Sportieve stippel in de maak: Appaloosa x KWPN

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Flubberboot

Re: Sportieve stippel in de maak: Appaloosa x KWPN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 15:10

Oh wat is ze toch knap!

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 19:44

Dankjulliewel!
Gelukkig net zo lief als dat ze mooi is :D

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 20:49

Het is een plaatje :j

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-24 15:31

Wij hebben onze kudde (die helaas alleen nog maar uit Sun bestond) aangevuld met een nieuwe aanwinst: Primrose <3

Primrose is een 2,5 jarige pintaloosa merrie van de hengst Meander vd Heimeriete. Het Appaloosa bloed kruipt waar het niet gaan kan :D
Ze is drie dagen jonger dan Sun.
Eigenlijk waren we niet op zoek naar zo’n jong paard maar soms loopt het anders.

Sun is overigens helemaal verliefd op haar nieuwe zus!

Afbeelding

Afbeelding

De echte ster van dit topic ook nog even
Afbeelding

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 16:33

Wat een leukerd.

Ik zal de volgende x weer goed opletten :D

De laatste x stond Sun te glimmen in de wei

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-24 18:38

Oh wat leuk voor Sun!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 10:32

Wat is Sun toch knap. Ik blijf me er over verbazen! Ga je haar nog aanbieden op een keuring oid?
En wat leuk dat ze een vriendinnetje heeft

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 13:30

Wat een leukerd die Primrose

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 17:41

Dank voor de leuke reactie.
Prim doet het heel goed en is super op haar gemak!

Sundae zit in het B register van KWPN, voor zover ik weet kan je dan niet naar de keuring..
Best jammer want ze is gewoon heel knap :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-24 18:25

Overschrijven naar het nrps, daar is ze dan register A en kan ze door de keuring in het stamboek komen.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-24 17:31

Even een trots moment delen hoor :D
Sinds een paar weken bezig met grondwerk en Sun pakt het echt fantastisch op. Ze vindt het heerlijk om te werken en bloeit er echt van op. Onze band wordt er ook sterker door.
Vandaag heeft ze voor het eerst een drafje aan de longeerlijn gedaan, ik ben zo trots <3

Afbeelding

Wij hebben geen bak aan huis dus het vergt wat creativiteit maar we komen er wel!
Ik ben wel besloten om het uiteindelijke beleren uit handen te geven. Ik heb wel wat ervaring met jonge paarden maar zelf beleren zonder goede faciliteiten aan huis lijkt mij niet handig. Beter om alles in één keer goed te doen. De nieuwe aanwinst Primrose is net zo oud als Sun dus ze gaan volgend jaar zomer als package deal naar iemand toe die met ze aan de slag gaat.

Prim ook even een klein plekje geven hoor!

Afbeelding

Sun en Prim worden ook steeds betere vriendinnen!

Afbeelding

Afbeelding

Dieselpip

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 22:08

Wat is je nieuwe paardje leuk! Fijn dat ze het ook zo goed kunnen vinden met elkaar.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 22:17

Jut en jul. Is Sun zo groot of prim gewoon een stuk kleiner?
Beide knap <3

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-24 22:18

Wat een mooi duo! Primrose is ook leuk zeg, net een maatje kleiner.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 09:24

Dankjulliewel!
Prim is ontzettend lief en rustig voor haar leeftijd maar kan ook lekker speels zijn. We waren eigenlijk op zoek naar een paard wat alles al kent maar de zoektocht was een drama. Prim had ik al een paar keer voorbij zien komen en uiteindelijk toch langs gegaan. Dat was direct een match!
Ze moest dik 2 uur op de trailer om naar ons te komen, stapte er zo op en onderweg ook niet gemerkt :D

Wat betreft het hoogte verschil; Sun is vooral groot :')
Sun is nu 1.70m en Prim tikt de 1.58/1.59m aan.
Sun mag nu ook wel stoppen hoor haha. Ze is heel indrukwekkend, vooral ook door haar donkere kleur. Maar gelukkig net zo lief als dat ze groot is!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:35

Holy moly! 170! Dat is groot genoeg idd :D
Hoe groot waren haar ouders dan?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-24 09:46

Die is lekker gegroeid :D

Prim zou mij beter liggen. Mijn Fier is 160cm nu op 3,5 jaar en dat is meer dan zat voor mij. Zeker als je pony's bent gewend. Die paarden krijg ik haast niet bij elkaar gereden. Moet wel zeggen dat je bij een paard meer houvast heb als je bijna valt, die pony's zijn zo snel en dan geen hals om aan te pakken :=

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-24 10:19

Sun haar moeder was 1.63m en haar vader is 1.73m. Ik wilde wel graag wat groter fokken dan haar moeder, dat is wel gelukt…. :')
Blijkbaar fokte Stip groot haha.
Ik ben zelf 1.75m dus voor het beeld is het wel mooi en voor de springsport is het ook een mooie maat.

