Wat een gaaf veulen zeg! Ik vind Loekie wat hierboven genoemd wordt heel leuk eigenlijk! Leeuwie, leeuwtje, leeuw, lowie zou ikzelf voor gaan denk ik. Leo of prins/z is mij iets te gewoontjes
Proficiat. Wat een plaatje weer. Qua roepnaam dacht ik meteen aan Loek. Lekker stoer voor een groot paard, met een knipoog naar Loekie de Leeuw, asjemenou.
Proficiat. Wat een plaatje weer. Qua roepnaam dacht ik meteen aan Loek. Lekker stoer voor een groot paard, met een knipoog naar Loekie de Leeuw, asjemenou.
Die vind ik ook heel leuk, en zelfs de leukste suggestie.
anca
Geplaatst: 24-03-23 10:06
T is een groninger toch?
Dan Loeks. Naar het paardenbeeld op het hoofdstation T peerd van ome Loeks
senna21
Geplaatst: 24-03-23 11:00
Liow, dat is Gronings voor leeuw. Geen idee hoe je dat uitspreekt, maar Li-ow bekt lekker.
Jullie zijn creatief hoor! Een Loek bestaat (nou bestond) er al, dat was een dekhengst. Ik vind Leon tot nu toe wel heel leuk, nu mijn dochter nog even overtuigen .
Hij is wat terughoudender naar mensen dan Elonia was, dus nu de drukte van de eerste dagen voorbij is, ga ik vaak even in een hoekje van de stal staan en wacht geduldig tot hij even bij me durft te komen om te snuffelen. Zo kan hij rustig een beetje wennen.