AMHA hengst Wynn verwacht een mini kwartet met zijn harem

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lovis

Re: AMHA hengst Wynn verwacht een mini kwartet met zijn harem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 20:30

Grapjurk

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 21:19

:D hihi nee hoor nog niet. san heeft t nog ff druk denk ik....

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 22:35

oedsje schreef:
1 april :+

1 april wordt veulen kanika geboren!

lovis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 23:09

Dat denk ik ook loes

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 10:42

er is nog geen knuffel datum :D

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:16

heb je al ideeen voor naam veulen Kanika? Moest hier aan denken omdat ik als het 1 april wordt zo'n naam als iejooor ofzo verwacht...

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 11:35

Een paar ideetjes maar ben er nog niet helemaal uit
Gelukkig zoals het er nu uitziet heb ik nog even

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:34

Spannend hoor oedsje!

Met toestemming van Sandra......... Ik organiseer een lezing over natuurlijke voeding voor het paard, zondag 24 april (ochtend) in Oostvoorne.
Zijn er hier mensen die daar interesse in hebben? Er zijn namelijk nog enkele plekken over!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 05:21

oedsje schreef:
Een paar ideetjes maar ben er nog niet helemaal uit
Gelukkig zoals het er nu uitziet heb ik nog even

Die ene naam die we samen bedacht hebben gaat het worden toch!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 23:55

Lieve mensen,

met toestemming van Sandra plaats ik hier een oproep, een kleine nood oproep.

Tot ongeveer 5-6 jaar geleden (ben de tel kwijt) had ik een paard, een groot paard. Namelijk KWPN'er Lucky.
Door dat ik de tijd er niet meer voor had, niet meer durfde te rijden ivm rug en inmiddels ook knie heb ik Lucky gestald op een zorgboerderij. Een super plek, dacht ik. Helaas heb ik hem daar zwaar verwaarloosd weg gehaald. Alle paarden waren in goede conditie, lekkere spekjes en vrolijk. Lucky niet, het was net zo'n paardje van Animal Planet. Samen met een vriendin heb ik heb opgeknapt. (er was geen ziekte of iets waardoor hij zo slecht was en de rest niet) Het was kantje boord met hem. Gelukkig is hij er boven op gekomen. Maar toen zat ik nog steeds met het dilemma, hij verdient meer aandacht, meer buitenritjes enz dan alleen op de wei staan en een snelle poetsbeurt enz. Uiteindelijk kwam ik echt fantastische mensen tegen. Hun waren op slag verliefd op mijn grote, lompe lieve Lucky. Hij is daar naar toe verhuist en meneer had 2 vriendinnetjes. 24 uur weidegang en aandacht en buitenritjes ten overvloede.
Hij stond 15 minuutjes bij mij vandaan en ik ging dan ook regelmatig bij hem op bezoek. Ik heb toen wel offcieel afstand van hem gedaan. (ik had hem namelijk voor de verwaarlozing op proef bij iemand gezet, die zei verliefd op hem te zijn, maar helaas verzorgde zij hem niet goed en loog tegen mij over hoe vaak ze bij hem was enz enz.) en ik wilde dat hij onvoorwaardelijke baasjes had, die 1000% voor hem gaan.
Maar goed, waarom een oproep. Deze lieve mensen, raken hun wei kwijt en door omstandigheden (die niet aan mij zijn om openbaar te maken) kunnen ze Lucky en zijn inmiddels nog maar 1 vriendinnetje niet meer houden.
Afgelopen woensdag was ik daar. En toen kreeg ik dit nieuws. Even slikken, hij was toch ooit 'mijn paard'. Ze betrekken me er volledig bij wat ik enorm waardeer. Maar toen kwam de vraag wat wil jij?
Ja wat wil ik.....poeh. Lucky heeft zoveel mee gemaakt, hij verdient een prachtig huisje. Maar als we dit niet vinden, wil ik absoluut niet dat hij de handel in komt. Dat is een no go voor mij. En voor de baasjes en voor Lucky zelf. Niet weer de kans op rare mensen enz enz. Dus hebben ik en de baasjes besloten dat als we echt geen geschikt huisje vinden, hij naar de eeuwige weides mag. Hoe moeilijk, hoe hard ook. Ik kan hem gewoonweg niet weer terug nemen, ik wil hem niet terug nemen (oh wat een rot zin, maar mijn rug en knie vertrouw ik niet meer met een groot paard) ik voel me slecht, ik voel me stom enz enz. Maar het kan gewoon niet. En heel eerlijk, hij is ook niet meer van mij. Ik help waar ik kan en zoek actief mee.
Via deze weg, in dit geweldige topic vol lieve mensen, wil ik proberen een 5* huisje te vinden voor 'mijn' Lucky.
Paspoort Lucky:

23 jaar (23-03-1993)
Bruine ruin van 1.69
Elcaro x Zeoliet
Op zijn verwaarlozing na nooit iets gemankeerd.
Sterke hoeven
Geen gebreken
Lucky is een grumpy opa maar kijkt alleen boos, is goud eerlijk en kijkt gewoon makkelijk met zijn oortjes naar achteren :).
Lucky is nog te berijden (niet meer in conditie, dit moet weer opgebouwd worden.
Baasjes rijden/reden buitenritjes. Maanden geen zadel op gehad, opgezadeld en het bos in (dan loopt hij lekker vlot want Lucky is liever lui dan moe)
Dol op bananen, mandarijntjes, wortel, appels en knoflook snoepjes.

