Als ik symptomen van pijn bij paarden opzoek heeft Set wel echt klachten vooral bepaalde momenten van de dag, ik hoop voor haar dat het gauw over is
symptomen die Set heeft (dan staat ze in de schuilstal meestal) • Likken en bijten van een specifieke plek op het lichaam (ze hapt steeds naar haar borst, zonder dat er vliegen zijn en bijt dan in een velletje) • Tanden knarsen • Met het hoofd naar beneden staan en/of een andere gezichtsuitdrukking hebben; een lege, soms starende blik in de ogen, oren die anders staan dan normaal, eventueel wijde gespannen neusgaten, spierspanning in de kaken en/of rond de ogen. • spier/zenuwtrillinkje in haar onderlip • Lippen strak op elkaar geperst
Misschien een domme vraag, maar kan een paard enigszins zelf kiezen wanneer ze bevalt? Kan ze het een paar dagen ophouden of een paar dagen eerder uitpoepen?
Ja dat kunnen merries als er 'gevaar' dreigt zullen ze hun bevalling tegenhouden. Maar niet voor wekenlang ofzo. Oproepen weet ik zo niet! Denk het niet.
Djoena
Geplaatst: 06-08-14 17:23
set_elkol schreef:
Kom maar langs, kan je zelf haar theezakjes bekijken
Goed idee, alleen woon je niet om de hoek... Wat ik erg jammer vind hahaha!
elenaMM77
Geplaatst: 06-08-14 17:23
de symptomen klinken een beetje alsof ze wat last kan hebben van 'harde buiken' of oefenweeën
happen naar de borst en velletje pakken kan puur zijn om 'iets anders te voelen'
het zijn inderdaad allemaal dingen die op pijn kunnen duiden..
maar dat is ook niet vreemd in dit stadium..
arm beestje, van tevreden aanstaande moeder zie je haar nu echt veranderen in lijdzaam afwachten wat er verder op het programma staat
Geduld is een schone zaak. Ze zal ook wel mindere momenten hebben maar dat hoort er eenmaal bij, een veulentje maken is zwaar werk. Geef de poownies maar een dikke knuffel van me!