Verwarring

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:10

Succes morgen TS, ben zo benieuwd.

Batlow

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:36

Heeft een van de da's wel tijd om ook jouw shet op te voelen, of weet hij dat? Anders wordt je straks teleurgesteld dat hij zegt dat het niet gaat! Zou toch jammer zijn :D

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 22:06

Dan maak ik toch een afspraak later in de week? Lijkt me niet dat het nu ineens op een paar dagen aankomt?
Heb geen afspraak ze zijn toevallig op stal,dus kan allicht even vragen ;)

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 22:10

Teleurgesteld zal ik zelf niet zo snel zijn...zelf had ik nog even afgewacht... maar ze zijn er toch...en dan maar even checken.
Meer voor Chica zelf als voor mij ;)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:24

Je hebt gelijk als er toch een DA op stal komt dan is het een kleine moeite om haar even na te laten kijken. Als er wel wat in zit dan weet je dat je binnenkort een veulen kunt verwachten en je daarop aanpassen. En als het niet zo is dan het voerbeleid aanpassen en de beweging opvoeren om haar weer wat slanker te krijgen.
Succes morgen!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 22:24

Nee ik bedoel, misschien van te voren nog vragen of 1 van de 2 extra tijd heeft! Scheelt ook weer die belachelijke voorrijkosten :Y)

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-15 22:57

Ze komen zowieso voor de mensen die wel een afspraak hebben ;)
Dus vraag gewoon ff...mischien kunnen ze haar ook meteen ff bekijken,en is dat een probleem...maak ik zelf wel een afspraak ;)

Bennie_Maudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 23:14

Ik ben benieuwd of er wat in zit :) Spannend!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 14:39

Raar dat beide DA's niets konden doen voor je.. denk dat dit wel slechte DA's zijn.
De ene vind haar te klein en vind de pony die zij/hij daar moest doen al de minimum schofthoogte terwijl dit echt een forse A pony is, de 2e doet poging tot opvoelen maar vind haar ook te smal..
als je er met je hand inzit dan zit je er ook in en nee dit is niet in haar anus zoals je zegt, opvoelen is via de vulvaen scannen is via de anus

Maar nu je toch de moeite doet voor er toch iemand bij te laten die ondertussen op stal is, kun je gelijk rondbellen voor iemand die wel een kleintje kan scannen..zo klein en smal is ze niet.
Andes zouden zeer veel mini-fokkerijen wel de deuren sluiten als er geen enkele DA kan scannen of opvoelen.. zelf mijn eigen DA (man)van bijna 2m groot en forse mannen handen kon diep genoeg gaan om te kijken of er een vruchtje was en dit was voor een kleintje die toen 93 cm was.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:12

LauLauu schreef:
Raar dat beide DA's niets konden doen voor je.. denk dat dit wel slechte DA's zijn.
De ene vind haar te klein en vind de pony die zij/hij daar moest doen al de minimum schofthoogte terwijl dit echt een forse A pony is, de 2e doet poging tot opvoelen maar vind haar ook te smal..
als je er met je hand inzit dan zit je er ook in en nee dit is niet in haar anus zoals je zegt, opvoelen is via de vulvaen scannen is via de anus

Maar nu je toch de moeite doet voor er toch iemand bij te laten die ondertussen op stal is, kun je gelijk rondbellen voor iemand die wel een kleintje kan scannen..zo klein en smal is ze niet.
Andes zouden zeer veel mini-fokkerijen wel de deuren sluiten als er geen enkele DA kan scannen of opvoelen.. zelf mijn eigen DA (man)van bijna 2m groot en forse mannen handen kon diep genoeg gaan om te kijken of er een vruchtje was en dit was voor een kleintje die toen 93 cm was.

Voor zover ik weet wordt er rectaal opgevoeld en niet via de vulva :) .

