veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 14:37

Wild en Jazzy op nieuw stukje wei. Ze hadden alles al op gegeten. Afbeelding

Nigrante maakt nog geen eindsprint. Wel echt oncomfortabel. Had vannacht al een keer mijn wekker gezet voor de zekerheid. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zerena

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 14:52

Door dit verhaal moet ik er aan denken.
Heb je nog weer wat gehoord over de moeder van Odilia en Nigrante?

inamulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 15:28

Mer1980 schreef:
Fijn dat ze weer een goed thuis heeft bij jullie al vind ik het ook een beetje dubbel, jullie moeten minderen, er was zelfs sprake van Wild in laten slapen na het weide seizoen en de moeder van Rosa kon je ook niet aanhouden. Nu weer een paard redden waar eigenlijk geen ruimte voor is. Ik snap echt wel dat ze speciaal is, maar stel ze wordt niet drachtig en dan? Geen kritiek, maar ik volg je / jullie al jaaaaaaaaaren dus alle ups en downs dus ik snap deze keuze niet helemaal. Ik mag je graag en gun je echt een beetje (lees berg) meer geluk dan je hebt gehad he!

Bij ons wordt niet zomaar een paard ge- euthanseerd. Alleen vanwege gezondheid of er is geen passende oplossing. Wild Thing is eenkennig, ook door uitbuiting van een trainingstal die er eerder veel brood in zag en waardoor zij niet op de meest vriendelijke manier is getraind. Dit maakt het al lastiger om voor haar een nieuw thuis te vinden. Zolang het kan, blijft bij ons een goede merrie zeker staan. Het veulen van Nigrante is dit jaar voor de verkoop, ook Odilia komt t.z.t. te koop voor de juiste match en wellicht 1 van de palomino merries waaruit wij een keuze gaan maken. Hierin is door ons zeker een plan gemaakt.

Wij verkopen niet zomaar meer een paard. Voor ons is het heel belangrijk dat de nieuwe ruiter een goede match kan zijn en geschikt voor het paard wat wij te koop aanbieden. Stel er is interesse voor Odilia en deze amazone heeft gevoel dan is zij per direct te koop. Komt er iemand voor ego en het denkt wel even te doen, dan is zij zeker niet te koop. Of voor fokkerij iemand die denkt een voorlopig keur merrie voor een prikkie te kunnen kopen omdat wij wellicht moeten minderen, komt echt bedrogen uit :j Wij verkopen op basis van match en gunning.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 16:49

Het is zoals het is natuurlijk, ik hoop dat ze drachtig wordt en haar pees het aankan. En op basis van match en gunning is fijn maar in de praktijk komen mensen soms over als een pareltje maar zijn rot van binnen := Odilia moet zeker wel wat opleveren afhankelijk van niveau en röntgen keuring toch wel 10 - 15K zeker. Ben benieuwd welke sportieve ruiter / amazone met die prachtige merrie hoge ogen mag gaan gooien in de dressuurring!

Annet: ze staan flink hoog in het gras heerlijk!!!!! Ik ben zo benieuwd naar het veulen van Nigrante! Die kunnen allemaal stuk voor stuk lopen. Ik hoop als Mia zo doorzet volgend jaar ook een valkje of palominootje te mogen verwelkomen in mijn stallen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-24 23:14

Ze is aan het bevallen

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-24 23:39

Spannend

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 00:06

Het is even allemaal spannend. Dierenarts komt eraan. Veulen was vrij klein,voor Nigrante haar doen. Met een reden. Kwam nog wat achteraan....

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 00:08

Ik dacht al zoiets op insta te zien! Hoop op goede afloop

Elise_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 00:12

Jeetje! Dat verwacht je ook niet... wat een rollercoaster van emoties :(:)
Ik duim voor je mee

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 00:26

Nigrante gaat echt niet goed. Dierenarts zal er elk moment moeten zijn.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 00:52

AM_Horses schreef:
Het is even allemaal spannend. Dierenarts komt eraan. Veulen was vrij klein,voor Nigrante haar doen. Met een reden. Kwam nog wat achteraan....

Een tweeling?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 01:16

Een tweeling idd. 2e was overleden.