Prim is wat kleiner en die gaat hopelijk dienen als fijn familie paard waar mijn moeder lekkere bos ritjes op kan maken. Zou mooi zijn als zij uiteindelijk de 1.62m zou aantikken. Haar kont staat wat hoger dan haar schoft momenteel dus wie weet! :D

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 11:48

Ze is nog steeds prachtig en Primrose ook <3

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-24 22:48

Dankjewel Mer1980 :D

Laatste tijd geoefend met dekens, zodat ze wat comfortabeler buiten kunnen staan overdag nu het toch kouder begint te worden. Ook op aanraden van de DA omdat Sun snel verkouden wordt. Laatst nog wat onderzoeken laten doen naar de verkoudheid maar daar kwam (gelukkig) niks uit. Waarschijnlijk stress door alle veranderingen na het overlijden van Nibbit en Stip en de daarbij komende nieuwe paarden.

Ze vonden het eventjes raar, Sun ging rennen en gillen. Begreep niet waarom het deken telkens mee ging :')
Ook keken ze heel gek naar elkaar, hilarisch. Na 5 minuten was de rust wedergekeerd en gingen ze lekker staan grazen.

Sun gaf een mooie showtje weg.
Buik singels zitten inmiddels strakker!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-24 08:38

Wat is ze toch een bijzonder elegant paardje. Grappig ook dat ze echt moest wennen aan het dragen van een deken.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-24 16:38

Nog even een laatste update voor het nieuwe jaar aan. Wat een jaar hebben wij gehad. Afscheid moeten nemen van onze geliefde Nibbit en Stip. Nieuwe aanwinst Prim.
Het blijft nog steeds onwennig. Vooral het verlies van Stip valt me nog erg zwaar. Zo oneerlijk, veel te jong en nog zoveel vechtlust maar haar lijf kon niet meer. Ik kan er eigenlijk ook nog steeds niet over praten, doet nog te veel pijn. Nibbit is uiteraard ook een groot verlies maar die is 29 geworden en heeft een fantastisch leven gehad.

Ondanks alles zijn we uiteraard nog heel erg blij met Sundae. Het is wel echt een portret en ik moet er echt aan wennen dat ze zo uitgesproken is. Dat is wel wennen na jarenlang paarden te hebben gehad die heel stabiel waren. Maar het is ontzettend leerzaam en we leren haar steeds beter begrijpen en ook hoe we met haar om moeten gaan. Sun heeft écht duidelijkheid nodig, dan doet ze alles voor je. Ze is zo dapper en makkelijk dan, echt een geweldig karakter als je haar eenmaal begrijpt. Ben ontzettend benieuwd hoe het beleren volgend jaar zomer gaat.

En dan hebben we onze nieuwe aanwinst Prim nog. Prim en Sun worden steeds betere vriendinnen en Prim durft nu ook regelmatig “nee” tegen Sun te zeggen. Moet Sun even aan wennen maar wel heel goed anders wordt Sun haar ego veel te groot :')

Leuk dat jullie ons dit jaar zijn blijven volgen en hopelijk blijven jullie dat doen! :D

Ik vind haar blik hier zo lief. Hier had ik haar net gelongeerd en daarna is ze altijd best moe door de indrukken. Ik longeer haar overigens max 10min en niet wekelijks.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nog even eentje van lieve Primrose die ook steeds meer body krijgt en volwassener wordt. Moet ik wel eerlijk zeggen dat ieder ander jong paard naast Sundae een baby lijkt haha.

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-24 22:59

Het is inderdaad wel een heel heftig jaar voor je geweest he? Ik hoop dat 2025 een stuk rustiger gaat zijn voor je!

En ohh.. Wat vond en vínd in Sundae een práchtig dier! Heel benieuwd hoe ze het de komende jaren gaat doen!

( en tuurlijk is Primrose óók een heerlijk dier.... Maar nogmaals: Ben fán van Sundae!

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-24 10:22

Dankjewel Punz, dat hoop ik ook. En ik ben ook super benieuwd hoe ze het straks onder het zadel gaat doen. Bizar hoe snel de tijd gaat, ze wordt in mei alweer 3!

Orange

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-24 11:22

Leuk nog even een update, lijkt echt al een heel paard zo. En nog altijd even knap! Prim ook een leukerd. Fijn dat de dames samen goed gaan. Benieuwd hoe ze het straks verder gaan doen in de opleiding. Ga je van het voorjaar zadelmak maken?