Kan je nergens een caravannetje huren oid? Zo duur "kan" dat toch niet zijn? Wij hebben een caraven op de weide neer geplempt... Kacheltje derin tegen dan en hoppa..
Die melk kan je blijkbaar ook testen met strips voor aquaria!
In je trailer slapen in april? Brrrrr! Vorig jaar werd Goody in april op de koudste dag van de week geboren, stommerik Dan slaap je nog beter in je auto denk ik.
Annelies dat heeft iemand uit het dbt toen gevragen voor die aquaria strips maar die komen niet overeen
In men auto slaap ik denk ik helemaal niet haha, heb maar een klein fiestatje maar heb hier nog zo'n verwarming op electriciteit en zou even moeten kijken maar ergens in mijn geheugen staat me bij dat er een stopcontact in de buurt van mijn trailer staat waar die geparkeerd is
Ik doe melktesten met een refracto meter. Deze heb ik begin 2009 gekocht. Getest op diverse merries en dit jaar komt hij weer uit de kast. Alle jaren te gebruiken. En ach hij heeft mij denk ik 45 euro inclusief verzendkosten gekost
Aah dat is wel handig! Gebruiken jullie ook een birthalarm? Zie die namelijk steeds weer terugkomen op de divoza site.
Esmeralda
Geplaatst: 18-01-14 20:15
ponyparadijs schreef:
Je ziet de dichtheid van de melk. En aan de hand daarvan zie je mogelijk de naderende bevalling
en hoe betrouwbaar zijn die dan???
Dustinlover
Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-14 20:16
Zijn onmisbaar, tenzij je nachten wil bivakeren
Knolselder
Geplaatst: 18-01-14 23:03
Ow, op .be waren er 2 ofzo die deze gebruikten met succes. Maar ik het het zelf nog niet geprobeerd. Ik vrees ook dat mijn merries niet aan hun uier gaan laten prutsen om melk uit te frutsen (er zitten 2 nogal gevoelige dames bij, en ben nu zelf zwanger en weet hoe gevoelig die dingen nu zijn als erin geknepen wordt )
Maar daar kan je dus echt heel dicht de bevalling mee inschatten? Want op zich is dat wel super handig...
Tja geen idee hoe da hoeft, ik heb nog niet aan hun uiers aangezeten. Maar behalve wanneer ze beginnen kegelen (dan weet je zowieso toch al dat het dichtbij komt, zonder test), komt er toch geen melk uit?
Nou je moet wel "melken" want mijn merries laten geen van alle melk lopen.. Maar ik gebruik die testen, ik proef ook(kom ik altijd een heel eindje mee )
Ik doe voor de test altijd de zelfde speen. Daarnaast doe ik wel iets melken maar als er niet gauw wat komt is er nog geen melk. Moet zeggen dat de test best betrouwbaar is.
pretty
Geplaatst: 20-01-14 10:47
ik kijk al jaren naar de melk,dus volgens mij is het echt een fabeltje dat je daar niet aan mag zitten. En ik proef daar ook van,het moet zoetig en "romig" proeven,of hoe moet ik het zeggen. Ik "melk" de merrie dus een klein beetje want laten lopen doen ze hier ook nooit aan. Er is wel 1 merrie bij wie ik dat nooit moet proberen,ik heb ze nochtans al van veulen af en ze is er intussen 10 maar ik heb nog nooit aan die uier mogen komen,kleine rosse...
Ik ga dit jaar die melkstrips proberen in combi met het halsteralarm. (hebben we aan ons eigen) Gewoon om wat slapeloze nachtjes door platliggers te kunnen voorkomen.