Hahaha... Ja wordt nu spannend! Gisteravond hebben we haar uit het grote land gehaald. Mevrouw voelde nattigheid en wilde niet komen. Gelukkig wel gelukt.
vandaag is ze super aanhankelijk, maar ook eigenlijk naar iedereen. Daar waar ze normaal gesproken niet snel bij iemand in de buurt komt, kan nu iedereen haar voeren en blijft ze staan. Het veulen is heel druk, haar hele buik schommelt heen en weer.
Net even wat foto's gemaakt, viel nog niet mee met een paard wat je achtervolgen blijft. Uiteindelijk camera overgedragen en iemand anders maar de foto laten maken. Ik zal ze vanavond plaatsen. Had ook nog foto's van van de week maar mijn pc is vastgelopen, vandaar geen update.
Anoniem
Geplaatst: 28-05-15 19:01
Una , harsjes
ponyparadijs
Geplaatst: 28-05-15 19:03
Suelza schreef:
ponyparadijs schreef:
Jij gaat mij toch niet vertellen dat jij straks eerder een veulen hebt dan ik?
Jij hoort op de mijne te wachten. Je stopt er maar een kurk in
Ja, maar wel vroeg nog! Ze is pas 18 juni aan de datum!
Koper
Geplaatst: 28-05-15 19:16
Lieve, mooie, verstandige merrie Ze ziet er blij uit bij jou.
Set_Elkol
Geplaatst: 28-05-15 19:16
Hier kan ze nog heel lang mee rondlopen denk ik, uier is nog weinig gevuld
Suelza
Geplaatst door de TopicStarter: 28-05-15 19:18
Mja, bij mijn vorige fokmerrie vroeg men 2.5 week voor de bevalling nog of ik wel zeker wist of ze drachtig was, want ze had helemaal geen uier en had, naar men zei, slechts een grasbuik. Lag 2,5 week later toch echt een knoeperd van een veulen naast en de melkproductie kwam pas opgang een klein half uurtje voor de bevalling. dus een vol of leeg uier zegt mij weinig op een Maiden merrie... vind de gedragsverandering, een belangrijkere aanwijzing!
Ah zo! Nee, mijn gevoel zegt al weken dat het eerder komt! Maar we kunnen een poll starten hoor :p Ik ga er niet vanuit dat het vanavond komt en het mag de komende dagen ook niet komen (moet crossen) en dinsdag even uitzieken in de sauna (van de week met 40 graden koorts op bed gelegen, dus even bijtanken), dus ik stel voor dat het woensdag komt. Dan heb ik alleen een lesklant in de ochtend en einde van de middag en de rest kan ik redelijk flexibel plannen...