Fab nu mag hij/zij toch echt wel komen hoor ik ga niet nog een nacht op f5 zitten drukken.
KingYasFenn
Geplaatst: 19-04-14 10:30
Ik ging eens aan mijn papa vragen hoe het toen bij hun ging toen hun grote merrie beviel van een inimini hengstje. Dit was serieus een per ongelukje, mijn opa ging ervan uit dat meneer er toch nooit bij was gekomen.. Maar toch was ze zwanger... (madam zal wel zijn gaan liggen )
Maar mijn pap zij dus dat daar ook heel lang overtijd was. Omdat het veulen kleiner is wordt mam minder gestimuleerd om nu al aan de bevalling te beginnen. Ondanks dat ze al de volle draagtijd heeft gedaan. Tenminste dat vertelde mijn vader dat de reden was. Hij dacht dat madam toen iets van 1,5maand over tijd was. (is wel al een aantal jaar terug, dus precies wist hij niet meer, maar hij wist wel dat de dierenarts de verklaring had die ik net gaf, maar of dat 100% een zekere verklaring is??)
Over biest kon hij niet met zekerheid zeggen dat dat wel al lang aanwezig was, maar hij dacht van wel, want pH was er wel gemeten en die bleef slingeren rond de 6.0 en weer net er van af... (maar of dat een paar weken was of misschien een week, kon hij niet meer precies zeggen) (mijn opa is niet meer, dus kan hem dat helaas niet even navragen...Dit was zoiets van 18jaar terug denk ik.. ik was nog inimini)
Maar ik mag voor jullie hopen dat jullie merrie dat dus nu niet ook heeft
Gefeliciteerd Femke!! Vanavond gaat het komen hoor! Dat moet gewoon En dan kan baasie gewoon lekker aanwezig zijn. Ik zit er weer klaar voor, nog steeds dus...
Ewona
Geplaatst: 19-04-14 10:45
Ze zal wel wachten tot vannacht na middernacht of tot morgen ergens. Dan heeft ze meteen een Paas-veulentje. Is eens iets anders dan een Paas-kuikentje
wanneer gaan jullie er een dierenarts bij halen? omdat fab nu al best lang over tijd is
Foss
Geplaatst: 19-04-14 12:43
Dierenarts is niet nodig paarden kunnen zo een jaar dragen veulen komt pas als het er klaar voor is.
AmyII
Geplaatst: 19-04-14 12:44
Gefeliciteerd met je verjaardag Femke!
Het is vandaag prachtig weer dus ik ben ervoor dat Fab haar wondertje gaat showen. Voor TS hoop ik dat het een voorspoedige bevalling zal zijn en dat het veulen gezond is. Daarnaast hoop ik dat het een merrie is .
Ik vind het ook wel een goed idee dat het veulen vandaag komt. Het is prachtig weer!
Faline
Geplaatst: 19-04-14 15:01
*meelezer meldt zich*
Ik ben ook erg benieuwd wat voor een veulen er gaat komen Wachten duurt lang zo tijdens die laatste loodjes! Had er nog een op FB met een mini die 375 dagen heeft gedragen Maar ach, zolang het gezond is en alles goed gaat, is het 't wachten zeker waard!
Zie ik het oude topic op slot en in de nieuwe 34 pagina's.. Ik denk jeej een veulen, maar nee hoor.. Wat spannend allemaal! Ben zo ontzettend benieuwd naar het veulen!