Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 13:37

Ik lees al een tijdje mee maar meid wat stelt ze je geduld op de proef! Ik vind het een prachtige merrie en zo ook de hengst dus daar kan niets anders dan een mega mooi veulen uitkomen. Ik hoop voor jou en Vanille en natuurlujk alle volgers dat het heel snel komt.

CastaMickey

Re: Arabiertje met speciaal kleurtje op komst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 16:29

Ik was dit topic uit het oog verloren en aangezien we 15 pagina's verder waren en Vanille zo dik is had ik toch wel een beeb verwacht nu! Arm beest :(:)
Hopelijk komt het veulen snel!! :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 16:42

Nog steeds niet!
Ik dacht even kijken en gelijk naar pagina 36 en hoopte op felicitaties helaas.
Blijft spannend allemaal.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 17:15

Mabotje schreef:
Ik volg al 35 pagina's (stilletjes)... heb wel voortaan erg met 'r te doen hoor... wat een ongemak :(
Wanneer draagt een paard eigenlijk écht veel te lang zodat het gevaarlijk wordt? En wat kun je daar dan aan doen?

Eigenlijk nooit, bij een paard moet je nooit inleiden. Soms dragen ze wel tot in de 380 dagen. Maar heel lang gedragen veulens ( en dan bedoel ik echt +370 dagen) zijn soms juist dummy-veulens, slappe veulens. Dan duurt de dracht heel lang omdat het veulen al maar niet klaar is voor de bevalling. Maar dat zal bij Vanille vast niet het geval zijn.

DayDream21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 21:53

Jemig, nog steeds niet! Arme Vanille, ze staat echt op ontploffen :(:)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 22:05

-O- Nog steeds niks en ik zie ook niet echt verandering :(
Ze is vandaag inderdaad even buiten geweest toen de zon wat scheen. Ik zette haar in de paddock en ze bleef stokstijf staan en keek me aan met een blik 'je denkt toch niet dat ik ga lopen he >;) ', heb haar dan zo maar wat laten staan en laten rondkijken naar ons achterburen die net een bed aan het verhuizen waren :') dàt vond ze heel erg interessant. En als ze even niet naar haar keken begon ze te hinniken :') mevrouw wou aandacht <<)

Heb dan nog even met haar aan de hand rondgestapt, zodat ze toch iets van beweging zou gehad hebben en haar daarna nog even laten doen. Tot ik plots moest overgeven en naar binnen rende, tegen dat ik terug kwam was ze weer helemaal aan het panikeren dat ik haar alleen had gelaten, stond ze te knorren en piaff te doen :'). Ben dan nog even bij haar gebleven en daarna terug op stal gezet en ik ben weer in mijn bed gekropen :O . Haar uier was toen ik haar op stal zette stuk kleiner geworden. Tegen de avond was hij weer wat groter, maar nog niet zo groot als deze ochtend. Melktest was nog hetzelfde.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:25

Wie weet heeft de beweging effect gehad ~~}>

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:27

Zit hier ook nog steeds in spanning te wachten :=
Ben heel benieuwd wat er ui gaat komen! Arme Vanille, dat kind mag er nu wel uit komen hoor :')

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:30

Stille meelezer, had nu toch echt wel een veulen verwacht... Maar nogsteeds niks! :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 22:36

Als die uier zo is verkleind is het zucht en geen melk helaas.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-15 23:03

Ik hoop idd dat het effect heeft gehad, ze ligt momenteel weer neer.
Uier was niet helemaal weg hoor, maar toch duidelijk zichtbaar wel een stukje kleiner dan daarvoor.
Op 2:56 begint ze ook weer even last te krijgen

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 23:54

Zo balen dat je je ook zo ziek voelt.....

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 00:56

Wat naar dat jij je blijkbaar ook zo slecht voelt! Ook alvast een dikke beterschap voor jou! :(:)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 01:27

Dankje! Ik ben op 3 dagen al 2kg kwijt door overgeven en diarree :(. En krijg nauwelijks eten binnen. Dus hopelijk is veulentje er snel dat ik weer een normaal dagritme heb, dat zal mijn gezondheid ook goed doen :).

Heb net nog even de foto's van de uier van gisteren en vandaag vergeleken en zie nu eigenlijk toch wel vooruitgang. Bij haar zelf zag ik het niet direct, maar op foto is het wel duidelijk. Zal het zometeen uploaden.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 02:48

Uier gisteren :

Afbeelding

Uier deze avond :

Afbeelding

Spenen staan duidelijk verder uit elkaar en hij is voller :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 05:22

Is een birth alarm toch geen optie Maaike? Liever 3 keer vals alarm dan nu telkens bijna de hele nacht wakker te blijven

Djoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 10:23

Ik hoop dat je wat hebt kunnen slapen Maaike.....

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 10:52

DeMolenhoek ik zit idd te twijfelen voor toch een alarm, maar anderzijds vind ik het de moeite niet meer omdat veulentje er nu toch echt wel bijna gaat moeten uitkomen en omdat ik al verhalen heb gehoord dat alarm niet afgaat. Zou het mezelf nooit vergeven dat ik dan toch doorslaap en alarm niet afgaat en er iets mis ging.

Djoopie helaas niet :(. Mijn vriend had het vanacht rond 5u van me overgenomen om te waken, en ik heb 1.30u wat kunnen slapen maar sedert dan weer klaarwakker. Ook al ben ik echt doodmoe, heb hier daarstraks gewoon zitten janken van oververmoeidheid, geraak niet in slaap :(.

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 10:57

Ik lees al een tijdje mee, ben benieuwd wat ze aan het bakken is. :)

Ik hoop voor je dat het niet al te lang meer duurt, maar qua alarm kun je het ook zo bekijken: hoe goed en snel kun jij nog handelen als je oververmoeid bent bij de bevalling? Je eigen welzijn is ook belangrijk.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:05

Pittig zo. Voor haar en voor jou.
Kan je overdag wel een beetje bijslapen? Dan kunnen anderen ook makkelijker waken, kan jij een paar uurtjes tukken.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 11:08

Ja in principe mocht ik al van 5u deze ochtend slapen, maar heb maar even echt vast kunnen slapen. Nu geraak ik echt niet in slaap :(, ook al ben ik zo moe

Vanille staat nu gewoon rustig te eten

jetski8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:31

Misschien een idee om langs de dokter te gaan voor een lichte slaapmedicatie? Lijkt mij inderdaad handiger als je een beetje gezond en niet al te vermoeid bent bij de bevalling! Dan draai je gewoon je ritme om en ga je overdag even slapen en 's nachts waken!

Thasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 11:48

Ik raad melatonine aan! Dat kan zeker helpen, zeker als je er nog niet aan 'gewend' bent. Het is niet een heel erg raar en vaag middel ofzo, is gewoon te verkrijgen bij de drogist als het goed is. Kan zeker helpen :)

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 13:05

Ik heb hier 2 soorten slaappillen liggen die ik eigenlijk vorige week moest starten voor bij mijn Lyme-medicatie. Maar ik ging ze pas starten als het veulen er is, omdat ik bang was dat ik anders te suf zou zijn bij de bevalling.

Hier in België kan je voor zover ik weet niks van slaappillen zonder medisch voorschrift krijgen. Maar ik heb de voorschriften en de pillen hier al. Weet wel niet vanbuiten welke soorten, zal straks es kijken

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 13:22

Melatonine is een homeopatische ondersteuning.
Melatonine is een stof die je eigen lichaam ook maakt.
En soms heb je er te weinig van door stress en spanning waardoor je niet goed in slaap komt.