperaturen regelmatig de komende dagen.