Tussen de buien door heb ik hem even 10 minuten buiten gehad. Ik lette even niet op en hij lag al in het natte zand. Gelijk weer naar binnen gehaald
chanicha
Geplaatst: 10-06-24 18:37
Dus hij heeft het paneren ook al door
AM_Horses
Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-24 01:19
Dat denk ik niet. Hij was waarschijnlijk gewoon moe van het racen. Na alle regen was het super nat. Dan mag hij natuurlijk niet gaan liggen.
Nigrante gaat ook goed. Eet weer een goede hoeveelheid. Zo kennen we haar weer ik denk dat ze nu over de twee grote plakken hooi op eet. Als het wat beter weer wordt laat ik hem dit weekend voor het eerst in de paddock. Altijd spannend met stroomdraad. Als dit goed gaat kan hij op de wei. Maar allemaal rustig opbouwen. Met 10 minuten is hij op. Als ik meer tijd heb zal ik ze 2x per dag uit stal halen
chanicha
Geplaatst: 11-06-24 08:52
Heerlijk om te zien en zou inderdaad rustig opbouwen hoor
Zirkonia is mooi hengstig ze is er helemaal dromerig van morgen controle. Misschien morgen of overmorgen dekken. Ik ben benieuwd
chanicha
Geplaatst: 13-06-24 10:55
Spannend Hoop dat het in een keer lukt!
AM_Horses
Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-24 15:17
Ei was nog niet heel groot gisteren. Morgen toch maar insemineren. Eventueel dinsdag nog als ze hengstig is. Dan gaan we woensdag scannen en als ei af is, dichtzetten.
Très Jolie is verkocht maar blijft hier op stalling. Ik kan haar dus goed blijven volgen heel leuk!
chanicha
Geplaatst: 15-06-24 16:42
Ohh dat is fijn zeg Fingers crossed voor morgen dan he
kiko
Geplaatst: 16-06-24 11:25
AM_Horses schreef:
Très Jolie is verkocht maar blijft hier op stalling. Ik kan haar dus goed blijven volgen heel leuk!
Fijn dat ze op stal blijft!
AM_Horses
Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-24 01:27
Volgend weekend gaan we naar de keuring. Met Rosa, Jazzy en Wild Thing. Enorm benieuwd hoe ze het gaan doen!
Jazzy is al behoorlijk groot. Ik zal vandaag foto's proberen te maken.
Wonderboy doet het geweldig. Wat een prachtig veulen, en zo goed lopen! Helemaal verbaasd wat een kwaliteit dit veulen weer heeft. Misschien kijken of hij ook nog naar een keuring zou kunnen gaan. We gaan wel opzoek naar een nieuw baasje voor hem. Ergens jammer dat het geen merrie is, maar iemand gaat hier zoveel plezier mee hebben. Wat een gaaf veulen!
AM_Horses
Geplaatst door de TopicStarter: 24-06-24 01:26
Flinke dame is het al. En echt verschrikkelijk lief. Helemaal nog niks geoefend met voetjes geven. Ik was haar van de week lekker aan het rossen, ze is nu goed aan het verharen. Gewoon los, kon ik al haar voetjes optillen. Bizar makkelijk is ze. Ik ben erg benieuwd hoe ze het gaat doen op de keuring
Rosa is behoorlijk stuk breder geworden. Hopelijk vinden ze haar niet te dik op de keuring. Eerst dacht ik nog, is ze nu vet? Maar krijgt niet overdreven veel voer. Ondertussen is ze toch ook al 75 dagen drachtig. Ik denk dat ze nu vooral in de breedte ontwikkeld, wordt waarschijnlijk een tank net als haar moeder
chanicha
Geplaatst: 24-06-24 09:09
Hoe bestaat het he, die is mak geboren maar haar uitstraling is ook zo
AM_Horses
Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-24 18:49
Morgen is het zover. Erg benieuwd!
Al lekker gewassen, vroeg uit de veren om nog te vlechten
chanicha
Geplaatst: 28-06-24 21:11
Ik hoop dat je morgen nog een schoon veulen aantreft Heel veel succes maar daar ben ik niet bang voor
AM_Horses
Geplaatst door de TopicStarter: 30-06-24 11:17
Het was gisteren een hele lange dag. Maar niet zonder resultaat. Om 7 uur zijn we gaan laden. Om 9.40 straatje met Rosareina en Wild Thing. Wild Thing werd gelijk ster. Omdat ze sport/prestatie is, hoefde ze niet in de kooi te verschijnen.
Om 12.30 mocht Jazzy in de ring. Gelijk aangesproken, omdat ze een navelbreuk heeft. Maargoed toch een eerste premie met mooi commentaar. Ze liet zich ook niet top zien en is gewoon mega groot en flink aan het groeien. Toch blij met het resultaat. Ik kan ook niet wachten als ze straks 3 jaar is. Ik verwacht dat Jazzy heel gaaf gaat worden.
Om 13.40 mocht Rosa in de kooi. Dit deed ze naar mijn idee heel netjes. Ze werd gewoon ster en eerste geplaatst van de 3 jarige Ze mocht door naar de kampioenskeuring. We moesten best lang wachten hiervoor, daardoor was de koek op. Natuurlijk niet heel raar. Voor het eerst mee op de trailer en al zo lang wachten. 3x trailer op en af. Was eigenlijk veel te veel.
Ik ben heel trots op de resultaten. We hebben behaald waar we voor gingen. Wild Thing mocht ook voor de kampioenskeuring. Maar gekozen om dit niet te doen. Ga geen eenentwintig jarige merrie tussen jongere merries laten lopen.
Rosareina en Wild Thing mogen naar de nationale.
Ik ben nog aan het twijfelen om Wonderboy mee naar een keuring te nemen. Hij kan echt heel apart bewegen!
Beeldmateriaal van gisteren
chanicha
Geplaatst: 30-06-24 11:36
Super gedaan hoor en zeker verdiend Wat loopt Rosa zeg Gefeliciteerd met de resultaten