Nigrante heeft pijnstillers gehad. Dierenarts was zo weer weg. Ik benadrukte dat ik het veulen eigenluk melk wilde geven. Ja dat komt wel goed. Nou... Ik ben nu fles halen. Maar hard hoofd in

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 01:23

He oliebol zeg. Doet het levende veulen het wel goed? Hopelijk drinkt hij/zij goed.
Zo zie je dat een scan nooit 100% is.
Heel veel sterkte

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 01:28

Veulen is niet groot en vrij slap. Nog niet gedronken. Daarom beetje pissig dat dierenarts er z9 makkelijk over denkt. Ik heb nu fles gehaald, onderweg terug.

Heel knap hengstje. Overleden veulen is een droom merrie. Met witte benen kolletje en sneb.

Voor nu is het belangrijk dat deze kleine gaat drinken en sterk word

Afbeelding

Riviera87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 04:03

Jeetje wat heftig! Hopelijk komt alles goed met moeder en zoon. Verklaard wellicht wel waarom ze zo enorm was..

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-24 05:23

Na heel wat uurtjes door te Zijn gegaan, ga ik nu proberen een uurtje te slapen.

Hij heeft meerdere keren gedronken. Had echt even hulp nodig met alles. Gelukkig werd hij steeds sterker door het drinken en kon het nu redelijk zelf vinden.
Nigrante lijkt nu ook goed te gaan. Wat een top moeder ook. Blijft keurig stilstaan, ook als de kleine even moeite heeft om de speen te vinden

Na de geboorte van het 2e veulen, wilde ze nog wel proberen om deze wakker te maken. Heb deze zo snel mogelijk uit stal gehaald, zodat ze echt met het levende veulen bezig kon zijn.

Het is een heel knap hengstje. Prachtige uitstraling natuurlijk nog klein. Eigenlijk valt het nog mee. Maar voor uit Nigrante echt klein. Kan onder haar buik heen lopen. Ik heb er vertrouwen dat het goed komt. Nu nog een passende naam verzinnen met de W
Afbeelding
Afbeelding

CharmFaith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 06:22

Jeetje mina wat zal jij geschrokken zijn dit verwacht je toch niet... gelukkig leeft dit mannetje je nog en gaat het met nigrante ook redelijk goed zo te horen.
Heel veel sterkte en ook gefeliciteerd natuurlijk

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 06:27

Jeetje wat is dit nu voor een verhaal. Wist je dat er 2 eitjes groeiden vorig jaar en leek er maar 1 vruchtblaasje te zijn of was dat hele tweede eitje niet bekend? Ik heb wel eens gelezen dat een tweede vruchtje niet te zien is als ze direct achter elkaar zitten, maar had dit dan bij de hartslag-scan of die aan 't einde van het seizoen ook niet gezien moeten worden? Ik ben donders blij dat het met hengstje en Nigrante nu goed lijkt te gaan en van harte gefeliciteerd daarmee! Ik vraag me alleen af of dit geen geblunder van je dierenarts is geweest, want het had wel heel anders kunnen aflopen.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 07:23

Is het 2e veulen overleden omdat ze te lang moest wachten tot de 1e eruit was?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 07:33

Wonder zou hem passen. Ik duim hard dat het goed komt. Vergeleken met de vorige veulens is deze klein, maar nigrante is mega groot dus deze zal dan geen 1,75 worden maar misschien maar 1,65m dus het zal wel meevallen. Voor nu fijn dat het goed lijkt te gaan.

Heb jij weer :(:)

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 07:49

Jeetje zeg! Hij is wel heel knap. Wat heftig en tegelijkertijd gefeliciteerd met een dubbelgevoel

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 08:10

Allereerst gefeliciteerd met dit mooie veulen!
Maar wat een schrik om te ontdekken dat er 2 veulens waren. En wat verdrietig dat het 2e veulen het niet heeft gered -O-

Hopelijk deze man helemaal gezond en straks ook sterk!

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 08:23

Jeetje wat een schrik :oo
Blij dat Nigrante weer goed gaat en de kleine ook, gefeliciteerd!
Wat een zorgen zeg :(:)

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 08:42

Lijkt me heel heftig, ik zag het net ook op insta. Heel veel sterkte en gefeliciteerd met de knappe man. Fijn dat het met Nigrante ook weer goed gaat, Y;(

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 09:35

Wat ontzettend heftig om mee te maken :o wat verdrietig dat het 2e veulen het niet gered heeft. Fijn dat het goed gaat met het 1e veulen & Nigrante!