Liezella had vanochtend 4.8 cm nog niet zacht genoeg. Stiekem krijg ik hoop. Bij de vorige cyclussen was er 2cm bij gekomen. Nu nog maar 0.2cm. Zou het nu lukken? Ik ben benieuwd
Wild Thing vandaag
chanicha
Geplaatst: 16-05-22 16:25
Tonnetje rond hoor
AM_Horses
Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-22 21:20
Vandaag is Liezella geinsemineerd. Met ei iets over de 5cm. Plooien waren aan het afnemen. Er is chorulon gespoten. Vrijdag ochtend wordt ze weer gecontroleerd. Ze is vandaag ook nagekeken, ze liep ineens niet meer goed een tijdje terug, je moest het wel weten om te zien. Foto's en echo's gemaakt. Het zou met een paar weken rust goed moeten komen, gelukkig.... Waarschijnlijk in de wei opgelopen. Wellicht wild Thing wel de dader. Niks aan te doen, ze krijgt de tijd.
chanicha
Geplaatst: 18-05-22 21:24
Jeetje, kan er nog wel bij nu met de spanning
Wild maakt geen haast he
AM_Horses
Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-22 01:23
Ik vindt wild echt snel gaan voor haar doen. Ze is nu 308 dagen. Nog 12 tot veilig. De eerste twee veulentjes was ze ongeveer 2 weken over tijd. Met Pharrell was ze iets vroeger. Vorig jaar natuurlijk door placentitis veel te vroeg. Ze heeft het nu echt zwaar, spieren vallen nu weg. Ze mag van mij wel wat eerder als uitgerekend. Als ze dan gelijk drachtig wordt dan is ze weer wat vroeger uitgerekend. Ik ben ook echt enorm aan het twijfelen welke hengst ik dit jaar ga gebruiken. Eerst maar bevallen Uier doet al wel wat. Normaal de dag van bevallen krijgt ze stapsgewijs witte melk. Één keer had ze haar uier helemaal leeggelopen, maar toch witte melk. Die nacht hadden we een veulen. Ik ben heel erg benieuwd naar dit veulen
Nu zijn er op moment 4 merries veilig van White Dream. Heel erg benieuwd naar de veulens