Hebben jullie vragen, pb, hier in topic, just ask.

Dankjewel voor het lezen van het lange verhaal. Tranen rollen over mijn wangen. Maar ik ben het hem schuldig om te helpen.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 00:16

Helaas kan ik je niet helpen met een 5* plekje...maar ik wil je wel een dikke knuffel geven :(:) Heel veel sterkte! Wat lastig inderdaad :(

Evelien__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 06:28

Ik volg ook!
Wat jammer van Blonde's veulentje. Veel sterkte daarmee gewenst. En verder veel plezier, liefde en vreugde met Keet d'r prachtig zoontje en de twee die nog volgen moeten!

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 08:22

Ik waai ook weer langs.
Loes wat ontzettend vervelend. En im snap je dilemma.
Ik zal her en der voor je gaan rondvragrn of iemand nog een 5* huis voor hem heeft

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 08:28

Loes heb je pb gedaan

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:17

Jeetje heftig Loes, hopelijk vinden jullie een fijne plek!

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 22:34

Ah loes wat een banketstaaf situatie! Helaas kan ik niet veel voor je doen, behalve mijn oren voor je open houden! Sterkte xx

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 23:08

Caballos schreef:
Spannend hoor oedsje!

Met toestemming van Sandra......... Ik organiseer een lezing over natuurlijke voeding voor het paard, zondag 24 april (ochtend) in Oostvoorne.
Zijn er hier mensen die daar interesse in hebben? Er zijn namelijk nog enkele plekken over!

en ik kan het aanbevelen, ik ga ook.... :j

Loes....heel pijnlijk maar zo super zoals je bent om nog steeds voor hem in te zetten, ik heb al wat reacties doorgestuurd naar je ;)
Morgen mag je Navajo komen knuffelen :* en caballos ook..alweer :') :=

oedsje erg spannend allemaal eerste veulen Kanika...ik knipper met mijn ogen en ineens zijn ze volwassen hihi..

Evelien welkom en dank je...

En lieve mensen, sorrysorry...maar momenteel heb ik alles op laag pitje staan, Kaylee heeft thermografie gehad en best bizar er is alles uitgekomen wat ik al steeds geroepen heb....dus geen hb en niet vanuit hoeven nu...maar ze moet van heel ver komen, zij geeft aan er voor te gaan en ik doe mee voor de 1000 %, voor mij een lange weg met extra tijd, energie buiten alles wat we hebben, maar ik ga ervoor met heel mijn hart ern ja dat betekent voor media verkeer en mensen minder tijd, want de rest van kudde, dieren en gezin gaat erna voor....
Ik kies er met heel mijn hart voor, mocht ze het niet redden kan werkelijk niemand deze momenten afpakken, wat een bijzondere weg zijn we ingeslagen..spiegel,spiegel..ja alweer ;)

Enne hier een veulen Navajo die werkelijk voor 2 geniet, er zit vast een stuk Yamka in, wat een dier,GENIETEN!!!! in hoofdletters.....gewoon een jaarling in veulenformaat := zijn eigen voerbak al opgeeis, hij is de mannenclub al de baas, eet hele wilgentakken en zijn mama heeft nu al zoiets..waar ik je kan vergeten vergeet ik je, dus hij loopt heel vaak bij mij te helpen met stallen doen :+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:12

Hahah lekker toch zo'n hulpje +:)+ :')

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:15

Hahahahhaha! Ik ben zo benieuwd naar hem.

San morgen krijg je en echt knuffel......xxx

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:43

Caballos schreef:
Spannend hoor oedsje!

Ik ga ook!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 12:48

Houden jullie het nog vol thuis, San? :*

Hoe is het met de 2 drachtige dames?
Zijn er al dikke buiken foto's? :))

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 21:58

Sanne ja hoor....op tandvlees maar resultaat Kaylee mag er zijn..... _/-\o_ <3
https://www.facebook.com/sandra.vandeve ... 234030295/

Vandaag 1 jaar geleden dat Chaske geboren is...het begon met mooi moment de dochter van Lisette en Leun....Hannah en terwijl iedereen mijn post las begon Princess met de bevalling van die bleekscheet...met de verdwenen piemel..... :') Het lijkt jaaaaaren geleden...... :o

Met de dikbuiken gaat het goed, nog niet echt dikke buiken...Princess haar babe is wel te voelen.

Navajo ontwikkelt zich als een echte casanova......hij heeft zelfs Rene om zijn hoefjes gewonnen :=
Na het weekend zal ik eens topic maken van hem....hij is a fotogeniek en b gewoon de x-factor :~
maar het ontbreekt me gewoon even aan tijd en energie...

Ik heb de kleurentest binnen van Navajo, iemand gokje wagen???? O:)

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:26

Niet goed in gokken maar ben wel benieuwd maar de uitslag! :D

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 22:36

Tovero? :))
Of frame overo? (= LWO+ toch?)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-16 22:46

Jaaaaa Wynn heeft alles doorgegeven, Navajo is net als papa Wynn bruin tovero :j :j positief tobiano en overo( lwo+)
Dus wederom een geteste ;) tovero hengst...