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:13

Bij zo'n merrie wordt er normaal via de vulva opgevoeld. Of gescand.
Bij twijfelmerrie doet DA het hier ook altijd via de vulva, dat is het veiligste en ben je zeker

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:19

Cardy schreef:
LauLauu schreef:

Voor zover ik weet wordt er rectaal opgevoeld en niet via de vulva :) .

Beetje verwarring :+

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:19

Luna2006 schreef:
Bij zo'n merrie wordt er normaal via de vulva opgevoeld. Of gescand.
Bij twijfelmerrie doet DA het hier ook altijd via de vulva, dat is het veiligste en ben je zeker

Oke dankjewel voor de uitleg! Ben niet zo bekend met kleine paardjes :) .

* typo
Laatst bijgewerkt door Cardy op 14-07-15 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:22

En? Ik ben nu wel heel nieuwsgierig TS! Is de DA al geweest ?

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 15:22

Ze raken vaak ook niet rectaal erin. En dit paardje is van september al terug op stal dus zou dan al zeker 10 maanden moeten zitten. als ze dan rectaal niet kunnen scannen dan is het via de vulva.

Bij grote paarden kan het wel rectaal opvoelen, maar daar hebben ze ook gewoon die plaats om wat te bewegen vanbinnen :p

@Kermis: ze konden niet rectaal opvoelen. Wat te verwachten was. Dus wachten ze nog maar wat langer af

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 17:01

Ben het nu inmiddels spuugzat,mag ik mischien zelf mijn verhaal doen?
Ontzettend onbeschoft vind ik het >;)
Laatst bijgewerkt door janflicka op 14-07-15 17:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:08

He bah zeg, wat flauw dat je TS niet de kans hebt gegeven om de laatste ontwikkelingen hier neer te zetten.

Hoe gaat het nu, TS? Laat je het hier nu even bij?

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 17:14

Ja,ik laat het hier nu bij.
Dierenarts zei dat ik haar gewoon maar even in de gaten moet houden.
Heb meteen even gevraagd of ze wel op dieet mag,want wat spek heeft ze ook wel.
Dat vond ze geen probleem,zolang ze genoeg ruwvoer krijgt.
Kon volgens haar ook al zou ze toch drachtig zijn geen kwaad.
Dus zet haar nu op hooi,en laat de muesli achterwege.

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:40

Nog maar even afwachten dan:)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:47

Beste stuurlui staan aan wal. Nou laat TS er 'eindelijk' een DA naar kijken is het nóg niet goed? Walgelijke mensen zijn er toch ook.

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:48

Wat dacht de DA Zelf? drachtig of niet ?

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-15 17:53

Ja heel jammer Lefroi -O-
Dierenarts wilde er absoluut geen uitspraak overdoen,mn stalbeheerder probeerde nog te vissen naar haar idee. ;)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:53

Luna2006 schreef:
Ze raken vaak ook niet rectaal erin. En dit paardje is van september al terug op stal dus zou dan al zeker 10 maanden moeten zitten. als ze dan rectaal niet kunnen scannen dan is het via de vulva.

Bij grote paarden kan het wel rectaal opvoelen, maar daar hebben ze ook gewoon die plaats om wat te bewegen vanbinnen :p

@Kermis: ze konden niet rectaal opvoelen. Wat te verwachten was. Dus wachten ze nog maar wat langer af

Jonge jonge, mag TS zelf vertellen.
Beetje aso ditte.

Balen TS, maar moet maar zo denken: er is er nog nooit 1 blijven zitten.
Dus als er iets in zit komt het vanzelf eruit.
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 14-07-15 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:53

Niet verkeerd mee gezegd dat het niet ging. Is gewone informatie

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 17:55

Luna2006 schreef:
Niet verkeerd mee gezegd dat het niet ging. Is gewone informatie

Dit is het topic van TS, die kan zelf ook typen.
Hoef jij niet te doen.
Ik denk dat als het andersom was geweest dat jij het ook niet fijn gevonden had.
Laatst bijgewerkt door Birdie60 op 14-07-15 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt