veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 09:45

Nope. Helaas. Ze zal wel gewoon weer 340 dagen gaan dragen -O-

Ze heeft de afgelopen twee dagen erg weinig hooi gegeten. Gisteren de hooibak niet gevuld en nu nog vol! Ik had al door dat ze inviel. Dus nu even flink bijvoeren. Gelukkig eet ze dit wel goed. Gisteren hebben ze in de middag nog wel even op de wei gestaan ondanks het vele water. Normaal is het spekglad, omdat het gras zo hoog is nu dus niet.

Mer1980

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-24 16:35

Ik heb ze ook weer op de paddock zucht.... er staan zelfs plassen in mijn weide. niet grappig meer...

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 18:23

Ze staan hier nu wel weer op de wei. Normaal is het super glad. Maar omdat het gras zo hoog is, nu niet.

*\o/*

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-24 21:31

Nigrante had vandaag toch wel duidelijk meer uier :j
Afbeelding

Staart geschuurd en die banden :oo Afbeelding
Afbeelding

Omdat vorige week de echo heel onduidelijk was is vandaag wild Thing weer gescand. Heel duidelijk nu een vruchtje met hartslag. Filmpje boven dit bericht

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 08:18

De uier glimt gewoon :wow:
Woep woep *\%/* *\o/*

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 10:09

Ik kreeg net bericht dat Nigrante onrustig is. Verwacht het nog niet. Ik ben onderweg, benieuwd wat voor vorderingen ze maakt

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 10:12

succes!

_Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 10:22

veel succes, hopelijk binnenkort een veulentje <3

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 11:11

Nou uier geslonken. Waarschijnlijk van al het onrustige gedoe. Lag nog hoopje dunne mest. Ik weet het ook niet. Ze lijkt nu rustiger nu ik er ben. Rustig afwachten maar

Ik heb filmpje op insta in mijn verhaal gedeeld. Dan hebben jullie een idee wat voor onrust ik bedoel

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-24 11:44

Duimen dat alles goed gaat met haar en de kleine _/-\o_

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-24 15:51

Ze staat nu lekker op de wei. Ik ben bang dat ze mij weer 2 weken gaat foppen -O- Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-24 10:35

Nigrante eet weer goed, na de honger staking. Verder geen grote veranderingen.

Ik heb wel een nieuwtje. Binnenkort komt er een oude bekende terug. Waarschijnlijk niet wie jullie denken en ook helemaal niet gegaan zoals je zou willen. Maar we willen haar nog een kans geven. Gaan ook proberen om haar drachtig te krijgen. Dus toch wel heel spannend :j

29 juni wil ik naar de keuring gaan. Helaas zitten mijn paarden onder de bulten. Dierenarts heeft al paar keer gekeken. Eerst was het zogezegd een allergie. Daarna moest ik wassen met hubiscrub. Nu zitten ondertussen al mijn paarden onder en weet ik het niet meer. Volgens de dierenarts geen schimmel.

Rosa. Wat kale plekjes erdoor maar wel rustig
Afbeelding
Nigrante nu ook een grote plek vol met bultjes -O-
Afbeelding

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 11:31

Jeetje wat raar :oo
Helemaal dat ze het allemaal hebben!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-24 14:19

Het is heel raar. Het lijkt toch ergens een reactie op. Maar waarop?

Vulva van Nigrante stond een klein beetje open onderaan. Uier was niet mega. We moeten nog even geduld hebben

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-24 16:18

Kan het eiwit zijn :o?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-24 00:27

Soms loopt iets anders als verwacht. We gaan deze ochtend Zirkonia Ophalen. Zirkonia is mijn allereerste paardje.
We hebben haar een aantal jaren terug verkocht met het idee dat ze goed terecht was gekomen. Vorig jaar kregen we contact met de nieuwe eigenaar, die haar zwaar verwaarloosd heeft over genomen. Door de verwaarlozing heeft ze een blessure gekregen waardoor rijden niet meer gaat. Ik was van de week benaderd of we haar terug wilde of ze lieten haar inslapen. We willen haar nog lekker laten genieten. Ze is nu fit en gezond. We gaan kijken of we haar nog drachtig kunnen krijgen. En anders ook prima, mag ze gewoon lekker oud worden bij ons.

Zirkonia is van Emilion x Esteban
Heeft een ster dochter van Formidable. 1.74 jep ze geeft reuzen ondanks haar 1.63
Afbeelding
Afbeelding

Ze heeft een 1.30 paard gegeven.. En nog een F-One US veulen gehad, waar deze is weet ik niet.

Verwacht met deze combi toch wel een gave allrounder <3
Afbeelding

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 01:10

Staan alle paarden die bultjes hebben bij elkaar in de wei? Nieuw gras? Het lijken eiwit bultjes of een allergische reactie op bv bepaalde bomen. Ik heb momenteel heel erg last van hooikoorts door bomen, misschien dat dat bij paarden ook een reactie geeft?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 10:18

Yessss wat fijn zeg *\%/*
Ze heeft ook zo’n mooi hoofd <3
Ik hoop dat ze nog lang bij jou mag blijven!

Kvikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 12:55

Wauw heel knap paard en dat veulen ook heel mooi! Hopelijk kan ze nog lang genieten bij jou <3

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-24 16:30

O, gefeliciteerd met de aankoop! Hoe oud is ze nu?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-24 21:49

We hebben haar niet gekocht. Maar eigenlijk gekregen. Ze heeft een peesblessure waardoor ze niet meer onder het zadel kan lopen. Anders werd ze ingeslapen. Ze is 20 jaar, ziet er redelijk goed uit, mist wat spieren. Maar dat komt wel goed. Ik zal haar even een goede balancer en proteïne flakes bijvoeren. Waarschijnlijk knapt ze daar ook enorm van op.

We zijn vanochtend op pad gegaan en hebben haar opgehaald. Was onderweg heel de tijd aan het flamen. Ook toen we haar na weer voor het eerst zagen. Heel apart. Herkenning, stres? Ik laat van de week nog even een dierenarts komen om haar tanden en de pees te controleren. Ze staat nu naast de dekbok, vlakbij White Dream. Wellicht activeert dit wat in haar :') we gaan het zien
Afbeelding

Nigrante doet nog rustig aan. Geen echte vorderingen :z

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 10:24

Ik heb een vraag, niet bedoeld als kritiek, maar ik hoor dit vaker dus vroeg me het af.
Als een paard door een peesblessure niet meer belast kan worden, dan is een dracht toch ook te zwaar? Op het eind hangt er meer dan 100 kilo extra aan zo'n paard.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 10:35

Uiteraard zit er een grens aan en laten we haar nog checken. Nu is ze na de blessure weer gereden. Wat ik persoonlijk niet als een goede revalidatie zag. Denk aan verzameling, zijgangen enz. Ze was door mij verder opgeleid, waardoor veel mensen het lastig vinden om dit even opzij te leggen. Ze had natuurlijk vooral rechtuit en niet op het achterbeen gezet moeten worden.
Omdat ze dus nog prima op de wei kan en niet dusdanig kreupel is. Wil ik haar eigenlijk een goede revalidatie kans geven. Ze gaat volgende maand 24/7 op de wei met oa mijn andere merries. Nu ga ik me even richten op aan de hand werken en haar zo sterker te maken.

Donderdag komt de dierenarts. Voor gebitscheck, pees echo en kijken hoe de baarmoeder eruitziet. Best even spannend dus. Als het niet verandwoord had geweest hadden we dit uiteraard ook nooit gedaan. De pees zal naar alle waarschijnlijkheid een zwakke plek blijven. Maar bij mij hoeft ze niet meer op niveau te lopen. Enkel lekker paard zijn. Een veulentje als dit gaat. Meer niet, ze mag bij ons oud worden. Uiteraard pijnvrij, dat is wel een eis

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-24 13:38

Fijn dat ze weer een goed thuis heeft bij jullie al vind ik het ook een beetje dubbel, jullie moeten minderen, er was zelfs sprake van Wild in laten slapen na het weide seizoen en de moeder van Rosa kon je ook niet aanhouden. Nu weer een paard redden waar eigenlijk geen ruimte voor is. Ik snap echt wel dat ze speciaal is, maar stel ze wordt niet drachtig en dan? Geen kritiek, maar ik volg je / jullie al jaaaaaaaaaren dus alle ups en downs dus ik snap deze keuze niet helemaal. Ik mag je graag en gun je echt een beetje (lees berg) meer geluk dan je hebt gehad he!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-24 14:34

Ik snap idd wat je bedoelt. Nu is het bij haar een Iets andere situatie. Mijn ouders bekostigen haar. Mijn moeder zal nu ook met regelmaat gaan helpen met de verzorging. Omdat me dit alleen gewoon echt niet lukt. Dit stond er wel tegenover. Anders had dit niet gekunnen. Uiteraard is er een grens die moeten we gaan bekijken en nemen